2012-06-28, 20:07
Medlem
sanctissimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Vad är det här för jävla nonsens? Sedan när måste man inleda konversationer med negrer som tilltalar en på ett mer eller mindre aggressivt och utåtriktat sätt? Den enda frågan är vem som startade bråket och om påskjutningen kan anses vara i självförsvar.

problemet är att zimmerman snackar en massa skit och har försökt vilseleda rörande vad som verkligen ägt rum vid tillfället då han mördade trayvon... hoppas han får ruttna i en liten håla någonstans...

Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Polisen som gjorde den ursprungliga utredningen, den som friade Zimmerman, har lämnat utredningarna och återgått till nattpatrullen "på egen begäran" enligt din länk.

transferred from the detective squad to being a simple street cop - now work as a uniformed patrol officer on the night shift - his rate of pay is unaffected
Citera
2012-06-30, 18:50
Medlem
sanctissimuss avatar
orlandosentinel.com

fredag 29 juni:

Senast redigerad av sanctissimus 2012-06-30 kl. 18:52.
Citera
2012-07-06, 12:13
Medlem
sanctissimuss avatar
här kan man läsa att zimmerman kan slippa fängelset idag... borgen är satt till 1 miljon dollar... alltså något under 7 miljoner kronor... det var den summan som domaren meddelade under torsdagen
Citera
2012-07-07, 10:06
Medlem
Zimmerman åter fri mot borgen: http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.9...-for-en-miljon
Notera att artikeln innehåller en bild på den "vite" Zimmerman. Jag upprepar: Notera att artikeln innehåller en bild på den "vite" Zimmerman. Sommarvikarier på TT/GP?
Citera
2012-07-07, 10:44
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus
problemet är att zimmerman snackar en massa skit och har försökt vilseleda rörande vad som verkligen ägt rum vid tillfället då han mördade trayvon... hoppas han får ruttna i en liten håla någonstans...

transferred from the detective squad to being a simple street cop - now work as a uniformed patrol officer on the night shift - his rate of pay is unaffected
Det stora problemet är sådana flöjtar som du som sitter och läser tidningen och "blir övertygad" om vad som hänt och skriker och gapar om rasism och rättsskandal. Jag misstänker att du mycket väl kan stå med brallorna nere när domen en dag faller. Men då är det väl fel på hela rättssystemet och synd om alla negrer i alla fall och på FB kommer rubriken "groteskt mord" påminna alla om hur det egentligen var.
Citera
2012-07-07, 14:42
Medlem
sanctissimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Jonny
http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.9...-for-en-miljon
Notera att artikeln innehåller en bild på den "vite" Zimmerman. Jag upprepar: Notera att artikeln innehåller en bild på den "vite" Zimmerman. Sommarvikarier på TT/GP?

fel! artikeln påvisar en bild av george zimmerman och ingenting annat... och zimmerman är inte VIT...

Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det stora problemet är sådana flöjtar som du som sitter och läser tidningen och "blir övertygad" om vad som hänt och skriker och gapar om rasism och rättsskandal.
Jag misstänker att du mycket väl kan stå med brallorna nere när domen en dag faller. Men då är det väl fel på hela rättssystemet och synd om alla negrer i alla fall och på FB kommer rubriken
"groteskt mord" påminna alla om hur det egentligen var.

det stora problemet är inte flöjtar som undertecknad... det stora problemet är att du postar i fel forum... här ska du vara... för övrigt så är jag naturist och använder sällan byxor... och vi avvaktar tills den fällande domen i målet zimmerman presenteras... troligtvis under 2013, men så pass mycket kan jag erkänna att zimmerman inte kommer att fällas för mord... men jag anser ändå att han är en skitsnackande mördare...

Citera
2012-07-07, 15:03
Medlem
Apocalyptors avatar
Vi får hoppas USA skickar tillbaks Zimmerman och alla hans rasistiska mexikanska fränder så fort som möjligt, det är fullständigt oacceptabelt att ett civiliserat samhälle ska tvingas fungera som rasistisk bas för dessa rasister. Man kan undra om svarta någonsin vågar ta en promenad förbi ett taco-stånd utan att känna olust och rädsla.
Citera
2012-07-07, 16:52
Medlem
sanctissimuss avatar
zimmerman kom gående ut ur fängelset tillsammans med två män varav den ene var zimmermans borgensman kan man läsa, här, vidare kan man läsa att zimmerman bar en vit skjorta utan slips och kavaj... (Zimmerman was wearing a white dress shirt with no tie) alltså skjortan var vit inte zimmerman själv utifall någon missförstått...

vidare kan man läsa att borgen för zimmerman är förknippad med flera krav bland annat får zimmerman inte lämna delstaten utan domarens godkännande... inte heller får zimmerman öppna eller inneha bankkonton... vidare menar domaren att zimmerman manipulerat systemet för sitt eget syfte...

vidare anklagade domaren zimmerman för att ha begått en grov förbrytelse i och med lögnerna rörande underlaget för den första borgensföhandlingen och antydde att i framtiden kan zimmerman få stå till svars för det...

