2012-03-19, 13:01
Medlem
SciOques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgarbracka
TS skriver att de flesta tjejer gillar att dansa och jag menar att det finns många kvinnor som fullkomligt avskyr det.

Och att en man skulle lyckas fälla brudar enbart genom sina danskunskaper? Nej, det är inget jag håller med om.

Mitt raggningstips är välsmort munläder, humor och självdistans. Inte någon jävla dans.

Tänk efter själv innan du pratar om irrelevans.

Tror också att intelligenta kvinnor föredrar dessa egenskaper framför mer primitiva färdigheter som har noll relevans i ett modernt samhälle.

En liten detalj som du glömde är en fet plånbok. Funkar varje gång.
Citera
2012-03-19, 13:01
Bannlyst
Citat:
TS skriver att de flesta tjejer gillar att dansa och jag menar att det finns många kvinnor som fullkomligt avskyr det.

Och att en man skulle lyckas fälla brudar enbart genom sina danskunskaper? Nej, det är inget jag håller med om.

Mitt raggningstips är välsmort munläder, humor och självdistans. Inte någon jävla dans.

Tänk efter själv innan du pratar om irrelevans.

Som sagt flesta = inte alla hur var det nu igen
Citera
2012-03-19, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaFlickan
Självklart stämmer det! Dans kan vara oerhört sensuellt och är dessutom ett socialt acceptabelt sätt för främmande män och kvinnor att lära känna varandra och få nära fysiskt kontakt i ett naturligt sammanhang. För att vara lite "biologistisk" här, jämför jag dansen med djurens parningslekar där männen genom dansen för "visa vad de går för" och dansen kan liknas med ett sorts offentligt förspel

Ja, du ser! din historia visar hur kontaktskapande dans är!! till och med upptagna kvinnor dras till dansanta män!

Genom dansen kommer du lättare i kontakt med singeltjejer också och den hjälper dig att ge ett gott inttryck i våra ögon! Fattar inte att inte mer killar lär sig att dansa ordentligt!!? Dans borde snudd på vara ett obligatoriskt ämne i skolan pga av dess kontaktskapande möjligheter!

Dans ska ingå i ämnet Idrott och Hälsa. Jag tror de flesta skolor har litet dans i undervisningen, men det upplevs nog som litet pinsamt av tonåringarna.

Min mormor gjorde en insats när jag gick sista året på gymnasiet och betalade en kurs i sälllskapsdans åt mig, det var bugg foxtrot och vals. Jag kanske var litet skeptisk innan första kurskvällen, men det var faktiskt riktigt kul! Och ett betydande överskott på tjejer!

Nu tror jag absolut inte damen ifråga ville annat än att dansa. Så det hela var väldigt oskyldigt! Jag lägger inte beslag på upptagna kvinnor! Men ja, kvinnor gillar att dansa, en viktig insikt för oss män!
Det faktum att det hela kan vara sensuellt utan att direkt bli erotiskt tror jag tilltalar kvinnorna (och en del män också). Det är nog dags att försöka få bort töntstämpeln på pardans!

Pardans behöver inte bara betyda dansband. Jag sitter i ett storband som brukar ta dansspelningar ibland. Vi har kunnat fylla ställena med folk, och det har varit väldigt uppskattat. Men tyvärr verkar det mest vara litet äldre som vågar dansa. De yngre sitter mest och lyssnar.
Men ta chansen att dansa till ett bra storband. Ni ångrar er inte!
Citera
2012-03-19, 13:09
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaFlickan
Självklart stämmer det! Dans kan vara oerhört sensuellt och är dessutom ett socialt acceptabelt sätt för främmande män och kvinnor att lära känna varandra och få nära fysiskt kontakt i ett naturligt sammanhang. För att vara lite "biologistisk" här, jämför jag dansen med djurens parningslekar där männen genom dansen för "visa vad de går för" och dansen kan liknas med ett sorts offentligt förspel

Ja, du ser! din historia visar hur kontaktskapande dans är!! till och med upptagna kvinnor dras till dansanta män!

Genom dansen kommer du lättare i kontakt med singeltjejer också och den hjälper dig att ge ett gott inttryck i våra ögon! Fattar inte att inte mer killar lär sig att dansa ordentligt!!? Dans borde snudd på vara ett obligatoriskt ämne i skolan pga av dess kontaktskapande möjligheter!

Det är ju redan obligatoriskt? Vi hade det på idrotten i högstadiet, iaf.

Men problemet är ju att det är barn. Blyga högstadiesnubbar som skulle ha mest nytta av att vara bekväm med att dansa och vara nära en tjej vågar dels inte ta för sig på det sättet, dels vill tjejerna heller inte dansa med en "tönt". Så de enda som egentligen får ut nåt av det är hunkarna.
Citera
2012-03-19, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SciOque
Men sluta vara så seriös.

Har du stött på en intelligent person som är bra på att dansa? Nu pratar jag inte om balettdansörer/bögar, utan heterosexuella män som går till uteställen och dansar. Har du någonsin stött på en sådan person som varit duktig på att dansa och som varit intelligent?

Varför det? jag är fullständigt seriös i det som är trådens ämne, att dans är väldigt kontaktskapande och att lära sig dansa ett exellent tips för killar som en möjlighet att få lättare kontakt med tjejer på krogen/danställen.

Ja, självklart har jag mött killar som är både intelligenta och dansanta, förstår inte varför du kopplar ihop förmågan att dansa bra med homosexualitet och låg intelligensnivå?

Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Dans ska ingå i ämnet Idrott och Hälsa. Jag tror de flesta skolor har litet dans i undervisningen, men det upplevs nog som litet pinsamt av tonåringarna.

Min mormor gjorde en insats när jag gick sista året på gymnasiet och betalade en kurs i sälllskapsdans åt mig, det var bugg foxtrot och vals. Jag kanske var litet skeptisk innan första kurskvällen, men det var faktiskt riktigt kul! Och ett betydande överskott på tjejer!

Nu tror jag absolut inte damen ifråga ville annat än att dansa. Så det hela var väldigt oskyldigt! Jag lägger inte beslag på upptagna kvinnor! Men ja, kvinnor gillar att dansa, en viktig insikt för oss män!
Det faktum att det hela kan vara sensuellt utan att direkt bli erotiskt tror jag tilltalar kvinnorna (och en del män också). Det är nog dags att försöka få bort töntstämpeln på pardans!

Pardans behöver inte bara betyda dansband. Jag sitter i ett storband som brukar ta dansspelningar ibland. Vi har kunnat fylla ställena med folk, och det har varit väldigt uppskattat. Men tyvärr verkar det mest vara litet äldre som vågar dansa. De yngre sitter mest och lyssnar.
Men ta chansen att dansa till ett bra storband. Ni ångrar er inte!
En jättebra idé att ämnet borde ingå i ämnet idrott och hälsa! Vilken klok mormor du har och som du märkte överskottet på tjejer var markant, ingen dålig bonuseffekt för de få killar som vågar lära sig dansa

Ja, vi kvinnor älskar att dansa och precis som du säger tilltalas kvinnor av att dans är sensuellt utan att bli för uttalat erotiskt

Håller med till 100% töntstämpeln måste bort Det måste till mer ställen med dans även för yngre människor, det är trist med alla disco, rave och housetällen där alla bara står och hoppar, visst det kan ha sin charm, men det borde finnas mer alternativ, typ ställen som det gamla Nalen, fast med ung publik, gärna med levande musik som storband där man bjuder upp som ungdomar gjorde förr i tiden.

http://www.sima.nu/film-nalen.htm
Senast redigerad av SmartaFlickan 2012-03-19 kl. 13:24.
Citera
2012-03-19, 13:12
Medlem
Citat:
Men sluta vara så seriös.

Har du stött på en intelligent person som är bra på att dansa? Nu pratar jag inte om balettdansörer/bögar, utan heterosexuella män som går till uteställen och dansar. Har du någonsin stött på en sådan person som varit duktig på att dansa och som varit intelligent?

Oj! Nu får de säkert se till att ta bort dansen från Nobelfesten! Alla pristagare kan ju få dåligt rykte efter det du skrivit!
Citera
2012-03-19, 13:19
Medlem
Citat:
Tror också att intelligenta kvinnor föredrar dessa egenskaper framför mer primitiva färdigheter som har noll relevans i ett modernt samhälle.

En liten detalj som du glömde är en fet plånbok. Funkar varje gång.

Att en man lyckas ragga enbart genom sina färdigheter på dansgolvet tror jag inte en sekund på. Kroppsspråk och hållning i all ära. Mannen står där under discokulan och kör sina slick moves. Sen då?

(Den feta plånboken sitter jag på själv så det är inte så viktigt. )
Citera
2012-03-19, 13:26
Medlem
MrSoaps avatar
Jag gick en buggkurs för några år sedan. Det var riktigt roligt och majoriteten av deltagarna var faktiskt tjejer. Tyvärr var tjejerna takras, 60+ eller där med sina pojkvänner.
Citera
2012-03-19, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSoap
Jag gick en buggkurs för några år sedan. Det var riktigt roligt och majoriteten av deltagarna var faktiskt tjejer. Tyvärr var tjejerna takras, 60+ eller där med sina pojkvänner.
När jag gått på buggkurser och liknande har det funnits massor av yngre kvinnor som såvitt jag kunde bedöma verkade vara singlar och de flesta var inte alls ruggugglor. Trist var bara att det var så få killar.
Citera
2012-03-19, 13:35
Medlem
PrinceCharmings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSoap

Som på alla andra ställen eftersom tjejer inte mäktar med främmande män utan alkohol i blodet.
Citera
2012-03-19, 13:35
Medlem
NeverArounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sooley
Hahahah, kan tänka mig hur du shufflar/jumpstylar på dansgolvet med en tjej.
Jumpstyle är ju väldigt attraktivt.
Citera
2012-03-19, 13:38
Medlem
Gradozs avatar
Citat:
Att en man lyckas ragga enbart genom sina färdigheter på dansgolvet tror jag inte en sekund på. Kroppsspråk och hållning i all ära. Mannen står där under discokulan och kör sina slick moves. Sen då?

(Den feta plånboken sitter jag på själv så det är inte så viktigt. )

Exakt (highfive)!

Män ska inte dansa, det ser så löjligt/homo ut. Jag har försökt dansa men lägger av efter 2 minuter. Det pinsammaste är 2 killar som dansar med varann . Plus att man står inte ut i mängden om man dansar, för de flesta dansar.

Jag brukar chilla/lata mig och ändå blir stött på då och då.

Det där om att de vill bli uppraggade av oss killar är värdelöst, om de inte vill ha med just mig att göra. Ni flesta tjejer ser också irriterade ut på att det finns killar i lokalen. Festa hemma då, tycker jag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in