2013-08-02, 05:14
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Använder de en så oseriös font? Eller ser det bättre ut i era läsare?

Don efter person...?

Lite OT:
Beroende på läsare kan det bli olika typsnitt. Originalhandlingen är alldeles säkert skriven med samma typsnitt som Dr Brasa redan är väl förtrogen med. Rättsapparaten vill knappast rubba hans cirklar. (Vilket kanske är just det han skulle behöva..)

Min gissning: Times New Roman.

Så, låt oss nu hålla oss till den smala vägen, och bara diskutera topic-heter*.

OnT:
Dr Brasa har säkert sett Storboda-tiden som en någorlunda trevlig pensionatsvistelse. Man kan själv komma och gå som det passar, och det ska förstås alla andra i hans omgivning också kunna.

På det viset skulle hans cell kunna bli som kontoret i byggfutten (eller om det var inrett i en container? Minns inte...). Navet i byggfuttshavet**. Ledningscentralen i det kriminella konglomeratet. Balsalen i luftslottet.

Eller varför inte sätta upp en mottagning? Kanske till och med möjligt att låna verkstaden (eller köket) för enklare (plastik-)operationer?

Verkstaden skulle även komma till användning när det gäller underhåll och skruvande på den digra vagnparken. (Jmfr: tvätta privata bilar i tvätthallen på sjukhuset i Lycksele - och därmed blockera ambulansintaget)

I princip skulle fängelsevistelsen inte innebära några egentliga inskränkningar. Tvärtom skulle han slippa det störande moment som familjelivet alltid utgjort. (Fast lite skulle han allt sakna doggen... )

Fy, vad verkligheten är hård, kall och lika okompatibel med storslagna drömmar, som skrivardrivrutiner med skrivare.

* Ej att förväxla med (silikonfyllda) toppigheter.
**Byggfutt rimmar på luftslott! (Nästan.)
Citera
2013-08-02, 09:52
Medlem
buggenbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
En spontan reaktion är att är man läkare så är man offentlig tjänsteman och alla som arbetar inom offentliga sektorn får vara beredda på att bli granskade om man har gjort fel. Till det ska läggas att man ska lära känna sig själv om man arbetar inom det offentliga så att man inte utsätter sig för situationer som kan leda till offentlig granskning. Blir man utsatt för granskning så kan man säga att i realiteten blir man offentlig då. Detta gäller generellt. Av ovan givna skäl ska man därför göra sitt arbete rätt för att undvika att bli granskad och därmed offentlig.
Alla läkare jobbar inte nödvändigtvis för landstinget. De som jobbar inom det offentliga ska förvänta sig att kunna bli granskade för sitt skattefinansierade arbete. Dock inte för vad de gör på fritiden. Dessutom får man ju skilja på vanliga anställda och makthavare när det gäller om granskning är motiverad.

När det gäller "läkare" är det ett sådan förtroendeyrke att man inte kan bete sig hur som helt på sin fritid, en viss vandel krävs av de som vi ska anförtro våra kroppar åt.

Spontan reaktion i all ära, men det är vettigt att tänka lite innan man talar också...
Citera
2013-08-02, 19:23
Bannlyst
Problemet for DrAsa (Grandiasa) ar att hon blir aldre och fulare for varje dag...

Nu har det visat sig att Grandiasas intellekt inte haller mattet!

Sa, hur ser plan B ut for att bli rik och beromd?

a, "Ragga upp" en rik snubbe? Funkar inte nu nar hon ar gammal. Silikon-pattar uppskattas inte i de finare kretsarna.

Starta eget foretag? STOPP OCH BELAGG - GA GENAST I FANGELSE!

Allt javla fuskande slar nu tillbaka.

b, "Salja sin kropp" - Ja det kan ga. En hora i SaudiArabien kan tjana en bra slant.

Lycka till "Grandiasa" - LIGG NER och streta, sa kommer kosingen att rulla in!
Citera
2013-08-04, 01:49
Medlem
SuperTeflons avatar
Mera topic-heter:

Det är naturligtvis intressant att Kriminalvården vill bespara Nis*e från pisslukten på Storboda genom att avslå hans besök på anstalten.

Det som är mindre(?) klart, rätta mig om jag har fel, är att det måste vara Nis*e själv som ville besöka Brasa. Ärendet var av så känslig och delikat natur att den sedvanliga kontakten genom Grandiåsa inte var tänkbar.

Grandiåsa har som vi tidigare sett fungerat som 'projektledare' åt Dr Rent, (='Tummesliten') och genom detta uppburit lön. Projektet har förutom 'att ha en snygg frisyr' möjligtvis även innefattat uppdraget som 'brevduva' ('Lemonbird?') till Brasa på anstalten.

Tydligen skulle nu i november något lite mer känsligt och 'delikat' avhandlas mellan Nis*e och Brasa, varför 'Lemonbirds' gängse 'postservice' inte kunde anlitas.

