Citat:
Ursprungligen postat av TijuanaTequila
Fick just en klump i magen av att läsa det där.
Min sk. jobbcoach på miroi verkar inte vara något vidare.
Stavar mitt namn fel trots att jag skriver uttryckligen hur det stavas, använder j istället för ig (tex mej dej etc...) skiter i radbyte och är ganska otrevlig.
Dessutom vill hon att jag skall sätta mig ner i deras "kreativa rum" och söka jobb från 13-17 när jag inte ens har pratat med henne face to face, så kommer hon att "kalla" på mig "någon gång" under dagen för att presentera sig.
Jag menar, vad är det för coachning?...
Citat:
"Ok *****,
Kom hit imorgon och arbeta i kreativa studion mellan 13-17 och låna en dator
Ta med ditt usb och jobba med ditt cv/pb och jobbsökeri! Så kallar jag dig för möte någongång under morgondagen. På måndag börjar du i 6 veckorsprogrammet med M*nika med start kl.8.30-16, Där du går varje dag."
"Vilket USB minne?
Mvh
*****"
"Det du fick när du var här på informations och inskrivningsträff?!"
"Nej tyvärr fick jag inget sådant.
Jag fick en hemuppgift som jag redan har gjort och skickat in.
Mvh
****"
Lider med dig, jag har också vart inne i den där cirkusen som yngre. "Jobbcoacherna" är som fd fångar (i arbetslöshet) som fått slippa fångenskapen om de dragit på sig "Jobbcoachuniformen" och kan tänka sig, eller rent av gilla att slå på sina fd olycksbröder/systrar med sin "batong" (översitteri).
Miroi, Jobbcoacher, Jobbsökeri-verkstad, samma skit - olika namn. De kommer hunsa och trycka ner dig gång på gång på gång, tills det att du slår näven i bordet och säger åt dom att nu jävlar räcker det med detta trams!
Inte förren jag gjorde det började dom visa mig respekt, sen gjorde jag klart för dom med mord i blicken att jag inte sätter min fot i deras koncentrationsläger igen, nej, ner till AF och slå näven i bordet när dom kallar dig och ska försöka internera dig i något av deras straffläger, visa dom jävlar i mig var skåpet ska stå, det gjorde jag och efter det visste de flesta där nere att mig sätter dom sig inte på, smockan låg i luften när jag fick nog av deras skit och är det något de vill undvika till varje pris så är det vansinniga "kunder".
Efter det var det jag som bestämde över vilka åtgärder som passade mig, visserligen hade jag fått nog av deras åtgärder så jag talade helt enkelt om för dom att jag avstår, sagt och gjort, de vågar inte göra ett skit om man slår näven i bordet.