2012-03-19, 19:50
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YingYang-
Är du dum eller låtsas du? ONT, Zimmerman är fri för att han är jude.

Dum vet jag väl inte, men jag kanske har missat de källor som anger hans judiska ursprung. Så, eftersom du nu nämner att han är jude, så undrar jag var jag kan ta del av den informationen?

För det kan väl inte vara så att du drar den slutsatsen enbart på grund av hans tyska efternamn?
Citera
2012-03-19, 19:51
Medlem
gentlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilnoc2009
Du är för söt. Han mördade en människa för att han tyckte att han såg suspekt ut (läs svart). Därför ska han låsas in.
Och du är för häftig som vet mycket bättre än polisen. Du vet att det var mord och dessutom vet du mördarens motiv...
Om du läser artikeln jag postade nyss står där att polisen inte tvivlade på GMs historia, men GM har fått flytta efter att ha fått hatbrev och dödshot från en massa smartskaft som du, korkade mediakonsumenter som tror de vet allt.

BO bodde inte i området men han drog omkring där för att han hälsade på sin farsa efter att ha blivit avstängd från skolan en vecka. Mamman ville inte tala om varför, hon ville bara tala om vilken liten ängel han var och att hon -precis som du- visste precis hur och varför dådet hänt fast hon inte var där.

edit: skriver GM o BO för enkelhets skull, inte för att jag tror det var ett brott
Senast redigerad av gentleman 2012-03-19 kl. 19:55.
Citera
2012-03-19, 19:51
Medlem
Dude The Rudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lithvic
Okej, låt oss diskutera fallet.

Vi har sett två youtubeklipp som båda är säkra i att polisens bedömning att det var Georges skrik man hörde är felaktiga. Vad sitter de på för fakta för att styrka detta? Har dessa personer bättre insyn i fallet än polisen? Varför bör vi lita mer på dessa än polisen?

Kan det vara så att polisen efter teknisk utredning, förhör o.s.v har fått en annan bild av hur det har gått till som inte stämmer överens helt hur det först verkar om man lyssnar på sos-samtalen?

Bör man lita mer på vanligt hederligt folk än polisen? Som regel, ja. I detta fallet är det tämligen irrelevant. Lyssna själv här och gör din egen bedömning:

http://www.essence.com/2012/03/17/tr...#ixzz1pZSBtwZk
Citera
2012-03-19, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dude The Rude
Vad har en fotbollsintresserad tonåring med något av detta att göra? Snälla sluta larva dig.
´
Jag debatterade alltså inte just detta specifika fallet, utan hans inställning till hur det skulle varit om det skulle vara en neger som skjutit en vit unge. Vilket visserligen är lite ot, men jag tycker det rör ämnet om man nu vill ha en diskussion kring fallet bör man även ha en diskussion till varför man tycker som man tycker om fallet.
Citera
2012-03-19, 19:54
Medlem
Lavios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Därför att han påstår att han blev attackerad och handlade i självförsvar.
http://articles.orlandosentinel.com/...nts-protesters

Jag bor själv i en gated community i södra Florida, och trots att det är murar, vatten, grindar samt security som patrullerar i bilar, sker inbrott och stölder. Tyvärr måste jag säga att den största gruppen som begår brotten är svarta ungdomar, nästa stora grupp är hispanics och sedan kommer en liten klick övriga. När man ser ett gäng man inte känner igen blir man lätt misstänksam, men i vår community har vi som sagt security (som för övrigt består av svarta vakter) så det är bara att ringa dem så kollar de upp det.

Du försöker på något sätt att rättfärdiga Zimmermans handlande. Ta inte hans parti bara för att du är vit och för att mordet kopplas till rasism, som vit ska du vara den som har minst sympati för en vidrig rasist som mördar en pojke för att han råkar vara svart. Det finns absolut inget fog för att rättfärdiga Zimmermans agerande. Ingenting. Nada. Pojken tog en promenad till affärern och köpte skittles.. Varför var han misstänksam?

Citat:
Det finns communitys som inte har patrullerande vakter utan endast bemanning vid entrén, där händer det ofta att sådana här neighborhood watch-grupper bildas. De ivrigaste i sådana grupper är de som har blivit drabbade av inbrott, rån etc. och det är inte ovanligt att det går överstyr.
Polisen är inte speciellt glada över gruppernas existens.

