Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Eftersom Queen Camilla inte har en egen skvallertråd postar jag här.
Hittade detta nyss på Wikipedia och drog nästan efter andan:
"One of Camilla's maternal great-grandmothers, Alice Keppel, was a mistress of King Edward VII from 1898 to 1910"
Ränderna går aldrig ur..?
Det sägs att just detta var vad som fick Charles så att säga ” på kroken” Första gången han mötte Camilla lär hon helt frankt sagt något liknande: ” Min farfars mor och din morfarsfarfar var älskare-ska vi fortsätta traditionen?”
Tydligen är hon av typen som engelsmännen säger ” calls a spade a spade” och Charles var van att folk kröp för honom o föll pladask för en rättfram dam. Det var ju bedrövligt förstås att de ej fick gifta sig och att resultatet blev nästan två årtiondens misär för både honom och Diana. Att kungahuset var så förblindade i hur tiderna förändrats att de trodde att det skulle gå utmärkt att en knappa tjugoåring gifte sig med en trettiotvååring och sedan förväntades bara acceptera detta instängda liv , det förstörde flera liv.
Det enda positiva som kom ur den föreningen var väl William-Harry verkade ok ända fram tills han mötte den där narcissistiska amerikanska golddiggern som genast började bräka om rasism och orättvisa. Jag skulle inte ha mycket hopp om monarkins i England framtid om det inte vore för William och hans Kate. De två symboliserar verkligen en bra kombination av still, klass, kunglighet och a ” common touch”. Sällan jag sett något så stiligt som de två igår! Och den lilla prinsessan var rent ut sagt bedårande!
Men det var konstigt att se Camilla krönas ändå, fastän hon verkar sympatisk och såg närmast skräckslagen ut när biskopen skulle sätta kronan på henne! Måste vara kluvna känslor hos Dianas söner att se henne med kronan. De har nog accepterat att hon gör deras pappa lycklig men Diana var ju ändå deras mor.
Jag såg på en av de engelska kanalerna, vad som störde mig var att de aldrig sa något om andra länders kungligheter som satt i kyrkan, Vår kung o Victoria satt ju på första raden! Men det är typiskt britter, de är gräsligt ” insulära” , det är bara det brittiska kungahuset som räknas.Morr!