Jag gissar att Nis*e helt enkelt ville veta om Brasa tänkte nalla på de ''svärsambomorsgömda' sex miljonerna som han tidigare gjort, för att täcka Brasas egna skulder hos Skatteverket, och också stå för den eftertaxering som den, nästintill oskyldige Nis*e själv 'drabbats' av.

Diskussionen gäller 'betydande belopp' även för 'privatpersoner' som Brasa och Nis*e, varför en silikontoppighetsande* Grandiåsa borde lämnas utanför. Tyvärr tycker Kriminalvårdsverket att Nis*es enda länk till Brasa ska vara och förbli 'Lemonskan' (Grandiåsa själv).

Det är inte lite pengar Nis*e vill ha besked om, och jag tror att Brasa pustar ut lite då Nis*e får nöja sig med att pissa på anstalten från utsidan av stängslet.

Att Brasa överklagar är bara en ryggmärgsreflex eller för att hålla Nis*e på glatt humör enligt mig.

*Ej att förväxla med topic-heter. (Herre gud, ua571c! Så här djupt har jag aldrig grävt i mitt eget referensbibliotek... )
Senast redigerad av SuperTeflon 2013-08-04 kl. 02:16.
Citera
2013-08-04, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Mera topic-heter:

Det är naturligtvis intressant att Kriminalvården vill bespara Nis*e från pisslukten på Storboda genom att avslå hans besök på anstalten.

Det som är mindre(?) klart, rätta mig om jag har fel, är att det måste vara Nis*e själv som ville besöka Brasa. Ärendet var av så känslig och delikat natur att den sedvanliga kontakten genom Grandiåsa inte var tänkbar.

Grandiåsa har som vi tidigare sett fungerat som 'projektledare' åt Dr Rent, (='Tummesliten') och genom detta uppburit lön. Projektet har förutom 'att ha en snygg frisyr' möjligtvis även innefattat uppdraget som 'brevduva' ('Lemonbird?') till Brasa på anstalten.

Tydligen skulle nu i november något lite mer känsligt och 'delikat' avhandlas mellan Nis*e och Brasa, varför 'Lemonbirds' gängse 'postservice' inte kunde anlitas.

Jag gissar att Nis*e helt enkelt ville veta om Brasa tänkte nalla på de ''svärsambomorsgömda' sex miljonerna som han tidigare gjort, för att täcka Brasas egna skulder hos Skatteverket, och också stå för den eftertaxering som den, nästintill oskyldige Nis*e själv 'drabbats' av.

Diskussionen gäller 'betydande belopp' även för 'privatpersoner' som Brasa och Nis*e, varför en silikontoppighetsande* Grandiåsa borde lämnas utanför. Tyvärr tycker Kriminalvårdsverket att Nis*es enda länk till Brasa ska vara och förbli 'Lemonskan' (Grandiåsa själv).

Det är inte lite pengar Nis*e vill ha besked om, och jag tror att Brasa pustar ut lite då Nis*e får nöja sig med att pissa på anstalten från utsidan av stängslet.

Att Brasa överklagar är bara en ryggmärgsreflex eller för att hålla Nis*e på glatt humör enligt mig.

*Ej att förväxla med topic-heter. (Herre gud, ua571c! Så här djupt har jag aldrig grävt i mitt eget referensbibliotek... )

Om man ska försöka vara mer allvarlig (om det går) så kanske frågan ska ställas. Hur mycket känner Nis*e till? Vad och hur mycket har kommit till myndigheternas kännedom? Sitter han fortfarande på information som ännu inte avslöjats?
Citera
2013-08-04, 14:08
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Det som är mindre(?) klart, rätta mig om jag har fel, är att det måste vara Nis*e själv som ville besöka Brasa.
Det är Dr Brasa som gör ansökningar om besökstillstånd. Inte den påtänkte besökaren.

Är det någon som har Magnus Lundbergs frigivningsdatum? När går han ut ur portarna som en fri kanalje redo att begå nya brott?

Blir det några permissioner eller kan folk sova tryggt om natten?
Citera
2013-08-04, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Det är Dr Brasa som gör ansökningar om besökstillstånd. Inte den påtänkte besökaren.

Är det någon som har Magnus Lundbergs frigivningsdatum? När går han ut ur portarna som en fri kanalje redo att begå nya brott?

Från pågående straff har jag för mig att det blir under första halvan av 2014 men det kan ju bli påslag om han döms för ekonomiska brott.
Citera
2013-08-04, 22:18
Medlem
wilmerxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Förvaltningsrätten medverkar till att försvåra för att ML och N*sse ska kunna administrera indrivningen av alla svarta hyror?

Eller finns det nån fulare fisk än N*sse i ML's nätverk utanför familjen (icke närstående)?

