Citat:
Ursprungligen postat av
flossie
Jag är själv i 20-årsåldern och tänker på att skaffa mig jobb dag & natt.
Kunna jobba ihop mina egna pengar, flytta hemifrån kunna resa och se mig omkring i världe slippa gå på det bittra jävla socialbidraget och livnära mig på min käre mor och far. Känner mig som 12 år och väldigt jobbig att bara sitta hemma (för dom dvs)
Jag har väldigt dåliga betyg men läst upp lite nu.. Saknar dock matte (grund) men läser jag bara upp det nu har jag fulllständiga betyg.
Så hade mer än gärna tagit emot lite tips..
På vad för jobb jag kan söka och ha hyffsad chans att få? Skall också påbörja körkort snart..
Har även mini-kriminell bakgrund, kom nyligen ut från 1 år på anstalt. Så det är ju absoult inget plus i CV:et.
Tips är jag väldig tacksam för både i privat medelande och här i tråden

..
Mvh
Väldigt bra inställning där, för såna som dig som verkligen vill ha ett jobb och inser varför du faktiskt skall arbeta och skäms för att leva på andra, inga problem om du får bidrag sålänge du har kämparglöden och rätt attityd!
Ge inte upp säger jag bara, försök få praktiker genom Arbetsförmedlingen så kommer du bygga upp meriter och erfarenhet och tillslut få ett riktigt arbete, det är när man ger upp som TS redan gjort som det kommer gå käpprätt åt helvete för en.
Vad du kan börja med, telefonförsäljare, mötesbokare, jobb som alltid går att få utan erfarenhet, börja därifrån och arbeta dig uppåt, klä dig bra, hel och ren som man säger, ha en schysst attityd mot rekryterare och var ärlig, men avslöja inte ditt förflutna på anstalten om dem inte specifikt frågar om det.