2012-03-18, 23:45
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kaplan
Hej hej flashback

Är jag ensam om att tycka att livet är alldeles för kort för att löneslava och va samhällets bitch?
Jag känner att det finns viktigare saker att spendera livets korta dagar på, exempelvis att ha kul och kunna känna friheten att göra vad man vill, när man vill. Det funkar väl att leva på diverse bidrag hela livet och slippa gå upp tidigt varje morgon och göra nåt man egentligen inte vill, jag ser inget problem med det iaf. Det är ändå omöjligt att få sig ett jävla arbete idag, spelar ingen större roll om du gått gymnasiet eller ej, det är inte det arbetsgivarna bryr sig om. Dom anställer hellre en gubbfan med massa års erfarenhet än någon i 20-25 års åldern utan erfarenhet. Hur fan ska man få erfarenhet när man aldrig får chansen att skaffa nån för fan?! Dom tänker fan med arslet och jag har gett upp med det skiten för länge sen, det lönar sig ändå inte och man blir bara irriterad och deprimerad.

Tror ni att mitt resonemang fungerar i längden? Går det att klara sig på bidrag hela livet utan att jobba?

Jag kände likadant för ett antal år sedan, mest för att jag inte såg någon mening med vad fan jag skulle göra av mitt fördärvade liv. Sen gjorde jag det bästa jag någonsin kunde gjort, nämligen skaffat (på god väg) en utbildning. Livet får sin mening i att man gör det man trivs med om dagarna. Just nu trivs du med att ha roligt med dina vänner, men det håller inte längden, då du givevis inte får betalt för det.

Ditt resonemang om att du inte vill "löneslava" och att arbetsgivare inte anställer ungdomar är ett resonemang som misslyckade människor lägger fram. Vill man ha ett jobb, så ser man till att visa sina allra bästa egenskaper och få det. Arbetsgivare VILL ha ungdomar, framåtdrivna, duktiga, och framför allt villiga att jobba.

Jag säger bara; hitta något ämne du tycker är intressantare än andra och skaffa dig en högre utbildning. Det är en av dem få vägarna till att få ett jobb du verkligen älskar.
Citera
2012-03-18, 23:47
Medlem
Helt underbar tråd där TS hittar några lika svagsinta som försöker sanktionera sitt slackande med diverse krystade förklaringar. Har ni över huvud taget ingen självkritik?

TS föräldrar måste ju vara "grymt stolta" över sin son som vägrar göra rätt för sig, de lär rannsaka sig själva över vad dom gjort för fel i uppfostran. Och jo, det finns arbete om man bara vill, men du får nog börja rätt långt ner i näringskedjan. Fast det är klart, du är ju redan där.......
Citera
2012-03-18, 23:48
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrushTheDust
Sitta i soffan, dricka öl och käka chips kallar inte jag för ett värdefullt liv men vi delar ju som sagt inte åsikter..

Jobba häcken av mig i mitt företag för glädjen att få betala fett med skatt för massinvandring kallar inte jag för ett värdefullt liv heller.

Så jag kanske lägger ner skiten helt och hållet.

Det är möjligen det enda som sätter fart i röven på politikerna. Att skattebetalarna självdör, en efter en.
Citera
2012-03-18, 23:50
Medlem
Detta är ett uppenbart troll kära fb-bröder.

Om inte så lär han en dag inse att han kastat bort sitt korta liv och gjort det bra mycket kortare genom att aldrig haft pengar att kunna göra något för.

Du kanske klarar några år på bidrag men när du sen väl ändrar dig vill inte någon anställda dig eftersom de ser på ditt CV vad du är för någon. Det enda jobb du kommer kunna få med tur är ett på Samhall. Och sen kommer du sitta där och gnälla över samhällets fel hit och samhällets fel dit och hur du aldrig passade in.

I själva verket är du bara en lat, dum sate utan världsförankring.

Lycka till med ditt liv ts, här kan vi snacka om att kasta bort de få dagar av ditt liv du har med att äta chips framför en tv eller något. För några vänner får du inte eftersom det inte är socialt accepterat att gå på bidrag frivilligt.

