Är jag ensam om att tycka att livet är alldeles för kort för att löneslava och va samhällets bitch?
Jag känner att det finns viktigare saker att spendera livets korta dagar på, exempelvis att ha kul och kunna känna friheten att göra vad man vill, när man vill. Det funkar väl att leva på diverse bidrag hela livet och slippa gå upp tidigt varje morgon och göra nåt man egentligen inte vill, jag ser inget problem med det iaf. Det är ändå omöjligt att få sig ett jävla arbete idag, spelar ingen större roll om du gått gymnasiet eller ej, det är inte det arbetsgivarna bryr sig om. Dom anställer hellre en gubbfan med massa års erfarenhet än någon i 20-25 års åldern utan erfarenhet. Hur fan ska man få erfarenhet när man aldrig får chansen att skaffa nån för fan?! Dom tänker fan med arslet och jag har gett upp med det skiten för länge sen, det lönar sig ändå inte och man blir bara irriterad och deprimerad.
Tror ni att mitt resonemang fungerar i längden? Går det att klara sig på bidrag hela livet utan att jobba?
Vill du inte vara slav till samhället så ska du ge fan i att använda dess förmåner också.
För all del - bli nomad och lev på naturen, men kom då inte och gnäll hos våra skattefinansierade sjukhus när du har en mask som krupit upp i röven på dig och skapar onåd och helvete.
Vad har du för utbildning? Letar du aktivt? Det FINNS jobb, men tro inte att du kommer få dem när du sitter och skickar runt ditt standardiserade CV via mail till dina lokala butiker utan några som helst meriter eller fördelar.