2013-07-27, 16:30
Medlem
En spontan reaktion är att är man läkare så är man offentlig tjänsteman och alla som arbetar inom offentliga sektorn får vara beredda på att bli granskade om man har gjort fel. Till det ska läggas att man ska lära känna sig själv om man arbetar inom det offentliga så att man inte utsätter sig för situationer som kan leda till offentlig granskning. Blir man utsatt för granskning så kan man säga att i realiteten blir man offentlig då. Detta gäller generellt. Av ovan givna skäl ska man därför göra sitt arbete rätt för att undvika att bli granskad och därmed offentlig.
Citera
2013-07-31, 09:15
Medlem
rogerks avatar
Pappers-DN idag

Citat:
Mordbrännare nekas besök
Läkaren som dömts till fängelse för att ha bränt ned en villa i Danderyd som tidigare tillhört Harry Schein,har nekats att ta emot besök från en icke närstående person på anstalten där han sitter av sitt straff.

Läkaren överklagade besöksförbudet men har nu fått avslag i förvaltningsrätten. Domstolen
motiverar sitt avslag med att man har tagit hänsyn till vad som är känt om besökarens personliga förhållande till läkaren.

Förvaltningsrätten skriver i sin dom att ett besök skulle kunna motverka läkarens anpassning till samhället. Besöket skulle också kunna vara till skada både för läkaren och andra honom närstående personer. DN

Undrar vad det är frågan om för besökare? Utsidesbulvan?
Citera
2013-07-31, 09:28
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Pappers-DN idag

Mordbrännare nekas besök
Läkaren som dömts till fängelse för att ha bränt ned en villa i Danderyd som tidigare tillhört Harry Schein,har nekats att ta emot besök från en icke närstående person på anstalten där han sitter av sitt straff.

Läkaren överklagade besöksförbudet men har nu fått avslag i förvaltningsrätten. Domstolen
motiverar sitt avslag med att man har tagit hänsyn till vad som är känt om besökarens personliga förhållande till läkaren.

Förvaltningsrätten skriver i sin dom att ett besök skulle kunna motverka läkarens anpassning till samhället. Besöket skulle också kunna vara till skada både för läkaren och andra honom närstående personer. DN

Undrar vad det är frågan om för besökare? Utsidesbulvan?

Intressant, borde ju vara N*sse

"Domstolen motiverar sitt avslag med att man har tagit hänsyn till vad som är känt om besökarens personliga förhållande till läkaren."

Undrar vad han personligen tycker om raderna:

"motverka läkarens anpassning till samhället. Besöket skulle också kunna vara till skada både för läkaren och andra honom närstående personer"
Citera
2013-07-31, 11:11
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan

Antagligen. Det borde vara nån som har figurerat i utredningen och som polisen kan misstänka skulle kunna vara behjälplig i DrBrasas fortsatta kriminella verksamhet. Dvs, det borde vara en ganska uppenbart olämplig kontakt.
Citera
2013-07-31, 15:14
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan

"Domstolen motiverar sitt avslag med att man har tagit hänsyn till vad som är känt om besökarens personliga förhållande till läkaren."

Undrar vad han personligen tycker om raderna:

"motverka läkarens anpassning till samhället. Besöket skulle också kunna vara till skada både för läkaren och andra honom närstående personer"
Förvaltningsrätten medverkar till att försvåra för att ML och N*sse ska kunna administrera indrivningen av alla svarta hyror?

Eller finns det nån fulare fisk än N*sse i ML's nätverk utanför familjen (icke närstående)?
Citera
2013-07-31, 15:49
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Förvaltningsrätten medverkar till att försvåra för att ML och N*sse ska kunna administrera indrivningen av alla svarta hyror??

Det låter som nåt uppenbart fuffens, men som dom ändå inte kan/orkar/vill komma åt. Om det är uppenbart att Brasa drar in svarta hyrespengar, och att Nisse hjälper honom med det, så kan dom ju inte låta den kriminella handlingen fortsätta.

