2024-02-06, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Urinblåsecancer är den vanligaste cancerformen i urinvägarna och drabbar ungefär 3200 personer per år i Sverige. Sjukdomen är ungefär 3 gånger vanligare hos män än hos kvinnor. Cirka 700 personer dör varje år i Sverige till följd av urinblåsecancer.

Varför får man urinblåscancer?

Massivt ökad risk för rökare, tidigare strålbehandling i området och upprepade/långdragna urinvägsinfektioner men verkar även finnas någon undergrupp som handlar om ärftlighet.........så kanske inte optimalt med nära släktingar som gifter sig.

Jag vidhåller mitt förslag om malignt melanom som torde ha medelhög odds. Som kronprins har Charles slitit runt på många karibiska öar och andra soliga f d kolonier.
Citera
2024-02-06, 18:46
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Är Harry ens intressant längre? Han och hans fru är två ickeproduktiva parasiter. De orkar inte ens representera,men förväntar sig att alla ska kasta pengar efter dem.

De behövs inte kastas pengar på dem. De tillhör en av de rikaste familjerna i världen.

Men det går säkert att bränna den förmögenheten om man ligger i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Cancer i bukspottkörteln är en lömsk sjukdom eftersom den inledningsvis kan ha ett fåtal symtom, eller inga alls. De vanligaste symtomen, som ofta visar sig först vid en redan långt framskriden cancer, är viktminskning, smärta i övre delen av buken, ryggsmärta och att huden och ögonvitor färgas gula.

Verkar inte vara den sorten. Ser inte ut att ha magrat. Om det nu är en långt framskriden cancer då de inte opererar genast.

Om tumören sitter vid öppningen kan den klämma på gallan vilket medför gulsot. Annars är det sänkan o snabbsänkan som kan larm. Så var det med en släkting. Medan allmänläkaren kliade sig i huvet damp plötsligt resultatet ner. Trots att det undersökt för bskc så hade han det. 2,5 månader från diagnos var det slut.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
Massivt ökad risk för rökare, tidigare strålbehandling i området och upprepade/långdragna urinvägsinfektioner men verkar även finnas någon undergrupp som handlar om ärftlighet.........så kanske inte optimalt med nära släktingar som gifter sig.

Jag vidhåller mitt förslag om malignt melanom som torde ha medelhög odds. Som kronprins har Charles slitit runt på många karibiska öar och andra soliga f d kolonier.

Så det är inte prostatan?
Citera
2024-02-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Jag såg en expert på brittiska kungahuset uttala sig i TV4s program Efter Fem. Han menade att det som händer nu är anmärkningsvärt, dels att Harry reser hem som han gör och dels att det finns flera liknelser med hur brittiska hovet hanterade media när drottning Elisabeth mötte sina sista dagar. Det är omöjligt att säga något men svaret lär komma inom den närmsta tiden. Även om inte Charles dör imorgon kan det vara så att han är en kung som lever sina sista år med dödlig cancer och detta kommer påverka den brittiska monarkin.
Kungen har gått ned i vikt rejält - så cancern måste vara långtgången
Citera
2024-02-06, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Svårt att avgöra. Urinblåsan, ändtarmen eller t.ex. cancer i en lymfkörtel som kan vara nästan vad som helst?
Man brukar göra en utredning i hela kroppen inför en operation - så cancern kan sitta var som helst
Citera
2024-02-06, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Kungen har gått ned i vikt rejält - så cancern måste vara långtgången
Finns det bilder som jämför?
Citera
2024-02-06, 19:05
Medlem
Rishi Sunak påstod att cancern var i ett tidigt stadium. Men, det springandet och ryktestalande som detta har givit upphov till verkar ju inte antyda så.
Citera
2024-02-06, 19:10
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Surt att få en dödlig sjukdom när han väntat till över pensionen på att bli kung.

Jo, surt, men alla kan ju inte bli hundra.
Han hann ju krönas å han kommer in i historieböckerna som kung så han borde vara nöjd ändå.
Citera
2024-02-06, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Man brukar göra en utredning i hela kroppen inför en operation - så cancern kan sitta var som helst

Han skulle ju dock inte opereras för någon cancer utan för en förstorad prostata. Cancerfyndet kan väl gjorts först vid själva operationen. Läste t.ex. om en kvinna som skulle opereras för misstänkt cancer i livmodern/äggstockarna. Vid själva operationen upptäckte man även cancer annanstans i buken och att ursprunget till cancern var en primärtumör i blindtarmen.
Citera
2024-02-06, 19:16
Jag vet inte vad som är dummast, att det år 2024 fortfarande finns "kungar" eller att folk tror att Harry verkligen är Charles biologiska son...
Citera
2024-02-06, 19:17
Avstängd
LuiLuis avatar
Jag tror på ca i njurarna elr i lymfan. Gubben är ju blå-röd i hela ansiktet som värsta alkis och han är välkänd för sina enormt tjocka fingrar. Det tyder på att ngt stasar i hans cirkulation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in