2012-03-23, 03:12
Medlem
will84s avatar
Testa 5-HTP, det finns att köpa på bodystore, annars kan du införskaffa dig Xanor eller lite weed
Citera
2012-03-23, 17:17
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeraHB
Ingen drog alls, blir bara värre när du nyktrar till. Men om du verkligen vill ha förslag skulle jag föreslå en (liten) mängd alkohol eller röka.
+1

Citat:
Ursprungligen postat av Janitori
Jag hade inte tänkt att blanda droger. Jag vill bara ta en liten dos tram då och då för att må lite bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Janitori
Ni gör mig riktigt sugen på tram nu, det låter gött! Jag vill bara gå ut i solen med musik i öronen och sitta och chilla bara, så lär det passa perfekt va?
Jag avråder starkt från tramadol. Det enda jag fått är en 10s euforirush (som var grymt skön), allt annat rus/bakrus har varit mycket obehagligt på olika sätt.

Det låter präktigt och klyschigt men träffa goda vänner gör susen när man grävt ned sig, det är också den enda molnskingraren som man inte behöver betala tillbaka surt efteråt. För mig är det underbart att klä på mig rollen som mitt glada jag ett slag och umgås utan tid att tänka på tråkigheter. (Gå på fest kan funka men helst bör man dricka lite/svagt eller lämna innan man blir packad.(deppad + packad är katastrofområde))
Citera
2012-03-23, 17:22
Medlem
Alltings avatar
Risken är ju att du gärna vill må lite bättre allt oftare när du börjar med droger. Välj något som inte är så jävla beroendeframkallande.

Weed.

Opiater kan vara rena mardrömmen som du kan ha som ett alternativ till döden. Benzo tar bort din ångest men fixa ett recept och ta endast någon gång då och då. Rök en spliff och titta på tecknat eller läs Dostojevskij - fungerar i de flesta lägen.

Följ statens riktlinjer, börja med cannabis. Det tycks vara inkörsporten till andra droger om du letar efter tips på hur du sköter en drogkarriär på bästa sätt.

Helt ärligt, enligt topicen är det medicin du vill ha. Be läkaren om något som tar bort ångesten. Fråga om de börjat skriva ut cannabis på recept ÄN, när du ändå är där...

(MDMA)
Citera
2012-03-23, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heson
+1

Jag avråder starkt från tramadol. Det enda jag fått är en 10s euforirush (som var grymt skön), allt annat rus/bakrus har varit mycket obehagligt på olika sätt.

Det låter präktigt och klyschigt men träffa goda vänner gör susen när man grävt ned sig, det är också den enda molnskingraren som man inte behöver betala tillbaka surt efteråt. För mig är det underbart att klä på mig rollen som mitt glada jag ett slag och umgås utan tid att tänka på tråkigheter. (Gå på fest kan funka men helst bör man dricka lite/svagt eller lämna innan man blir packad.(deppad + packad är katastrofområde))
Jag orkar inte träffa några vänner just nu, alla är falska ändå så. Dricka när man är depp gillar jag inte faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Allting
Risken är ju att du gärna vill må lite bättre allt oftare när du börjar med droger. Välj något som inte är så jävla beroendeframkallande.

Weed.

Opiater kan vara rena mardrömmen som du kan ha som ett alternativ till döden. Benzo tar bort din ångest men fixa ett recept och ta endast någon gång då och då. Rök en spliff och titta på tecknat eller läs Dostojevskij - fungerar i de flesta lägen.

Följ statens riktlinjer, börja med cannabis. Det tycks vara inkörsporten till andra droger om du letar efter tips på hur du sköter en drogkarriär på bästa sätt.

Helt ärligt, enligt topicen är det medicin du vill ha. Be läkaren om något som tar bort ångesten. Fråga om de börjat skriva ut cannabis på recept ÄN, när du ändå är där...

