2012-03-19, 12:10
Moderator
VitKallas avatar
Eftersom jag inte gillar musiken som spelas på krogen (oftast) så dansar jag inte heller.
Men jag gillar lugnare danser, nåt mellan den där sk tryckaren ( som det kallades när man var ung) och tja, vals? Ha ha, vettefan vad jag menar egentligen.

Har en dröm att lära mig dansa tango och andra danser, men mig hoppandes till skitmusik hittar man inte. Och jag tackar nej när jag blir uppbjuden till sånt.
Citera
2012-03-19, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SciOque
Det finns de som inte gillar att dansa. Men det var rätt så tydligt att användaren valde att inte dansa för att folk har berättat för honom att han suger på att dansa.

99 % av alla människor på den här planeten är fullständigt ointressanta. Att låta ointressanta människor styra ditt beteende på det sättet är fegt.

För att man kanske har lite självrespekt ifrån att stå o hoppa som en idiot? nej tack.
Citera
2012-03-19, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Jag tror det där stämmer! Dans kan vara väldigt sensuellt! Jag skulle gärna lära mig dansa tango.

Jag var med om en lustig grej för nån månad sedan. Jag blev "uppbjuden" av en man som jag känner, han frågade om jag ville dansa med hans fru! Hon ville så gärna dansa, men han själv hatar att dansa, i synnerhet nykter! Andra dansen vågade frun bjuda upp själv! :-)

Men, givetvis är det en bättre raggfaktor att dansa med kvinnor som inte är upptagna!
Självklart stämmer det! Dans kan vara oerhört sensuellt och är dessutom ett socialt acceptabelt sätt för främmande män och kvinnor att lära känna varandra och få nära fysiskt kontakt i ett naturligt sammanhang. För att vara lite "biologistisk" här, jämför jag dansen med djurens parningslekar där männen genom dansen för "visa vad de går för" och dansen kan liknas med ett sorts offentligt förspel

Ja, du ser! din historia visar hur kontaktskapande dans är!! till och med upptagna kvinnor dras till dansanta män!

Genom dansen kommer du lättare i kontakt med singeltjejer också och den hjälper dig att ge ett gott inttryck i våra ögon! Fattar inte att inte mer killar lär sig att dansa ordentligt!!? Dans borde snudd på vara ett obligatoriskt ämne i skolan pga av dess kontaktskapande möjligheter!
Citera
2012-03-19, 12:15
Medlem
Om jag vill träffa tjejer som inte hänger på nattklubb då?

fast på nattklubben kan ändå ingen dansa ..
Citera
2012-03-19, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaFlickan
Självklart stämmer det! Dans kan vara oerhört sensuellt och är dessutom ett socialt acceptabelt sätt för främmande män och kvinnor att lära känna varandra och få nära fysiskt kontakt i ett naturligt sammanhang. För att vara lite "biologistisk" här, jämför jag dansen med djurens parningslekar där männen genom dansen för "visa vad de går för" och dansen kan liknas med ett sorts offentligt förspel

Ja, du ser! din historia visar hur kontaktskapande dans är!! till och med upptagna kvinnor dras till dansanta män!

Genom dansen kommer du lättare i kontakt med singeltjejer också och den hjälper dig att ge ett gott inttryck i våra ögon! Fattar inte att inte mer killar lär sig att dansa ordentligt!!? Dans borde snudd på vara ett obligatoriskt ämne i skolan pga av dess kontaktskapande möjligheter!

Nej fyfan räcker väl med att man får genomleva det på gympan!
Citera
2012-03-19, 12:31
Medlem
SciOques avatar
Citat:

Stämmer det inte att de som är bra på att dansa ofta är idioter? Har för mig att det finns någon forskning som visar på en omvänd proportionalitet mellan IQ och dansskicklighet.
Citera
2012-03-19, 12:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det funkar säkert bra. Tjejerna inser ju att om en kille är beredd att förnedra sig så till den grad att han börjar dansa så är han nog, på ett desperat vis, intresserad av henne.
Citera
2012-03-19, 12:43
Medlem
Det finns många kvinnor som fullkomligt avskyr att dansa.

Hur menar du, TS? Ska männen go all Michael Flatley på klubbarna, eller?
Citera
2012-03-19, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SciOque
Stämmer det inte att de som är bra på att dansa ofta är idioter? Har för mig att det finns någon forskning som visar på en omvänd proportionalitet mellan IQ och dansskicklighet.
Nej, det stämmer inte och länka gärna till den "forskning" du hänvisar till i ämnet, istället för att komma med anekdotisk bevisföring.
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det funkar säkert bra. Tjejerna inser ju att om en kille är beredd att förnedra sig så till den grad att han börjar dansa så är han nog, på ett desperat vis, intresserad av henne.
Vilken trist attityd..att tycka att killar "förnedrar" sig om de börjar dansa ordentligt..ja..ja..*suck*
Citera
2012-03-19, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgarbracka
Det finns många kvinnor som fullkomligt avskyr att dansa.

Hur menar du, TS? Ska männen go all Michael Flatley på klubbarna, eller?
Men det är ju inget problem. Fan gå ut och kolla på ett dansgolv en fredag kväll? Är det lite kvinnor där?
Kvinnor som inte dansar är helt orellevanta för tråden eftersom det inte råder brist på kvinnor som dansar. Tänk innan du skriver.
Citera
2012-03-19, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse144
Men det är ju inget problem. Fan gå ut och kolla på ett dansgolv en fredag kväll? Är det lite kvinnor där?
Kvinnor som inte dansar är helt orellevanta för tråden eftersom det inte råder brist på kvinnor som dansar. Tänk innan du skriver.

TS skriver att de flesta tjejer gillar att dansa och jag menar att det finns många kvinnor som fullkomligt avskyr det.

Och att en man skulle lyckas fälla brudar enbart genom sina danskunskaper? Nej, det är inget jag håller med om.

Mitt raggningstips är välsmort munläder, humor och självdistans. Inte någon jävla dans.

Tänk efter själv innan du pratar om irrelevans.
Citera
2012-03-19, 12:58
Medlem
SciOques avatar
Citat:
Nej, det stämmer inte och länka gärna till den "forskning" du hänvisar till i ämnet, istället för att komma med anekdotisk bevisföring.

Men sluta vara så seriös.

Har du stött på en intelligent person som är bra på att dansa? Nu pratar jag inte om balettdansörer/bögar, utan heterosexuella män som går till uteställen och dansar. Har du någonsin stött på en sådan person som varit duktig på att dansa och som varit intelligent?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in