2012-03-20, 17:54
Medlem
judiska barn blir skjutna i frankrike presidenten går ut i nationell tv och säker att det är en nationell tragedi samt säger att de ska lägga ner exakt _ALLT_ som krävs för att de ska få fast förövaren.

Ett afroamerikanskt barn blir skjuten i Amerika och det kommer en liten nyhet på den lokala nyhetssidan där de står lite skit, De vet vem förövaren är men inga åtal väcks för att det var självförsvar att skjuta den oskyldige samt obeväpnade pojken.

Summa summarum :

Alla är verkligen lika värda i denna värld ! :-)
Citera
2012-03-20, 18:02
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqualani
judiska barn blir skjutna i frankrike presidenten går ut i nationell tv och säker att det är en nationell tragedi samt säger att de ska lägga ner exakt _ALLT_ som krävs för att de ska få fast förövaren.

Ett afroamerikanskt barn blir skjuten i Amerika och det kommer en liten nyhet på den lokala nyhetssidan där de står lite skit, De vet vem förövaren är men inga åtal väcks för att det var självförsvar att skjuta den oskyldige samt obeväpnade pojken.

Summa summarum :

Alla är verkligen lika värda i denna värld ! :-)
Betänk dock att det kan vara så att du inte har fått full information om händelsen, kanske har du fått vinklad information. Du tycks ju tro att du vet exakt hur det gick till utan att ha varit där. Jag tycker inte du skall lita på dem som försöker utmåla händelsen som en rasistisk sammansvärjning. Det är politiska viljor inblandade i detta spel.
Citera
2012-03-20, 18:14
Medlem
gentlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julepumlan
Särskilt groteskt verkar det inte gått till, lite som en avrättning no more. Rubriken kändes missledande. Hade väntat mig ett styck-mord.
Visst blev man lite besviken. Det var ju inte ens mord...

Citat:
Ursprungligen postat av Dude The Rude
annars slutar jag svara och du förlorar.
Du har redan förlorat iom din bögiga trådstart.
Citera
2012-03-20, 18:16
Medlem
Blåbärskungens avatar
http://www.youtube.com/watch?v=bDHOydkudss
Citera
2012-03-20, 18:21
Medlem
Dude The Rudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gentleman
Visst blev man lite besviken. Det var ju inte ens mord...

Du har redan förlorat iom din bögiga trådstart.

Jag håller med om att trådtiteln inte är den bästa. Jag blev upprörd över att höra och läsa om fallet och med den knapphändiga information som fanns då så blev det som det blev. Det ber jag om ursäkt för.

Huruvida min trådstart är bögig eller inte överlämnar jag till stora tänkare som er själv. Jag kommer inte ens i närheten av den kognitiva kapacitet som krävs för att avgöra sådana gargantuanska spörsmål. Puss och kram.
Citera
2012-03-20, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
1. Som sagt jag litar mer på vittnen än spekulationer på internet.

Spekulationerna har du kommit med. Att du framställer det som om det vore fakta förändrar ingenting.

Citat:
2. Det där var fan det löjligaste jag har läst, Zimmerman är inget kriminellt pack tills motsatsen har bevisats och sen är det inget fel att grannar går ihop för att göra grannskapet säkrare och att kopplade det till kriminella gäng är bara efterblivet.

Han SKÖT IHJÄL EN OBEVÄPNAD TONÅRING. Ett jävla barn! Värre kriminellt pack får du fan leta efter.

Varför är det efterblivet? Det finns ju inget som säger att det ena utesluter det andra. Och i det här fallet ser jag ingen gräns, mannen är en mördare, du vet människor som medvetet har ihjäl andra människor. Och inte fan vill jag ha sådana i min närhet. Oavsett om dom gör det i Guds, Kungens, kvarterets, stadens eller landets namn. Det är ett lika förjävligt dåd vad du än kallar det.

Citat:
3. Hur fan är folk med vapen kriminellt pack om det är lagligt? Sen kan du ge mig några exempel på att kriminella går ihop och gör så i USA? Nej det kan du inte eftersom kriminella har illegala vapen och gör helt enkelt inte sånt, sen vet du vilka stater som har minst brottslighet i USA?

Så gör du vapen lagligt i Sverige så är hux flux alla dina malmö-gangsters law abiding citizens, och därmed inte längre ett problem? Och det spelar väl för fan ingen roll om dom är "kriminellt pack" eller inte, har du vapen är det större risk att du skjuter någon. Och fler vapen i samhället ökar risken för att folk ska bli skjutna. Och skälet till att kriminella använder illegala vapen är för att polisen inte ska knacka på deras dörr dagen efter dådet. Men så länge det finns legala vapen kommer det också finnas illegala vapen, för ett legalt vapen kan byta händer väldigt fort. Och det gör dom också.

Men det är ju tydligt att "kriminellt pack" är ett väldigt subjektivt begrepp. Alltså kan vi inte vara säkra på att det är den kriminella som blir ihjälskjuten. Här till exempel finns inget som talar för att tonåringen skulle varit kriminell. Däremot verkar den paranoida Zimmerman som ett bra exempel på en man som aldrig skulle hålla i ett vapen.

