2012-03-19, 13:40
Medlem
MrSoaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaFlickan
När jag gått på buggkurser och liknande har det funnits massor av yngre kvinnor som såvitt jag kunde bedöma verkade vara singlar och de flesta var inte alls ruggugglor. Trist var bara att det var så få killar.

Vi skulle gått på varandras kurser.
Citera
2012-03-19, 13:41
Medlem
Perditions avatar
Gå till en salsaklubb så ser ni ganska snabbt med egna ögon att TS har rätt.
Citera
2012-03-19, 13:53
Medlem
MrSoaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceCharming
Som på alla andra ställen eftersom tjejer inte mäktar med främmande män utan alkohol i blodet.

Mycket möjligt för många tjejer, men inte alla.
Citera
2012-03-19, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borgarbracka
Att en man lyckas ragga enbart genom sina färdigheter på dansgolvet tror jag inte en sekund på. Kroppsspråk och hållning i all ära. Mannen står där under discokulan och kör sina slick moves. Sen då?

(Den feta plånboken sitter jag på själv så det är inte så viktigt. )

Det beror kanske på vilken dans och på vika ställen man är, att kunna dansa bra är en väldigt stor "dörröppnare", för dans är väldigt kontaktskapande.

Citat:
Ursprungligen postat av Gradoz
Exakt (highfive)!

Män ska inte dansa, det ser så löjligt/homo ut. Jag har försökt dansa men lägger av efter 2 minuter. Det pinsammaste är 2 killar som dansar med varann . Plus att man står inte ut i mängden om man dansar, för de flesta dansar.

Jag brukar chilla/lata mig och ändå blir stött på då och då.

Det där om att de vill bli uppraggade av oss killar är värdelöst, om de inte vill ha med just mig att göra. Ni flesta tjejer ser också irriterade ut på att det finns killar i lokalen. Festa hemma då, tycker jag!
Det var det löjligaste jag läst på länge, förmågan att dansa bra för en man har ingenting med homosexualitet att göra.. Tvärtom är det extremt attraherade för kvinnor med dansanta män Har då aldrig märkt att tjejer blir irriterade på att finns killar i lokalen..herregud det är ju därför man är där Däremot blir man iriterad på fulla dräggkillar..
Citera
2012-03-19, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaFlickan
Det beror kanske på vilken dans och på vika ställen man är, att kunna dansa bra är en väldigt stor "dörröppnare", för dans är väldigt kontaktskapande.

Och efter dansen då?

Det är inte så att man ba: Hej, det här är min ny kille. Han är riktigt blåst, har ingen humor, kan inte tala för sig, har inga ambitioner i livet och är inte så noga med sin hygien. Vi har ingenting gemensamt egentligen. Men han är han jävel på att dansa! Och att dansa gillar jag ju när jag går ut på lokal. Joråsåatte.

Nej, det finns andra sätt att skapa kontakt.
Citera
2012-03-19, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perdition
Gå till en salsaklubb så ser ni ganska snabbt med egna ögon att TS har rätt.

Ja, ha ha. två kvinnliga kolleger drog med mig på en salsakurs en gång! Även där var kvinnoöverskottet betydande.
Citera
2012-03-19, 14:25
Medlem
alaskapollocs avatar
Stämmer så sent som i helgen så plockade en snubbe på fyrtio-strecket hem ställets snyggaste dam för att hans dancemoves var from outer space!
Citera
2012-03-19, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borgarbracka
Och efter dansen då?

Det är inte så att man ba: Hej, det här är min ny kille. Han är riktigt blåst, har ingen humor, kan inte tala för sig, har inga ambitioner i livet och är inte så noga med sin hygien. Vi har ingenting gemensamt egentligen. Men han är han jävel på att dansa! Och att dansa gillar jag ju när jag går ut på lokal. Joråsåatte.

Nej, det finns andra sätt att skapa kontakt.

Självklart finns det andra sätt att skapa kontakt, vem har påstått något annat? inte jag iallalfall.
Dans ger möjlighet till kontakter som annars aldrig ens skulle uppstå...

Han var riktigt blåst, hade ingen humor, kunde inte tala för sig, hade inga ambitioner i livet och var inte så noga med sin hygien. Vi hade ingenting gemensamt egentligen. Han kunde inte ens dansa utan stod bara o surarade vid väggen och hinkade bärs..

