2012-03-20, 00:50
Medlem
stjernes avatar
Någon som vet vad som enligt forskare anses vara universums största mysterium? Mörk materia? Svarta hål? Vad som fanns innan Big Bang? Något annat? Vad tycker ni själva är svårast att förstå sig på när det gäller rymden?
Citera
2012-03-20, 00:52
Medlem
kapten zooms avatar
Vart slutar universum???????
Citera
2012-03-20, 00:54
Medlem
rockandrollas avatar
Vart börjar universum?
Citera
2012-03-20, 00:59
Medlem
kapten zooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Vart börjar universum?
shit is crazy
Citera
2012-03-20, 01:01
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten zoom
Vart slutar universum???????

Ingenstans.

Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Vart börjar universum?

Överallt.

Citat:
Ursprungligen postat av stjerne
Någon som vet vad som enligt forskare anses vara universums största mysterium? Mörk materia? Svarta hål? Vad som fanns innan Big Bang? Något annat? Vad tycker ni själva är svårast att förstå sig på när det gäller rymden?

Jag skulle nog tro att det är mörk materia, mörk energi, vart ett svart hål "slutar", och diverse kvantfysikaliska egenskaper.
Citera
2012-03-20, 01:02
Medlem
De största mysterierna är nog var universum börjar/slutar och vad som finns bortom detta.
Citera
2012-03-20, 01:31
Medlem
8-digits avatar
Kollade på Vetenskapens Värld idag och tydligen lever vi i ett hologram, styrd från universums utkant.
Det är väl där Gud sitter och håller i trådarna antar jag
Citera
2012-03-20, 01:55
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Ingenstans.

Överallt.

Jag skulle nog tro att det är mörk materia, mörk energi, vart ett svart hål "slutar", och diverse kvantfysikaliska egenskaper.

Hela universum känns som om det skulle vara uppbyggt som en
Fraktal där du måste förstå allting för att förstå nånting.

Välkommen tillbaka?
Citera
2012-03-20, 02:23
Medlem
JediOperatives avatar
Största mysteriet enligt mig är att varifrån första rörelsen kom till rymden. Varför är inte allting bara stilla och evigt bakåt och framåt.

Jag tror att det finns limited amount of universums atoms diameter. Då alla atomer bildar en stor boll.. som har så stor gravitation att det går inte gå ut därifrån.

En fråga är ochså att vad är minsta partikeln i universum. Allt borde väll vara uppbyggt av något? Då finns det evigt små partiklar? Eller blir det kanske så att minsta partiklarna bildar en boll var inuti finns tomrum som avstöter något att gå närmare mittenpunkten av partikeln. Den vibrerar tillbaka kanske.

Material och tomrum.

Senast redigerad av JediOperative 2012-03-20 kl. 02:29.
Citera
2012-03-20, 02:29
Medlem
CarnageXxXs avatar
Största mysteriet är väl om vi är ensamna? vilket jag inte tror efter att jag sett John Carter
Citera
2012-03-20, 02:35
Medlem
Fris avatar
Det STÖRSTA mysteriet är utan tvekan universums oändliga storlek.

I mer bildlig mening är de största mysterierna knappast påkomna ännu. Betänk att rymden finns överallt, även här! Även inuti dig!!!

Det största astronomiska fenomenet för min del är min astronomiska observation att jag har subjektiva upplevelser.
Citera
2012-03-20, 03:04
Bannlyst
haahaha, vad i helvete. måste varit någon mer än jag som blev mindfucked av denna tråd. speciellt kommentarerna i början

"-vart slutar universum??

-vart börjar universum?

-shit is crazy"

så jävla rolig konversation..

jag är på tok för trött för att ens kunna bidra till diskussionen, har egentligen bara en sak att säga.;
oavsett hur smarta och förstående våra/era/mitt/ditt resonemang låter, så är det på tok för stort för hjärnan att hantera och således blir det bara "es ist kaputt"

guten nacht
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in