• 33 538 online
  • 1 212 849 medlemmar
  • 62 563 585 inlägg
2012-06-26, 01:44
Medlem
Kan Åsa har varit inblandad i branden? Så här tycker Åsa om regler, å andra sidan vill jag inte tillhöra klipp-klistrarna som drar ut saker ur sitt sammanhang. Vad hon tycker om mordbränder, eller bränder i största allmänhet, framkommer inte.

http://www.shortcut.nu/forum/24701/L...LL-TJANA-EXTRA

"Ah, PRECIS vad jag väntade på, tyckte det dröjde länge. Tycker Shortcut är ett YPPERLIGT verktyg för nätverkande coh kontaktskapande av ALLA slag. Låt oss för en gångs skull vara lite pedimetersvenska där saker är förbjudna, förbjudna och fel och inte följer reglerna. Man behöver inte läsa, man behöver inte svara om man inte vill. Men begränsa inte andra människor i att GÖRA saker. Sverige skulle generellt må bättre av det. Sorry om jag smutsat ned din tid genom min tråd. (Den kommer säkert tas bort...!) mvh, åsa"
Senast redigerad av hammocken 2012-06-26 kl. 01:50.
Citera
2012-06-26, 02:18
Medlem
Tack för länken, hammocken. Grandiåsa gör verkligen ett osympatiskt intryck på det här forumet, tycker jag. Jag sökte på "vilb*ck" på sidan och fick åtta träffar. Här har hon svarat en person som vill ha hjälp med att designa en kommersiell hemsida:

http://www.shortcut.nu/forum/23638/G...ebdesign-hjalp

Då fick vi veta lite mer om Alligators uppseendeväckande weblösning. Den som läser Dråsas inlägg i spoilern noterar säkert hennes glädje över att kunna spara pengar på att "designa" hemsidan själv. Av en ren slump damp det ner ett reklammejl i min brevlåda nu i kväll, där jag erbjöds en skräddarsydd hemsida med webhotell för 4500 kr. Av ren nyfikenhet googlade jag nyss "stafettläkare lön", och om man får tro träffbilden så verkar det närmast svagsint att sitta och knåpa ihop ett missfoster som Alligator-hemsidan, när man med ett extra stafettläkarpass kan ta sig råd att hålla en stackars IT-slav med jolt-cola i flera år.
Citera
2012-06-26, 02:55
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laserturken
Jag tror inte att han varit så fräck att han faktiskt ljugit om militärtjänstgöringen för polisen. En sådan sak är ju bara ett telefonsamtal bort till Rekryteringsmyndigheten (dåvarande Pliktverket).
Uhum, javisst ... det är bara "ett samtal bort" att få Säpo att kolla upp din VP-tjänstgöring. Inte direkt åt det heroiska hållet vad, Laserstumpan?

Citat:
Instämmer. Det märks att medelåldern här i tråden är någonstans i 20-årsäldern
Nej, det märks faktiskt inte, Laserstumpan! Inte ens på dig

Hur tänkte du där?
Citera
2012-06-26, 05:00
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Ett annat inlägg spökade i bakgrunden. Jag kan tyvärr inte vara där men om Grandiåsa är där ..hur kommer hon att reagera ? Starta en lokal folkbildning om hur miljövänligt det är att bränna ner skiten istället för att källsortera ?

Alla tre är djupt insyltade i alla ekonomiska förehavanaden, svarta löner etc. Jag hävdar att det endast är en tisfråga innan alla pengar är beslagtagna i en eller annan form. Hur mycket kan de bli skyldiga som mest inklusive alla straffskatter etc?

Jag är mest besviken att "läkare utan momsplikt" inte blivit åtalade för miljöbrottet som de erkänt när de spilloljemarinerade de halvdöda fiskarna i träsket för att elda upp bildäck och aluminiumstolar.

Man får betänka att det patologiskt snåla stefettläkarparet bodde mindre än 500 meter från en avfallsanläggning där man kan lämna in all sköns bråte kostnadsfritt. (Skriver "bodde" - Han med irrglasögonen ska snart adressändra, sägs det.)

Måste polisen ta upp miljöbrottet om man anmäler det?

Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Är detta en felsyftning, eller kommer byggfuttarna verkligen från Biltema?

Nej jag sköt lite från höften och syftningen blev helfel. Den gula färgen från Bilbuttericks hamnade liksom inte riktigt på rätt ställe, (en problematik jag delar med byggfuttmästaren Co(o)la Nollan). Kanske man borde tänka först och posta sen? Futtarna kommer som tidigare nämnts i tråden från Ericsson i Kista. De var begagnade och "low hanging fruits" för vår modulkonstnär. Jag gillar att vi nu vet att Albanofuttarna egentligen skall benämnas "Modulpalatset".

Citat:
Ursprungligen postat av inb4ban
Hur tänkte advokat Clementin när han gick till frisören?
-Tjena! Jo, jag tänkte att jag skulle lägga mig till med den där coola frillan som han Anton Chigurh i No country for old men har...går det att fixa tro?

Vi här i tråden vet faktiskt inte om han gick till Frisören eller perukmakaren. Oaktat vilket borde den han gick till uteslutas från sitt skrå på livstid, då en lägre bestraffning för en liknande kalufs inte kan komma i fråga.
Senast redigerad av SuperTeflon 2012-06-26 kl. 05:27. Anledning: stavingn
Citera
2012-06-26, 07:28
Medlem
SuperTeflons avatar
Jag har uppfattat det som om Dr Brasa även har åtalats för skadegörelse. Just den och endast den åtalspunkten tror jag att han blir frikänd på. MO att lämna tomburkar efter sig har inte följts i skadegörelsedelen av åtalet och då det är oklart när KAPITALIST SVIN-klottret kom upp tycker jag som Antislak att bevisningen där är lite svajig. Dock betyder det inget för strafftiden att han frias på just den här punkten.