Hej det här min kille, han dansade som en gud och vi hade helkul hela kvällen, han drack ytterst måttligt, dessutom upptäckte jag han är helcharmig, hade ambitioner i livet, luktade fräscht och gott och att vi hade mycket mer gemensamt än jag först kunde ana!
Senast redigerad av SmartaFlickan 2012-03-19 kl. 14:28.
Citera
2012-03-19, 14:37
Medlem
Strossels avatar
Det är så sant som det är sagt, problemet bland killarna här
tycks ju vara att de vet inte vad dans är,de tror att sk dans
består av att var och en står för sig.

I riktig dans håller man i varandra och får kontakt och man kan till
och med prata med varann.

Gå en danskurs
Citera
2012-03-19, 14:49
Medlem
JA! Tänk att inte fler killar har upptäckt det! Det finns män som kan dansa så att två = ett på dansgolvet, då snackar jag om hålla om varandra-danser, gissa om de har ett försprång när de både kan roa en tjej genom att vara duktiga på att dansa, och kan få hennes kropp att känna sig som om den hittat hem utan att det på något sätt är frågan om att tafsa eller ta för sig på annat sätt...

Alla ni som säger att dans är för töntar etc: Dans verkar faktiskt vara något unikt mänskligt som förekommer i princip i alla kulturer hos båda könen och ofta i alla åldrar. Vad jag vet, finns det inga andra djur som rör sig rytmiskt tillsammans i grupp på samma vis som människan gör, och t.o.m. verkar ha ett behov av att göra eftersom det finns överallt. Det är förbannat synd att så mycket i vår kultur går ut på att man ska vara så himla cool jämt! Att man inte bara kan ha KUL tillsammans! För det är verkligen kul att dansa, att bemästra nya steg, hitta någon man passar perfekt att dansa med eller för den delen någon där båda lyckas trassla in fötterna i varandra och skrattar åt det, få igång livsandarna ordentligt. Jag önskar att fler kunde komma över coolhetsfaktorn och se till att åtminstone ha kul medan man är på krogen, vare sig det leder till napp eller inte. Och kan man ha kul, ökar möjligheten till napp dessutom... Vem gillar inte en glad människa?

Sjas iväg på olika danskurser, grabbar! Ni är ju så bra på att vara fysiska annars, gillar att hålla igång kroppen på olika vis och det är minsann inte töntigt - ta med den känslan ut på dansgolvet, låtsas att det är ren och skär motion, bara!
Citera
2012-03-19, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
JA! Tänk att inte fler killar har upptäckt det! Det finns män som kan dansa så att två = ett på dansgolvet, då snackar jag om hålla om varandra-danser, gissa om de har ett försprång när de både kan roa en tjej genom att vara duktiga på att dansa, och kan få hennes kropp att känna sig som om den hittat hem utan att det på något sätt är frågan om att tafsa eller ta för sig på annat sätt...

Alla ni som säger att dans är för töntar etc: Dans verkar faktiskt vara något unikt mänskligt som förekommer i princip i alla kulturer hos båda könen och ofta i alla åldrar. Vad jag vet, finns det inga andra djur som rör sig rytmiskt tillsammans i grupp på samma vis som människan gör, och t.o.m. verkar ha ett behov av att göra eftersom det finns överallt. Det är förbannat synd att så mycket i vår kultur går ut på att man ska vara så himla cool jämt! Att man inte bara kan ha KUL tillsammans! För det är verkligen kul att dansa, att bemästra nya steg, hitta någon man passar perfekt att dansa med eller för den delen någon där båda lyckas trassla in fötterna i varandra och skrattar åt det, få igång livsandarna ordentligt. Jag önskar att fler kunde komma över coolhetsfaktorn och se till att åtminstone ha kul medan man är på krogen, vare sig det leder till napp eller inte. Och kan man ha kul, ökar möjligheten till napp dessutom... Vem gillar inte en glad människa?

Sjas iväg på olika danskurser, grabbar! Ni är ju så bra på att vara fysiska annars, gillar att hålla igång kroppen på olika vis och det är minsann inte töntigt - ta med den känslan ut på dansgolvet, låtsas att det är ren och skär motion, bara!
WORD!!
Citera
2012-03-19, 14:55
Medlem
thefisks avatar
Jag tycker snarare att ett bra steg vore om fler killar och män gör det dom själv behagar att göra. Detta utan att ägna tid åt att fundera på hurvida tjejer gillar det ena eller det andra. Att hålla på och anpassa sig/ändra sig utifrån vad tjejer kan tänkas gilla torde vara oattraktivt om något.

Lite som att bli en mesig toffel redan innan du gett dig in i ett förhållande med någon.
Senast redigerad av thefisk 2012-03-19 kl. 15:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in