2008-01-25, 08:49
Bannlyst
[quote=Eul]Hej!

Jag tänkte gå ut och äta med min tjej, alla hjärtans dag snart =P. Men nu skulle jag gärna vilja ha tips på några bra ställen i Uppsala? Det ska inte vara något mega fint ställe där man dricker vin etc... utan ett som passar bra till en kille och tjej som är 18 år =).[/QUOTE]

Burger King.

Eller, så går du och kör några ärenden åt farsan och morsan, får 500-600, så bjuder du ut henne på ett riktigt schysst ställe, I mean, after all, She is ur girlfriend.

Snåla jude.
Citera
2008-01-25, 09:48
Medlem
cammos avatar
[quote=EnHeltVanligDag]
Citat:
Ursprungligen postat av Eul
Eller, så går du och kör några ärenden åt farsan och morsan, får 500-600, så bjuder du ut henne på ett riktigt schysst ställe, I mean, after all, She is ur girlfriend.

Snåla jude.

Varför ska han betala för?
Citera
2008-01-25, 09:57
Medlem
[quote=cammo]
Citat:
Ursprungligen postat av EnHeltVanligDag

Varför ska han betala för?

Allmänt funkar det så i hela världen. Killen bjuder tjejen.

Själv har jag helt glömt bort när denna satans dag är och google är alldeles förlångt bort.
Likaså min flicka som jag allt för sällan träffar så får fira det när man träffar henne istället då. Loads of Wine, Beef and Sex. All night long.
Citera
2009-02-13, 15:47
Medlem
volkovs avatar
Föreslå mat till alla hjärtans dag

Jag och min flickvän ska äta middag i morgon på alla hjärtans dag och ingen av oss är någon stor kock. Skulle därför behöva tips om era lättlagade favoriter. Gärna kött (Ox-, fläskfile) eller kanske lax. Även enkla efterrätter önskas.
Citera
2009-02-13, 15:56
Medlem
Puttisens avatar
Känns det för klassiskt att säga oxfilé med bakpotatis eller potatisgratäng? Med vitlökssmör bearnaisesås och lite pepparrot

Helt underbart
Citera
2009-02-13, 16:05
Medlem
volkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttisen
Känns det för klassiskt att säga oxfilé med bakpotatis eller potatisgratäng? Med vitlökssmör bearnaisesås och lite pepparrot

Helt underbart

Låter onekligen gott, men är nog sugen på något så att säga lättare och friskare. Onekligen ett bra alternativ dock.
Citera
2009-02-13, 16:50
Medlem
ankfile med rödvinsås och parmesan-potatismos + lite rostade rotfrukter
Citera
2009-02-13, 17:08
Medlem
Jag är faktiskt också väldigt intresserad av idéer inför morgondagen, står tyvärr ganska still i mitt huvud.
Citera
2009-02-13, 17:17
Medlem
Bob Luntas avatar
En Boeuf Bourgignon att bjuda på med lite halvt överkokt potatis är ju faktiskt inte helt fel och kanske skulle vara något att bjuda lilla damen på? En flaska rött bredvid och en flaska rött i maten brukar göra susen i musen.
Citera
2009-02-13, 19:37
Bannlyst
Vi som inte har någon hjärtevän då, vad ska vi äta?
Citera
2009-02-13, 19:46
Medlem
kungsmeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paraflex
Vi som inte har någon hjärtevän då, vad ska vi äta?
Massor.

För att var ontopixx, har ett recept på en medelhavsgryta innehållandes räkor, scampi, mycket vitlök, musslor, kronärtskockor och vin. Den blir jäkligt god och jag lovar att den är jättelätt att göra. Om det är önskvärt skriver jag gärna ner receptet.
Senast redigerad av kungsmek 2009-02-13 kl. 19:54.
Citera
2009-02-13, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kungsmek
Massor.

För att var ontopixx, har ett recept på en medelhavsgryta innehållandes räkor, scampi, mycket vitlök, musslor, kronärtskockor och vin. Den blir jäkligt god och jag lovar att den är jättelätt att göra. Om det är önskvärt skriver jag gärna ner receptet.

Tack för erbjudandet, men det är så tråkigt att anstränga sig, och göra nåt gott, om man inte har nån att bjuda. Det lät gott, men jag tror jag lägger mina pengar på flytande bröd i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in