Var försiktig med era Cola Zero-flaskor här i tråden då ni fipplar med kapsylen nu på förmiddagen så ni inte skadar den värdefulla pantreturstreckkoden. "Inköp Pressbyrån 25 SEK (spara kvittot!)- Pant 1 SEK = 24 SEK; YEAH!"
Senast redigerad av SuperTeflon 2012-06-26 kl. 07:31.
Citera
2012-06-26, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av couguar
Herregud, jag tror jag dör av skratt!! Den här tråden är bara för mycket ....

Det är tydligt att det kommer till att finnas flera "Bras-look-alikes" i morgon kl. 11 och en och annan kanske åker förbi TR iförd den rätta Bras-munderingen med en Biltema-tändare i handen, men har ingen tänkt på advokat Clementin? Kommer det inte till att finnas någon "extra" Clementin imorgon kl. 11 med brun rufs-kalufs, halvskrynklig skjorta, utspridda papper och med en sömnig "vad-har-jag-gett-mig-in-på"-blick? Jag får se, om jag hinner kanske jag kan ta på mig Clementin-looken imorgon ....

Man kan inte låta bli att undra vad H*rry Shine ev. skulle kunna tyckas ha för åsikter om hela det här spektaklet.

http://harryshine.wordpress.com/

Första offret för den amerikanska kulturimperalismen i Australien inom cinema
Citera
2012-06-26, 07:41
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollenblau
http://harryshine.wordpress.com/

Första offret för den amerikanska kulturimperalismen i Australien inom cinema

Ursch! Och med tydliga tendenser till undermåliga byggobjekt och bränder.

The tivoli Melbourne enl vikipedia:
Citat:
In 1886, the Board of Health noted that there was no closet or urinal accommodation for the stalls or pit. The building was still being used for theatrical purposes at that stage, hosting luminaries such as Nellie Stewart and The Brough- Boucicault Company.

In 1890, the Board of Health was complaining about the building and the city council said that it was operating without consent. The owners insisted that the Opera House Company had a lease until 1893 and that nothing could be done.

In 1894, the walls of the building were leaning and The Opera House was being described as more dangerous and risky than any other theatre in Melbourne. At his stage the building had a capacity of 2127 people. When they were all crammed into the space together , it was a fire and health hazard.

A year later Harry Rickards took a 3 year lease on this rattle trap building which was obviously in need of serious renovation. Later that year a fire broke out in a dressing room during a performance. Rickards who four years later would suffer a worse fate by fire, was uninsured.

Verkar ha varit samma affärsmodell som Dr Brasa, med den lilla skillnaden att Dr Brasa i alla fall ser till att det finns någon annans försäkring när det brinner.

Edit: Det finns så många skrämmande likheter med Verklighetens Harry Shine och Dr Brasa då affärsmodellen nästan kopierats rakt av i "Modulpalatset" i Albano, hopträngt och hälsofarligt med myndigheternas onda öga vakande över det, att jag nödgas att tro att felskrivningen är medveten i FUPen liksom "Snedbank".

Edit: Sigmund Freud må rotera på sin divan över dessa freudianska felskrivningar i FUPen, men hur det än är så är en divan inte en fåtölj.
Senast redigerad av SuperTeflon 2012-06-26 kl. 08:22.
Citera
2012-06-26, 09:26
Medlem
Flisan007s avatar
http://www.expressen.se/nyheter/miss...scheins-villa/
Citera
2012-06-26, 09:32
Medlem
Gizurs avatar
Om han blir friad från mordbranden, och domen står, måste han bli berättigad till ett monstruöst skadestånd. Flera månader i häkte med restriktioner i ett fall som fått stor spridning i media och med hans namn ute överallt. Det borde väl kunna bli miljonbelopp.
Citera
2012-06-26, 09:43
Medlem
Haha, 600 sidor om denna händelse. Snacka om överreagera. Även om killen med all sannolikhet är skyldig och kommer få sitt straff idag måste jag säga att denna händelse fått alldeles för stor uppmärksamhet i media, samt här.
Det är ett hus han eldat på, ingen dog, ingen tog fysisk skada och livet går vidare.
Citera
2012-06-26, 09:58
Medlem
Flisan007s avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15031629.ab
Citera
2012-06-26, 10:13
Medlem
Preputiets avatar
Citat Aftonhoran:
Bevisen mot Magnus Lundberg har radats upp. Ett efter ett.
Men Lundberg själv har fortsatt att neka bestämt.

Det är inte bara bevisen som radats upp, även planeter och solar.

Aftonhoran tar cred för vårt arbete:

21 mars: Aftonbladet avslöjar att polisen miss*tänker en koppling mellan sambon och en misstänk anlagd brand i Umeå. Fel det kunde man läsa om på FB långt innan

13 april: Aftonbladet av*slöjar att polisen har en övervakningsfilm där sambon ses köpa tändvätska strax före branden. Fel, FB var långt före

Aftonhoran är inte lite fräck, här i tråden finns duktiga grävande detektiver som gör jobbet åt Horan. Inte ens en Cola Zero i belöning
Citera