2013-02-25, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mentalmindfuck
men vilka problem man kan ha då.
ok, min mening om ämnet

1. jag föredrar orakat, på både kvinnor å män, annars ser man ju ut som ett barn. hår under armarna runt könsorganen osv e ju lixom ett tecken på att man tagit sig igenom puberteten
2. det är väldigt jobbigt att raka sig, speciellt när man har känslig hud. så personligen e jag hellre lite hårig än får en massa utslag, finnar, exem å annat otyg som jag brukar få om jag får för mig att raka mig
3. det kliar så in i helvete om man rakat sig, speciellt på benen
4. man svettas MINDRE å svetten luktar mindre om man har orakade armhålor, å e man bara noga med hygienen så är det inga som helst problem
5. har aldrig fått ett nej när man väl ligger å hånglar å ska till att knulla bara för att människan i fråga upptäcker att jag är orakad

Ser du inte skillnad på ett barns fitta och en vuxen kvinnas rakade fitta så behöver du nog skaffa bättre glasögon eller ta några lektioner i biologi....
Citera
2013-02-25, 15:17
Medlem
Sigeas avatar
Den här tråden är stupid.

Folk ska väl få se ut hur fasiken de vill?

Så länge man inte får betalt som en fotomodell finns väl ingen anledning för andra att lägga sig i?
Citera
2013-12-05, 15:36
Medlem
Tiberius.s avatar
En len och rakad liten musfitta att självklart att föredra men ett hårigt kvinnokön är faktiskt inte heller så illa när det väl kommer till kritan...

För vad är det man brukar säga - Fitta som fitta...

/ Tiberius
Citera
2014-02-01, 23:56
Medlem
Grizzlybjoerns avatar
Nu verkar det gå i högvarv igen - efter just Melodifestivalen - efter att programledaren Nour El Refais visade upp sina håriga armhålor.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/article18281194.ab

Nu trendas #hairriot på Twitter.
Citera
2014-02-02, 00:41
Medlem
Till Nöjesbladet säger Nour El-Refai:
– Det växer ut där. Det var inte jag som kom på det. Det är evolutionen, säger programledaren.
Citera
2014-02-05, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapten.trams
– Det växer ut där. Det var inte jag som kom på det. Det är evolutionen, säger programledaren.

Det har hon ju rätt i också.
Citera
2014-02-05, 14:37
Medlem
Jag struntar fullständigt i om folk rakar sig eller inte. Jag rakar mig för att jag helt enkelt tycker att det är fräschare och snyggare. Det är inte snyggt att gå runt i ex bikini och ha håriga ben och tofsar under armarna.
Men om man nu inte vill raka sig, så okej, raka er inte då. Men det jag retar upp mig på är att man gör det till en feministisk markering att inte raka sig. Som om det vore mer jämlikt om kvinnan är hårig, än om hon väljer att raka sig. Det är fullständigt absurt.
Citera
2014-02-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mentalmindfuck
men vilka problem man kan ha då.
ok, min mening om ämnet

1. jag föredrar orakat, på både kvinnor å män, annars ser man ju ut som ett barn. hår under armarna runt könsorganen osv e ju lixom ett tecken på att man tagit sig igenom puberteten
2. det är väldigt jobbigt att raka sig, speciellt när man har känslig hud. så personligen e jag hellre lite hårig än får en massa utslag, finnar, exem å annat otyg som jag brukar få om jag får för mig att raka mig
3. det kliar så in i helvete om man rakat sig, speciellt på benen
4. man svettas MINDRE å svetten luktar mindre om man har orakade armhålor, å e man bara noga med hygienen så är det inga som helst problem
5. har aldrig fått ett nej när man väl ligger å hånglar å ska till att knulla bara för att människan i fråga upptäcker att jag är orakad

Det går ju faktiskt att ta bort hår med exempelvis kräm, då kliar det absolut inte.
Citera
2014-02-05, 17:31
Medlem
Jag tycker man får göra lite vad man vill. Inte bara kvinnor utan män också, om en man har massor av hår under armarna så får han väl ha det om han vill, samt om en kvinna har det, fine. Om man är kvinna får man väl vänta sig lite mer negativ respons, som man blir det väl en ganska neutral respons gissar jag.

Tycker att båda ska raka eller i alla fall trimma. Tycker det är ofräscht med mycket hår under armarna oavsett kön, och att ha det bara för att bevisa något tycker jag är smått idiotiskt. Men om man känner att det är en bra demonstration, så visst.
Citera
2014-02-05, 18:20
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag struntar fullständigt i om folk rakar sig eller inte. Jag rakar mig för att jag helt enkelt tycker att det är fräschare och snyggare. Det är inte snyggt att gå runt i ex bikini och ha håriga ben och tofsar under armarna.
Men om man nu inte vill raka sig, så okej, raka er inte då. Men det jag retar upp mig på är att man gör det till en feministisk markering att inte raka sig. Som om det vore mer jämlikt om kvinnan är hårig, än om hon väljer att raka sig. Det är fullständigt absurt.

Markeringen handlar inte om att kvinnor inte ska raka sig utan att kvinnor ska själva få bestämma över sin egen kropp. Rätt självklart kan jag tycka!
Citera
2014-02-05, 21:01
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Markeringen handlar inte om att kvinnor inte ska raka sig utan att kvinnor ska själva få bestämma över sin egen kropp. Rätt självklart kan jag tycka!
Vem tvingar någon att raka sig? Det finns inga lagar som tvingar någon att raka sig mig veterligen!

Min sambo får leva med det om jag väljer att inte raka mig. Jag rakar mig i huvudsak inte av estetiska skäl. Benen möjligtvis eftersom de håren inte stör. Men det kvittar varför jag rakar mig
Citera
2014-02-05, 22:44
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten.trams
Evolutionen har kommit på att jag ska ha skägg, men jag envisas med att raka bort det ändå. Tycker inte man ska låta evolutionen kontrollera ens liv så mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Som sagt så finns det inget som hindrar henne från att inte raka sig. Dock får hon leva med att få kritik, då människor än så länge är fria att tycka som de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in