• 1
  • 2
2005-02-09, 08:29
Medlem
Någon som har ett mattips till alla hjärtans dag? Har ej ugn och vill inte äta skaldjur lr något annat slemmigt som lever i vattnet.
Citera
2005-02-09, 18:04
Medlem
Fisk kanske, lever visserligen i vattnet, men är inte slemmigt.

En god fisksoppa?

En trevlig ugnstek laxfile?

Rödspättsfileeer fyllda med rökt lax?

/J
Citera
2005-02-09, 18:15
Medlem
ja kanske... men vill nog helst ha en kötträtt tror jag. Soppa känns inte helt rätt.
Citera
2005-02-09, 18:16
Medlem
Garfield.coms avatar
Mörk Choklad
Citera
2005-02-09, 18:20
Medlem
ja självklart. Blir väl choklad, rosor, moët, ljus osv.

men den stora frågan är vad jag skall laga för rätt. Hade tänkt mig en liten förrätt samt en huvudrätt.
Citera
2005-02-09, 18:22
Medlem
Garfield.coms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klorinsky
ja självklart. Blir väl choklad, rosor, moët, ljus osv.

men den stora frågan är vad jag skall laga för rätt. Hade tänkt mig en liten förrätt samt en huvudrätt.
Då tipsar Garfield.com:

Älgpaj och rödvin.
Citera
2005-02-09, 18:27
Medlem
älgpaj?
Citera
2005-02-10, 01:26
Medlem
Deannas avatar
PErsonligen tycker jag att man ska skita i "kommersiella hjärtans dag"..
Det är ju bara något påhitt som får handeln att sälja mer rosor till överpris, och hemska nallar som hamnar i någon skrubb.

Vill du äta något gått föreslår jag att du tar din partner och går ut och äter då du inte har ugn. (har levt utan ugn och det var hemskt!)
Ta en kvällspromenad på kvällen och bjud henne på varm choklad gjord på riktig choklad och tex congac (eller annan sprit).
Citera
2005-02-10, 22:54
Medlem
Velovices avatar
Dessert tips.

Recept:

200g blockchoklad
50g kokosfett.

Gör så här:
Smält blockchokladen och kokosfettet i vatten bad så det inte bränns i botten på kastrullen.

Doppa nu der din manlighet i denna sörja, låt det stelna och bjud din älskade på chokladdoppad manlighet. Finn säkert nåt fint franskt namn på denna dessert, men det är långt över min begåvning.
Citera
2005-02-11, 09:55
Medlem
Rekommenderar fondue-gryta.

Ni får iofs sitta i timmar för att bli mätta. Men med levande ljus och med en hela Absolut så blir det riktigt romantiskt.
Citera
2007-02-13, 02:42
Bannlyst
Alla hjärtans dag

Hejsan

Nu när alla hjärtans dag närmar sig är det tänkt att jag ska laga mat åt tjejen. Jag hade tänkt något romantiskt, enkelt och gott att skrapa ihop, men även något ganska ovanligt så hon blir extra glad på mig . Problemet är dock att jag är totalt invalid i köket och vänder mig därmed till er.

Maten ska helst innehålla varken lök eller paprika, allt annat går bra.

Ge mig tips.
Citera
2008-01-25, 08:46
Medlem
Trevligt ställe att gå ut och äta på (alla hjärtans dag)?

Hej!

Jag tänkte gå ut och äta med min tjej, alla hjärtans dag snart =P. Men nu skulle jag gärna vilja ha tips på några bra ställen i Uppsala? Det ska inte vara något mega fint ställe där man dricker vin etc... utan ett som passar bra till en kille och tjej som är 18 år =).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in