Citera
2012-07-07, 19:12
Medlem
eireanns avatar
Citat:
expressen
släpptes mot borgen i april i väntan på rättegången. i fredags beordrades Zimmerman att återvända till fängelset eftersom han ljugit under borgensförhandlingarna rörande sina ekonomiska tillgångar
zimmermans advokater kommer att försöka få till en ny borgensförhandling men fram tills dess får han sitta inlåst ni en liten ensamcell och utan tv
så jag är ganska ny på flash back så jag vet inte om jag kan hitta ditt svar men i alla fall....man hör ju när Zimmerman pratar i början, och visst får han panik senare så kanske hans röst blir lite ljusare, men kan man i vilket fall inte jämföra båda rösterna när det gäller sättet att prata osv? Vad jag då menar är att borde man inte kunna höra om det var Zimmerman eller någon annan som ropade på hjälp?
Citera
2012-07-07, 19:15
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
fel! artikeln påvisar en bild av george zimmerman och ingenting annat... och zimmerman är inte VIT...

det stora problemet är inte flöjtar som undertecknad... det stora problemet är att du postar i fel forum... här ska du vara... för övrigt så är jag naturist och använder sällan byxor... och vi avvaktar tills den fällande domen i målet zimmerman presenteras... troligtvis under 2013, men så pass mycket kan jag erkänna att zimmerman inte kommer att fällas för mord... men jag anser ändå att han är en skitsnackande mördare...

Och vad har det för allmänintresse vad du "anser" i detta ärende? Du vet inte ett skit om vad som hände. Ja, han har tydligen bevisligen snackat strunt om sin ekonomi och säkert annat också. Men det gör honom inte till mördare. Eller?
Citera
2012-07-08, 08:51
Medlem
Herr.Vakens avatar
Ångrar grovt att jag lyssnade på den där ljudupptagningen. Lät redigt hemskt.
Citera
2012-07-08, 22:51
Medlem
Europes avatar
Det verkar som om många diskuterar varför liknande fall inte blir stora nyheter om det inte är frågan om att en svart har blivit skjuten av en icke-svart. Så vitt jag vet (jag kan självfallet ha missat något), så beror det på att USA har ett antal stora svarta organisationer som brukar kampanja hårt i sådana frågor, samt att svarta har en tendens att börja upploppa, plundra, våldta och mörda i flera dagar när sådana fall sker, alternativt om polisen spöar en svart kriminell (som t.ex. Rodney King), skjuter en svart kriminell i självförsvar eller om vissa svarta riskerar att fällas för mord (som t.ex. O.J. Simpson), alternativt går man ut och beskyller andra för vissa svartas plundringar och våldsturnéer (som t.ex. vid Hurricane Katarina i New Orleans).

Mig veterligen brukar inte vita, östasiater och judar gå på plundrar- och mördarstråk bara för att en kriminell vit, östasiat eller jude åker på däng av polisen, inte heller finns det mig veterligen stora vita, östasiatiska eller judiska organisationer som i första hand kampanjar för att kräva att människor av deras egen rastillhörighet inte skall gripas eller dömas när de begår brott. Trots allt är det inte personer från andra etniska grupper som begår brott mot svarta i USA, utan brott och våld mellan svarta och andra grupper består i första hand av brott och våld begågna av svarta mot icke-svarta (jag är dock inte lika säker på hur det ser ut mellan svarta och latinos).

Så vitt jag har förstått, så är det ovanstående som gör att sådana här fall får stor uppmärksamhet, medan andra fall inte brukar få det, förutom i den mån en åtalad är en kändis. Det kommer inte ske någon fruktansvärd förstörelse, våldtäkter och mord när en svart skjuter en svart, eller när någon som inte är svart blir skjuten. Jag undrar om det inte finns mer rasism bland den tiondel av USA:s befolkning som är svarta, än hos de resterande nio tiondelarna av samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in