/A.P
Citera
2012-03-18, 23:50
Medlem
Citat:
Hej hej flashback

Är jag ensam om att tycka att livet är alldeles för kort för att löneslava och va samhällets bitch?
Jag känner att det finns viktigare saker att spendera livets korta dagar på, exempelvis att ha kul och kunna känna friheten att göra vad man vill, när man vill. Det funkar väl att leva på diverse bidrag hela livet och slippa gå upp tidigt varje morgon och göra nåt man egentligen inte vill, jag ser inget problem med det iaf. Det är ändå omöjligt att få sig ett jävla arbete idag, spelar ingen större roll om du gått gymnasiet eller ej, det är inte det arbetsgivarna bryr sig om. Dom anställer hellre en gubbfan med massa års erfarenhet än någon i 20-25 års åldern utan erfarenhet. Hur fan ska man få erfarenhet när man aldrig får chansen att skaffa nån för fan?! Dom tänker fan med arslet och jag har gett upp med det skiten för länge sen, det lönar sig ändå inte och man blir bara irriterad och deprimerad.

Tror ni att mitt resonemang fungerar i längden? Går det att klara sig på bidrag hela livet utan att jobba?

Jag tycker inte heller om att löneslava, så håller verkligen med dig. Men däremot måste jag jobba för att kunna vara fri och ha råd att resa som jag älskar. Jag brukar jobba intensivt eller ha en plan att en period jobbar jag o sparar pengar för att sen säga upp mig o dra iväg på obestämd framtid. Nu har jag börjat spara lite extra för mina framtidsplaner. Då jag inte ska slava på något arbete mer.

Jag tror att det är svårt att ha samma frihet när man går på bidrag. För då måste du ljuga o hålla på o sen tror jag att man måste visa upp tex att man söker arbete, eller har någon psykisk diagnos som gör att man inte kan jobba etc. Sen vet du inte vad de beslutar att du ska få..inte så kul att leva på existensminimum.

Jag skulle välja arbete alla gånger framför bidrag. När man arbetar träffar man nya människor, man lär sig nya saker och utvecklas mer som människa man mår nog bättre på det stora hela.

Tråkigt att läsa att du inte lyckas få något arbete. Mitt tips till dig är att ta vilket skitjobb som helst för att få in en fot på arbetsmarknaden och därefter jobba dig uppåt.

Lycka till! =)
Citera
2012-03-18, 23:54
Medlem
Citat:
8k eller 500 spänn, va spelar det för roll? Pengar är inte allt och jag kan klara mig på 8k/mån för jag har inget materiellt behov till skillnad från vissa andra som kåtar efter den senaste tv:n, det senaste och dyraste köket eller en svindyr biljävel som ändå bara går sönder. Sysslolös är jag inte har ett band som jag satsar på. Jag slipper åtminstone att dö olycklig.
"kan klara mig". Är du på riktigt eller bara ytterligare ett troll?

Klart som fan man klarar sig på 8k ditt jävla nöt. Jag "kåtar inte efter den senaste TV:n, det senaste/dyraste köket eller en svindyr biljävel som bara går sönder". Jag har inget av det. Vill inte ha heller. Men du verkar inte ha någon större koll på livet, det märks. Du har inte gått ut gymnasiet än, eller hur?

Att du saknar livserfarenhet är så uppenbart, att tro att man kan köpa en svindyr biljävel/kök bara för att man har ett jobb.. Good luck with life mate.
Citera
2012-03-19, 00:24
Avslutad
Jag är så jäkla trött på detta tjat om somalier (och andra invandrare också för den delen) som inte jobbar. Om det nu verkligen är så att 90% av dem inte jobbar så är det inte för att 90% av dem inte vill jobba utan för att 99% av svenskarna inte vill ge dem något jobb.

Sen så finns det förstås några procent av dem som verkligen inte vill jobba, precis som det finns några procent av svenskarna som inte heller vill det.
Och till skillnad från många här så har jag inga problem med det. Det finns inte jobb till ALLA, så enkelt är det och den som säger motsatsen vet inte vad han snackar om.
Då är det bättre att de som inte vill jobba slipper göra det, så kan de som vill jobba få lättare att få jobb. Självfallet ska de som jobbar få klart mycket mer pengar än de som inte vill jobba.

Vissas hat här mot trådskaparen är ju löjeväckande. Har han dödat eller våldtagit någon? För helvete, ni måste ju verkligen avsky ert eget jobb och verkar vara avundsjuka på killen att han slipper plågas som er. Hade ni tyckt om ert jobb så hade ni ju tyckt synd om killen att han missar allt det roliga som ni får uppleva på jobbet.
Synd att inte trådskaparen är född till kung, då hade han dyrkats istället av samma massa som nu hatar och fördömer honom...
Citera
2012-03-19, 00:35
Medlem
Mr.Kaplans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrushTheDust
Berätta gärna vad du tänker göra för dina 8000 i månaden som du på din dödsbädd kan tänka "Ja, detdär var jag glad att jag gjorde istället för att jobba"

För fan, skaffa ett deltidsjobb, då har du inte jobb upp över öronen och kan samtidigt unna dig lite saker när du väl är fri. Sitta i soffan, dricka öl och käka chips kallar inte jag för ett värdefullt liv men vi delar ju som sagt inte åsikter..