Citat:
Det är de som har mest liberala vapenlagar, sen är vapenägare mindre kriminella än genomsnittsamerikanen så dina korkade uttalanden har ingen grund i verkligheten som vanligt bland er vapenhatare.

Så länge den siffran inte är 0% spelar det ingen roll. Jag litar inte på andra människor. Jag litar ännu mindre på andra människor som dessutom går omkring beväpnade. Och fortfarande, fler vapen = fler personskjutningar.

Jag är ingen vapenhatare. Jag är bara inte dum i huvudet.
Citera
2012-03-20, 19:38
Medlem
Jag blir så ledsen på allt hemskt man läser om i världen och i Sverige.
Kan människor aldrig lära sig att sluta vara så rädda?

Hade jag varit den här killens familj/släkt vet jag inte vad jag hade gjort. Allvarligt talat.
Jag hoppas verkligen att de ställer han som sköt inför rätta.

Gå in här o signa för det, NU! (kanske kan det hjälpa, Värt ett försök!):
Prosecute the killer of our son, 17-year-old Trayvon Martin
Citera
2012-03-20, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuuki
En obeväpnad 17 årig neger som går ensam, det enda hotfulla Zimmermann såg var det han ville se.
Självförsvar från vadå? Det enda man hör pojken skrika är efter hjälp tills han blir skjuten.
Och jag läste också att Zimmermann sagt att det hade varit inbrott i det samhället någon månad sen.
Detta är kallblodigt mord, inget annat, det kan hända att Zimmermann är utvecklingsstörd och behöver gå in till rehab, men de får de lösa EFTER han är i fängelse.
Ingen kan tolerera något sånt och säga, ja han hade ju bra skäl till att ens vara skeptisk mot negern.
Det är tydligt att det inte är mer än hjältekomplex, av en rasistisk människa som är i behov av makt, vilket är tydligt för att han är själv nominerad som deras "samhälls vakt" Han känner att han är tuff nog för att hålla alla säkra.
" The cops give a damn about a negro, pull the trigger kill a nigger and you're a hero" 2pac.

Hur vet du att han är rasist?

Förövrigt sjukt gjort och killen förtjänar fängelse i livstid.
Citera
2012-03-20, 21:02
Medlem
RadioGaGas avatar
Ett passande straff för George Zimmerman (jude?) är gaskammaren.
Senast redigerad av RadioGaGa 2012-03-20 kl. 21:05.
Citera
2012-03-20, 22:46
Medlem
River99s avatar
Tragiskt. Skulle inte förvåna mig om GM blivit indoktrinerad/hjärntvättad på rasistiska internetforum innan han, efter vad det verkar, avrättade tonåringen enbart pga hans hudfärg.

Det är en stor skandal att han inte är fängslad, men bra att den federala regeringen gör sin egen utredning.

Till alla som gnäller om varför ett enda mordfall får mycket publicitet och försöker googla fram fall där BO/GM förhållandet varit motsatt rasmässigt. Lägg av...

Att fallet fått uppmärksamhet är naturligtvis för att den vita GM som mördade den svarte tonåringen inte blev arresterad. Det är ingen PK-konspiration. USA, och speciellt Florida är motsatsen till PK och detta fall har fått extremt stor uppmärksamhet där!
Citera
2012-03-20, 22:52
Medlem
gentlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av River99
Tragiskt. Skulle inte förvåna mig om GM blivit indoktrinerad/hjärntvättad på rasistiska internetforum innan han, efter vad det verkar, avrättade tonåringen enbart pga hans hudfärg.

Det är en stor skandal att han inte är fängslad, men bra att den federala regeringen gör sin egen utredning.

Varför ska han sitta fängslad innan det utretts? Det är väl bara brottslingar som ska fängslas. Du verkar korkad och gissar mycket.

Citat:
USA, och speciellt Florida är motsatsen till PK och detta fall har fått extremt stor uppmärksamhet där!
USA är ju PKs hemland. Kanske därför det får så stor uppmärksamhet.
Citera
2012-03-20, 23:01
Medlem
River99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gentleman
Varför ska han sitta fängslad innan det utretts? Det är väl bara brottslingar som ska fängslas. Du verkar korkad och gissar mycket.

USA är ju PKs hemland. Kanske därför det får så stor uppmärksamhet.

Så om man skjuter ihjäl en tonåring som är på väg hem efter att ha köpt godis ska man inte häktas? Vittnen har ju dessutom sagt att det enda de hört är tonåringens rop på hjälp, sen ett skott som avlossades. Inget som stödjer GM's s.k. förklaring.

Hade GM varit svart och offret en vit tonårig och GM hade gått fri, hade tongångarna nog gått annorlunda här. Ni rasister hade väl hamrat på tangenterna i ett tårfyllt raseri och krävt omedelbar lynchning utan rättegång. Nu försvarar ni en mördare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in