Citat:
Ursprungligen postat av Smackster
Lutar mer åt en varmrätt men säger inte nej till 3-rätters om det dyker upp fina förslag! Hon gillar det mesta förutom skaldjur & dylikt. Hade tänkt göra fylld ricotta & parmaskinka-lindad kycklingfilé men har gjort det förr och skulle helst vilja prova något nytt! En 3-rätters vore suveränt,dock så är min fantasi & kreativa förmåga inte på det bästa när det kommer till just det.
Om du är inne på spåret med kyckling, kör på det! Gör en god risotto med västerbottenost, krämig och god med lök och sådant! Finns lätta och bra recept på nätet. En god rödvinssås till, krydda (timjan, salt lite sådant gott) på lite coctailtomater kör in i ungnen på lågtemp i 2-3 timmar (30-40grader) till garnering.. Tada, en lätt och grymt god varmrätt, kör med majskyckling om du vill få lite lyxigare touch än vanlig kyckling.
Till Förrätt kan du göra en god kall grön-ärtsoppa med lite tryffelolja! Eller möjligen en Portergravad oxfilé på en ruccolabädd, med äpple, lite cocktailtomater och en schyst vinnigrette. (bra recept på portergravning finns på nätet med skulle jag tänka mig) Dock tar det ju en-två dagar för att gravningen ska bli någorlunda bra, så då gäller de att du har tid att göra detta på med..
efter det, beror på lite vad hon gillar, men kanske en god panacotta, kanske en god chockladtryffel, eller varför inte en ostbricka med schyst marmelad och bra ostar, om du inte ggör en fyrarätters och kör en dessert och avslutar med ostbrickan.. Kolla gärna ut god dryck som passar till vardera rätter för ännu mer romantisk feeling, systembolaget har bra koll på de så, vet vad som passar!
ptja, nått sådant kanske?