Dock är det inte samma sak som att dom tänker lägga åklagarresurser på fallet. Jag skulle dock tro att Brasas hela finansiella imperium kommer att synas i sömmarna dom närmaste fem-tio åren eller så. Han kan ju bara glömma det där med momsfusk, svarta pengar, eller skattesmitarfasoner.

Hur blev det för övrigt med dom där sex millarna som låg och skräpade på svärmors konto? Det låter ju fullständigt vansinnigt och helt rättsvidrigt om kriminella kan komma undan med intäkter på kriminell verksamhet genom att bara flytta över dom till släktingars konton.
Citera
2013-07-31, 18:14
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Förvaltningsrätten medverkar till att försvåra för att ML och N*sse ska kunna administrera indrivningen av alla svarta hyror?

Eller finns det nån fulare fisk än N*sse i ML's nätverk utanför familjen (icke närstående)?

Denne kanske (från tid inlägg)

https://www.flashback.org/sp41439890
Citera
2013-07-31, 23:43
Medlem
SuperTeflons avatar
Jag fick ett förslag på en högintressant länk i sammanhanget:

Dom förvaltningsrättens avslag för Nisses besök; Yoga-Millan var först på bollen att det var Nisse :

https://cdn.anonfiles.com/1375291107668.pdf

Brasa överklagande lite 'märkligt och oväntat' domen till kammarrätten.

Läs och 'fulnjut' /ST
Senast redigerad av SuperTeflon 2013-08-01 kl. 00:27.
Citera
2013-08-01, 00:42
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon

Dom förvaltningsrättens avslag för Nisses besök; Yoga-Millan var först på bollen att det var Nisse :

Läs och 'fulnjut' /ST

Använder de en så oseriös font? Eller ser det bättre ut i era läsare?
Citera
2013-08-01, 00:50
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Använder de en så oseriös font? Eller ser det bättre ut i era läsare?

OT: Ser ut som en högst ordinär font man hittar i domar i min läsare. Någon som vet vad den egentligen heter?

Kul att veta när vi ska skicka årets julrim till Storboda. /ST
Citera
2013-08-01, 10:02
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:

Läs och 'fulnjut' /ST
Jag tycker det känns bra att man "vaktar" dom fula fiskar man har så pass bra. Hans maniska överklagande känns närmast som ett obotligt sjukdomstillstånd. Ingen, ingen ska tala om för mig vad jag ska...

Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Det låter som nåt uppenbart fuffens, men som dom ändå inte kan/orkar/vill komma åt. Om det är uppenbart att Brasa drar in svarta hyrespengar, och att Nisse hjälper honom med det, så kan dom ju inte låta den kriminella handlingen fortsätta.

Dock är det inte samma sak som att dom tänker lägga åklagarresurser på fallet. Jag skulle dock tro att Brasas hela finansiella imperium kommer att synas i sömmarna dom närmaste fem-tio åren eller så. Han kan ju bara glömma det där med momsfusk, svarta pengar, eller skattesmitarfasoner.

Hur blev det för övrigt med dom där sex millarna som låg och skräpade på svärmors konto? Det låter ju fullständigt vansinnigt och helt rättsvidrigt om kriminella kan komma undan med intäkter på kriminell verksamhet genom att bara flytta över dom till släktingars konton.

Dom där pengarna är jag riktigt nyfiken på... men dom är ju upptäckta och borde ha granskats.
Citera
2013-08-01, 17:15
Medlem
Roshambos avatar
Citat:
OT: Ser ut som en högst ordinär font man hittar i domar i min läsare. Någon som vet vad den egentligen heter?

Kul att veta när vi ska skicka årets julrim till Storboda. /ST

OT: Den påminner om Garamond, men det finns små avvikelser här och där.

OnT: Pissar man på Kriminalvården pissar den tillbaka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in