(MDMA)
Jag röker weed till och från men vill ha något extra, utöver de. Sen kommer jag inte käka tram dagligen, utan bara när jag känner för det. Jag har självdiciplin så jag klarar av det (tror jag)
Citera
2012-03-23, 20:21
Medlem
Independent-s avatar
Cannabis har enligt mig en förmåga att göra ångest värre. Bra drog om i övrigt men för att dämpa ångest? Nja..
Försök få tag på någon mild benzo. Är ju lite hardcore att gå på alprazolam om du har "lite ångest" och är "lite deppig". Prova med Sobril eller likvärdigt.

Tramadol är nice, men är väldigt lätt att det inte stannar vid en dags intag. Gäller väl tyvärr alla droger om man mår dåligt :/

Mitt tips: Ett rejält jävla träningspass. Då ska du se hur endorfinerna flödar
Citera
2012-03-23, 20:25
Medlem
Alltings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Independent-
Mitt tips: Ett rejält jävla träningspass. Då ska du se hur endorfinerna flödar

Word! Det är dock jävligt lätt att glömma bort hur effektivt det är. Det är ju inte för inte att vissa läkare skriver "träning" på recept till folk och inte endast överviktiga.
Citera
2012-03-27, 10:13
Medlem
Kolla bara, här är en person som skulle kunna använda den ofarliga växten Kratom, istället kommer han tvingas ta starkare saker med risk att skada honom och göra han beroende.

Vilket sjukt samhälle vi har. Alkohol, tobak, kaffe... Det är lagligt, men när det kommer något nytt med till och med mildare effekter och mindre biverkningar än tex alkohol, då ska det givetvis bli olagligt.
Citera
2012-03-27, 10:25
Bannlyst
beställ lite lättare benso t.e.x diazepam
Citera
2012-03-27, 11:32
Medlem
Ångest är ett symptom på nånting... kroppen försöker säga att nåt är fel liksom.

Är det då så smart att döva bort dessa symptom istället för att gå till rotten med problemet?

Dom flesta människor i det väseterländska samhället har en jävla massa ångest utan uppenbar anledning, varför vet man inte riktigt men mycket tyder på att innerst inne vet dom flesta att dom lever ett meningslöst liv som bara går ut på att konsumera samt producera.

Kanske kan man känna alla andra männsiskor som lider och det skapar nån slags telepatisk känsla över vi som art känner oss?

Min poäng är att vidga ditt medvetande istället för att släcka det, cannabis är en bra början då dom första åren med denna ört ofta ger en hel del djupa insikter om livet, dock är det begränsat utbyte med plantan innan det mer blir en kul grej.

Forska gärna på hallucigena droger o se om det kan vara nåt du kan tänka dig att testa, dessa ger dig verktyg att gå in i ditt djupaste för att kunna förstå varför du har ångest överhuvudtaget.
Citera
2012-03-27, 11:35
Medlem
Thatsfuckedups avatar
Terapi, ingen drog men det har visat sig lika effektivt som SSRI/SNRI vid lätta deperissioner.
Citera
2012-03-27, 12:11
Medlem
Tag_Mans avatar
Flaskan är ju välbeprövad
Citera
2012-03-27, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heptan
Ångest är ett symptom på nånting... kroppen försöker säga att nåt är fel liksom.

Är det då så smart att döva bort dessa symptom istället för att gå till rotten med problemet?

Dom flesta människor i det väseterländska samhället har en jävla massa ångest utan uppenbar anledning, varför vet man inte riktigt men mycket tyder på att innerst inne vet dom flesta att dom lever ett meningslöst liv som bara går ut på att konsumera samt producera.

Kanske kan man känna alla andra männsiskor som lider och det skapar nån slags telepatisk känsla över vi som art känner oss?

Min poäng är att vidga ditt medvetande istället för att släcka det, cannabis är en bra början då dom första åren med denna ört ofta ger en hel del djupa insikter om livet, dock är det begränsat utbyte med plantan innan det mer blir en kul grej.

Forska gärna på hallucigena droger o se om det kan vara nåt du kan tänka dig att testa, dessa ger dig verktyg att gå in i ditt djupaste för att kunna förstå varför du har ångest överhuvudtaget.
Röker inte alls mycket weed längre men när jag får tillfälle så röker jag, helt klart. Hallucigena är något jag aldrig ska ta, tror inte mitt psyke är tillräckligt bra för att det ska bli en skön resa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in