Citat:
Ursprungligen postat av SciOque
Men sluta vara så seriös.
Har du stött på en intelligent person som är bra på att dansa? Nu pratar jag inte om balettdansörer/bögar, utan heterosexuella män som går till uteställen och dansar. Har du någonsin stött på en sådan person som varit duktig på att dansa och som varit intelligent?
Varför det? jag är fullständigt seriös i det som är trådens ämne, att dans är väldigt kontaktskapande och att lära sig dansa ett exellent tips för killar som en möjlighet att få lättare kontakt med tjejer på krogen/danställen.
Ja, självklart har jag mött killar som är både intelligenta och dansanta, förstår inte varför du kopplar ihop förmågan att dansa bra med homosexualitet och låg intelligensnivå?
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Dans ska ingå i ämnet Idrott och Hälsa. Jag tror de flesta skolor har litet dans i undervisningen, men det upplevs nog som litet pinsamt av tonåringarna.
Min mormor gjorde en insats när jag gick sista året på gymnasiet och betalade en kurs i sälllskapsdans åt mig, det var bugg foxtrot och vals. Jag kanske var litet skeptisk innan första kurskvällen, men det var faktiskt riktigt kul! Och ett betydande överskott på tjejer!
Nu tror jag absolut inte damen ifråga ville annat än att dansa. Så det hela var väldigt oskyldigt! Jag lägger inte beslag på upptagna kvinnor! Men ja, kvinnor gillar att dansa, en viktig insikt för oss män!
Det faktum att det hela kan vara sensuellt utan att direkt bli erotiskt tror jag tilltalar kvinnorna (och en del män också). Det är nog dags att försöka få bort töntstämpeln på pardans!
Pardans behöver inte bara betyda dansband. Jag sitter i ett storband som brukar ta dansspelningar ibland. Vi har kunnat fylla ställena med folk, och det har varit väldigt uppskattat. Men tyvärr verkar det mest vara litet äldre som vågar dansa. De yngre sitter mest och lyssnar.
Men ta chansen att dansa till ett bra storband. Ni ångrar er inte!
En jättebra idé att ämnet borde ingå i ämnet idrott och hälsa! Vilken klok mormor du har och som du märkte överskottet på tjejer var markant, ingen dålig bonuseffekt för de få killar som vågar lära sig dansa
Ja, vi kvinnor älskar att dansa och precis som du säger tilltalas kvinnor av att dans är sensuellt utan att bli för uttalat erotiskt
Håller med till 100% töntstämpeln måste bort

Det måste till mer ställen med dans även för yngre människor, det är trist med alla disco, rave och housetällen där alla bara står och hoppar, visst det kan ha sin charm, men det borde finnas mer alternativ, typ ställen som det gamla Nalen, fast med ung publik, gärna med levande musik som storband där man bjuder upp som ungdomar gjorde förr i tiden.
http://www.sima.nu/film-nalen.htm