Varför är pengar så himla viktigt? Det är väl för fan livet och att leva det i frihet utan begränsningar som är viktigt, sen hur mycket pengar man har att klara sig med, det är nästan totalt oviktigt. Jag klarar mig gott och väl på 8000/mån, bor ändå hemma hos päronen för tillfället och har därmed inte så mycket utgifter.

Slaveri är inte min kopp med te, så är det bara.
Citera
2012-03-19, 00:53
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Jag är så jäkla trött på detta tjat om somalier (och andra invandrare också för den delen) som inte jobbar. Om det nu verkligen är så att 90% av dem inte jobbar så är det inte för att 90% av dem inte vill jobba utan för att 99% av svenskarna inte vill ge dem något jobb.
:

Vilka jobb tycker du att man ska ge till en vuxen folkgrupp i Sverige av vilka över 50 % är analfabeter och som inte kan vare sig svenska eller engelska?

Vilket jobb ska en väl inlindad avsnippad somaliska med i snitt sex barn och som inte ens får vistas i samma rum som en man hon inte är gift med ta?

Vilka jobb kan en svensk arbetsgivare erbjuda dessa människor?

Svaret är tyvärr - inga. Det finns inte ens enklare jobb för de infödda som talar språket och kan skriva och läsa och har körkort.

Du kan vara hur trött på tjatet om somalier som du vill - faktum kvarstår att detta är ett stort problem i dagens Sverige. För att inte tala om vilket problem det är i Somalia. Hur kan man ens börja fantisera om att människor i tiotusental ska komma ifrån ett krigshärjat ställe med 600-talstänk och bara glida in i det svenska samhället? Det är ju befängt.

Vi gräver vår egen grav i Sverige. Man talar så fint om invandrarföretagare i t.ex. Malmö - men det handlar ju nästan uteslutande om svarta pengar. Annars hade Malmö varit rikt nu - men Malmö går på knäna och håller på att duka under. Både för att kriminaliteten och bidragsberoendet har ökat explosionsartat och för att det inte betalas in skatt.

Sveriges välfärd har byggt på att flertalet människor har arbetat och betalt in skatt. Nu börjar ymnighetshornet sina.
Citera
2012-03-19, 01:04
Medlem
pellefan87s avatar
Bidrag är ju till för dom som söker jobb, eller är sjuka.
Hur skulle det fungera om man kunde "välja" att leva på bidrag istället att jobba. Då hade man ju valt att bara sitta hemma vid datorn hela dagarna och få pengar/hyra betalt ju, men om alla hade valt att sitta hemma på bidrag, vart fan ska då bidragspengarna komma ifrån?

Bidrag är ett stöd man får för att kunna leva ett relativt normalt liv mellan jobben, eller om man är sjukskriven. Det är så samhället är uppbyggt.

Sen frågor som "Det finns inga jobb.." osv är en helt annan fråga, det köper jag totalt. Jag reagerar alltså bara på att man säger att man inte VILL jobba, samtidigt som man säger att man vill ha bidrag. Det är vansinne.
Citera
2012-03-19, 01:04
Medlem
Mr.Kaplans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
"kan klara mig". Är du på riktigt eller bara ytterligare ett troll?

Klart som fan man klarar sig på 8k ditt jävla nöt. Jag "kåtar inte efter den senaste TV:n, det senaste/dyraste köket eller en svindyr biljävel som bara går sönder". Jag har inget av det. Vill inte ha heller. Men du verkar inte ha någon större koll på livet, det märks. Du har inte gått ut gymnasiet än, eller hur?

Att du saknar livserfarenhet är så uppenbart, att tro att man kan köpa en svindyr biljävel/kök bara för att man har ett jobb.. Good luck with life mate.

Vafan gnäller du om då idiot? Att du ens lägger ner energi på att skriva till mig visar ju hur jävla värdefullt liv du har. Skaffa dig ett själv innan du klankar ner på mitt.
Citera
2012-03-19, 01:09
Medlem
Mr.Kaplans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune Sackarin

TS föräldrar måste ju vara "grymt stolta" över sin son som vägrar göra rätt för sig, de lär rannsaka sig själva över vad dom gjort för fel i uppfostran. Och jo, det finns arbete om man bara vill, men du får nog börja rätt långt ner i näringskedjan. Fast det är klart, du är ju redan där.......

Jag anser att man gör rätt för sig om man trivs med det man gör. Vill inte jobba, finns ingen anledning att göra det just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in