Återigen, du försöker på något sätt att normalisera Zimmermans agerande, som att hans sätt att "gå överstyr" på något sätt är synonymt med att "gå överstyr" i den mån att man t.ex. är liiite för uppmärksam på det som händer i communityn (något som watch-grupper har tendens att göra). Det Zimmerman gjorde var att misstänka en svart pojke pga att han är svart, och mörda en svart pojke utan anledning.. Det går inte att rättfärdiga eller att normalisera på något sätt.

Citat:
Jag skulle tippa att den här Zimmermann såg rött eller att grabben sa något till honom som fick honom att tända. Skadorna har han säkert tillfogat sig själv efteråt.

Du har i detta inlägg gång på gång försökt att hitta empati med Zimmerman eller på något sätt försökt "förstå" hans handlande. Det finns verkligen inget sätt att försöka hitta någon logik/förståelse i handlandet, det var totalt irrationelt. Att du dessutom har mage att påstå att ungens handlande på något sätt ledde till hans död är patetiskt. Ingenting ungen sa kan rättfärdiga ett kallblodigt mord.
Citera
2012-03-19, 19:56
Medlem
Dude The Rudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdinsVitaVargar
´
Jag debatterade alltså inte just detta specifika fallet, utan hans inställning till hur det skulle varit om det skulle vara en neger som skjutit en vit unge. Vilket visserligen är lite ot, men jag tycker det rör ämnet om man nu vill ha en diskussion kring fallet bör man även ha en diskussion till varför man tycker som man tycker om fallet.

Och således illustrerar du min poäng på ett utmärkt sätt.
Citera
2012-03-19, 19:59
Medlem
gentlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavio
kallblodigt
Är du telepat eller?

Eller är du en tönt?
Citera
2012-03-19, 20:02
Medlem
h4xx3r_kuks avatar
känns som om att det är något i historien som saknas? annars är nog detta det sjukaste mordet jag hört talas om
Citera
2012-03-19, 20:02
Medlem
Anonymvillvaradets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gentleman
Är du telepat eller?

Eller är du en tönt?

Eller är han jävligt skicklig bedömare av modus operandi?
Citera
2012-03-19, 20:07
Medlem
Citat:
Bör man lita mer på vanligt hederligt folk än polisen? Som regel, ja. I detta fallet är det tämligen irrelevant. Lyssna själv här och gör din egen bedömning:

http://www.essence.com/2012/03/17/tr...#ixzz1pZSBtwZk

Det sker tusentals mord i USA varje år, i många av dessa det precis som det verkar, i den del är det precis tvärtom. Vi har ingen aning om vad polisen grundar sin slutsats på. Kanske var det Trayvons vapen? Kanske finns det teknisk bevisning? Kanske finns det vittnen?

Vilket är det hederliga folket jag bör lita på? Personerna som uttalar sig vet inte mer än vad jag eller du vet.

Telefonsamtal av dålig kvalité där man hör någon skrika i bakgrunden gör inte att jag kan ställa det utom allt rimligt tvivel (vilket krävs för att kunna dömas) att det gick till precis som människorna i youtubeklippen tror. Särskilt när jag inte ens HÖRT någon annan sida av historien och när polisen bedömer att det är felaktigt.
Citera
2012-03-19, 20:22
Medlem
Dude The Rudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lithvic
Det sker tusentals mord i USA varje år, i många av dessa det precis som det verkar, i den del är det precis tvärtom. Vi har ingen aning om vad polisen grundar sin slutsats på. Kanske var det Trayvons vapen? Kanske finns det teknisk bevisning? Kanske finns det vittnen?

Vilket är det hederliga folket jag bör lita på? Personerna som uttalar sig vet inte mer än vad jag eller du vet.

Telefonsamtal av dålig kvalité där man hör någon skrika i bakgrunden gör inte att jag kan ställa det utom allt rimligt tvivel (vilket krävs för att kunna dömas) att det gick till precis som människorna i youtubeklippen tror. Särskilt när jag inte ens HÖRT någon annan sida av historien och när polisen bedömer att det är felaktigt.

Ambulanspersonalen hittade en dricka och lite godis på pojkens person, inget annat.
Citera
2012-03-19, 20:26
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ambulanspersonalen hittade en dricka och lite godis på pojkens person, inget annat.
Säker på att det inte var en haschbong och lite crack?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in