Nu vet jag inte hur vad man räknar till närstående i det här fallet men i ett ärende med ett dödsfall och utbetalningar från försäkringsbolaget så räknades inte syskon in som närstående.

Hans bror har det ju funnits vissa frågetecken om här i tråden och kan i sådant fall vara en aspirant i sammanhanget.

Annars ser jag också Nisse som troligast.

Edit: Läste senare och att det är utrett .....
Senast redigerad av wilmerxy 2013-08-04 kl. 22:22.
Citera
2013-08-05, 12:26
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilmerxy
Nu vet jag inte hur vad man räknar till närstående i det här fallet men i ett ärende med ett dödsfall och utbetalningar från försäkringsbolaget så räknades inte syskon in som närstående.

Hans bror har det ju funnits vissa frågetecken om här i tråden och kan i sådant fall vara en aspirant i sammanhanget.

Annars ser jag också Nisse som troligast.

Edit: Läste senare och att det är utrett .....

Då lär det vara rökt för Brasa att få besök av 'Årets folkvillbäckare' också (Grandiåsas mamma), hon med en kappsäck full med kriminella miljoner. Då hinner Grandiåsa antagligen tulla ordentligt på tillgångarna innan Brasa släpps.

Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe

Tack för upplysningen, man lär sig något nytt ofta i den här tråden.
Citera
2013-08-07, 10:17
Medlem
SuperTeflons avatar
Att dra lite på sanningen och krokodilifiera verkligheten är ju lite av Grandiåsas signum, men har det inte gått lite väl långt när man tar upp rena påhitt i sitt eget CV?

Citat:
Substitute English teacher
Balder's gymnasieskola
1995 – 1996 (1 år) Sundsvall, Sweden

Extra

Det finns inte och har aldrig funnits någon 'Balder´s gymnasieskola' i Sundsvall! Man kan Googla sig blå, (eller möjligtvis citrongul), utan att hitta spår av denna skola.

Är det ok att hitta på en arbetsgivare bara för att man tycker det ser bra ut i sitt CV?

Varför ljuga på det här sättet då det är så förtvivlat lätt att genomskåda? Jag är tämligen säker på att många HR-avdelningar har tillgång till internet också. Varför valde hon inte att ha låtsas jobbat på någon av de gymnasieskolor som faktiskt fanns i Sundsvall den aktuella perioden?

En lögn är och förblir en lögn, (eller bara ett 'märkligt' missförstånd i bästa fall.)*

Vad är det som driver kvinnan bakom Brasa till dessa huvudlösa lögner?

*Det har funnits en 'Baldersskolan' i Sundsvall, men detta var en särskola och knappast något regelrätt gymnasium.
Senast redigerad av SuperTeflon 2013-08-07 kl. 10:54.
Citera
2013-08-07, 13:28
Medlem
Citat:
Att dra lite på sanningen och krokodilifiera verkligheten är ju lite av Grandiåsas signum, men har det inte gått lite väl långt när man tar upp rena påhitt i sitt eget CV?

Det finns inte och har aldrig funnits någon 'Balder´s gymnasieskola' i Sundsvall! Man kan Googla sig blå, (eller möjligtvis citrongul), utan att hitta spår av denna skola.

Är det ok att hitta på en arbetsgivare bara för att man tycker det ser bra ut i sitt CV?

Varför ljuga på det här sättet då det är så förtvivlat lätt att genomskåda? Jag är tämligen säker på att många HR-avdelningar har tillgång till internet också. Varför valde hon inte att ha låtsas jobbat på någon av de gymnasieskolor som faktiskt fanns i Sundsvall den aktuella perioden?

En lögn är och förblir en lögn, (eller bara ett 'märkligt' missförstånd i bästa fall.)*

Vad är det som driver kvinnan bakom Brasa till dessa huvudlösa lögner?

*Det har funnits en 'Baldersskolan' i Sundsvall, men detta var en särskola och knappast något regelrätt gymnasium.

Äntligen kan jag bidra med något i tråden som jag följt från start! :-) Balderskolan ligger i Skellefteå, där Åsa har bott som barn. Om hon har jobbat där eller ej har jag förstås ingen aning om, men hon kan ju bara ha skrivit fel ort. Det har ju smugit sig in små faktafel förr så att säga.
Citera
2013-08-07, 13:29
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Om Vilbäck skrivit gymnasieskola istället för särskola eller gymasiesärskola så är det frågan vem som krokodilifierar mest. Är det Vilbäck eller SuperTeflon, som väljer ord som huvudlösa lögner och rent påhitt?

Man kan tänka sig, om man är riktigt konspiratoriskt lagd, att ngn skriver ut fel stad för att det ska bli svårare att kolla upp. Men...
Senast redigerad av Schlesien 2013-08-07 kl. 13:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in