JA! Tänk att inte fler killar har upptäckt det! Det finns män som kan dansa så att två = ett på dansgolvet, då snackar jag om hålla om varandra-danser, gissa om de har ett försprång när de både kan roa en tjej genom att vara duktiga på att dansa, och kan få hennes kropp att känna sig som om den hittat hem utan att det på något sätt är frågan om att tafsa eller ta för sig på annat sätt...
Alla ni som säger att dans är för töntar etc: Dans verkar faktiskt vara något unikt mänskligt som förekommer i princip i alla kulturer hos båda könen och ofta i alla åldrar. Vad jag vet, finns det inga andra djur som rör sig rytmiskt tillsammans i grupp på samma vis som människan gör, och t.o.m. verkar ha ett behov av att göra eftersom det finns överallt. Det är förbannat synd att så mycket i vår kultur går ut på att man ska vara så himla cool jämt! Att man inte bara kan ha KUL tillsammans! För det är verkligen kul att dansa, att bemästra nya steg, hitta någon man passar perfekt att dansa med eller för den delen någon där båda lyckas trassla in fötterna i varandra och skrattar åt det, få igång livsandarna ordentligt. Jag önskar att fler kunde komma över coolhetsfaktorn och se till att åtminstone ha kul medan man är på krogen, vare sig det leder till napp eller inte. Och kan man ha kul, ökar möjligheten till napp dessutom... Vem gillar inte en glad människa?
Sjas iväg på olika danskurser, grabbar! Ni är ju så bra på att vara fysiska annars, gillar att hålla igång kroppen på olika vis och det är minsann inte töntigt - ta med den känslan ut på dansgolvet, låtsas att det är ren och skär motion, bara!