2012-03-09, 10:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shaytanis
Karismatisk personlighet? Otrevlig? etc. Hur upplever du honom?

Jag upplevde honom som väldigt dominant och väldigt dryg. Han har mängder med ideér och är verkligen en insnackande försäljartyp. Verkar leva väldigt mycket på sin sambos namn och rykte. Rätt slarvig med saker som han säger och verkar leva lite i det blå. Han verkar hela tiden missnöjd med vad han har och vill hela tiden ha mer. Men det är bara hur jag upplever honom. Han är inte otrevlig på minsta sätt. Tvärtom riktig försäljarsnackare. Åsa verkar jättekär i honom och verkar tycka han är toppen.
Citera
2012-03-09, 10:19
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korden
Är inte läkare och doktor samma sak?
Varför inte då skriva doktor eller läkare åt båda!

Ja alla kan göra dumma saker och det är
inte första gången folk med mycket högskolepoäng
gör bort sig.

En läkare är akademiskt underlägsna en doktor, av historiska skäl så kallas läkare dock fortfarande doktor trotts att de snarare har en magisterutbildning (läkarexamen). I vilket fall som så är anledningen till formuleringen att karlen är läkare liksom Åsa men den senare har haft ett TV program som hette dr Åsa.
Citera
2012-03-09, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
En läkare är akademiskt underlägsna en doktor, av historiska skäl så kallas läkare dock fortfarande doktor trotts att de snarare har en magisterutbildning (läkarexamen). I vilket fall som så är anledningen till formuleringen att karlen är läkare liksom Åsa men den senare har haft ett TV program som hette dr Åsa.

tack
Citera
2012-03-09, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaytanis
Du blir troligtvis misstänkt för försäkringsbedrägeri om du bedrägligen vill ha ut pengarna från försäkringen.

om jag eldar upp min bil så är det inget försäkringsbedrägeri, men om jag först eldar upp den och sen hävdar att någon annan gjort detta och vill ha ut på försäkringen så är det en annan historia.

Hursomhelst lär de inte få ut på försäkringen nu eftersom han även om han frikänns från alla sorters misstankar varit misstänkt. Han måste stämma försäkringsbolaget och chansen att få ut pengar är minimal.

Jo så långt är även jag med för jag kan ju bara anta att han som alla andra i liknande situationer kontaktar sitt försäkringsbolag och gör en anmälan då de inträffat. Chansen är ju rätt stor att detta redan anmälts innan han blev häktad. Trist historia i alla fall.
Citera
2012-03-09, 10:47
Medlem
S-hund temporärs avatar
Tänk att folk numera kan anses vara skvallervärda kändisar om de är sambos med dokusåpadeltagare. Stackars Sverige, stackars svenska folk.
Citera
2012-03-09, 10:52
Bannlyst
Dr ÅSA´s twitter
http://twitter.com/#!/DoktorAsa
Noterar att hon twittrar flitigt t o m 6 mars då sambon Magnus Lundberg blir gripen. Han hade sedan dagen innan varit anhållen i sin frånvaro.
Den 24 februari när branden sker så twittrar hon massor. Men inte ett enda twitterinlägg berör att hennes hus brunnit.
Senast redigerad av tjugohundratolv 2012-03-09 kl. 11:02.
Citera
2012-03-09, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Tänk att folk numera kan anses vara skvallervärda kändisar om de är sambos med dokusåpadeltagare. Stackars Sverige, stackars svenska folk.
Nja kan hålla med dig till viss del, men Åsa har även haft ett eget program på svensk DDR-TV. Då är man ju snäppet under nationalhelgon.
Citera
2012-03-09, 11:02
Medlem
Shaytaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär

det här är avarterna av yttrandefriheten och FB men erkänn att kopplingen Harry Schein, den skamlösa älskarinnan (som under många år var otrogen mot sin man) som av den ökänt nyckfulle Harry under livets sista dagar hatas såpass av den nedsupne österrikiske kemiingjenjören att han hämnas genom att låta grannen ärva och hela den socialdemokratiska eliten går med på att vittna emot Harrys sista vilja. Villan som hon på felaktiga grunder ärvde säljs till nästa stolpskott som i sin tur misstänks för att bränna ner fastigheten. Det visar sig att han är sambo till en läkare som varit med i TV... det räckte för att du skulle logga in och kolla...
Citera
2012-03-09, 11:32
Bannlyst
Magnus Lundberg sitter som bolagsman tillsammans med Åsa i företaget Dr Åsas handelsbolag
http://www.ratsit.se/ReportCompanySmall.aspx?ID=9697398239

Frågan man ställer sig är om Åsa är inblandad. Tittar man på hennes twitter så twittrar hon mängder med inlägg den 24 februari, inte ett ord om att hennes hus brunnit ner. En normal person hade väl skrivit " fan mitt nyinköpta hus har brunnit ner. Hoppas dom får tag på den jäveln som tuttat på. "

Istället diskuterar hon Victoria och Daniels barn och namn på twitter. Hon verkar inte förvånad, kallsvettig eller chockad över att hennes hus brunnit. Nej det diskuteras namn och vård. Antingen så var hon med på det hela eller så spelar hon att allt är bra.

Nästa fråga är om Magnus kommer gola ner sin sambo eller ta på sig skulden helt själv om han blir dömd. Det lär bli häktning för ett sådant här grovt brott. Om det inte är en klantig åklagare som inte har på fötterna.
Citera
2012-03-09, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Ska det inte mycket till för att förlora vårdnaden om sitt barn idag. Vad har man gjort då tänker jag ?

De har alltså gemensamt köpt Harrys gamla villa i Kevinge strand ? Fälls han så står det med
ett miljonlån på en tomt med ett hus som måste renoveras eller byggas upp ifrån grunden för åtskilliga miljoner. Några försäkringspengar lär de inte få ut. Vilken förlustaffär bokstavligen...
Fler kan dessutom komma att häktas, hoppas på något vis att inte Åsa är inblandad med tanke på barnet.

Om en av vårdnadshavarna kan bevisa att den andre inte utgår från barnets bästa utan orsakar att samarbetet mellan vårdnadshavarna blir ett helvete för den andra - och därmed för barnet - kan man i tingsrätt mista vårdnaden. Den ena föräldern kan ha ett övertag över den andra; genom sin ålder, sitt maktspråk och sina härskartekniker. Om man dessutom till exempel vägrar den svagare föräldern att ta barnet till BUP, trots att det visar tydliga tecken på oro, som att börja kissa på sig i femårsåldern efter att ha varit torr en längre period.

Blåmärken på barnet, när det kommer hem från vistelse hos en förälder, trots att polisanmälan och medföljande utredning inte leder till dom, förbättrar inte oddsen ....
Citera
2012-03-09, 11:42
Medlem
BorgeHs avatar
Här är en bild på pyromanen med sin blonderade Robinson-fru.

http://www.kandisbebisar.se/2010/07/dr-asa-vantar-en-dotter/

Hur länge får man sitta inne för mordbrand? Kommer han ut lagom till skolstarten?
Citera
2012-03-09, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Om en av vårdnadshavarna kan bevisa att den andre inte utgår från barnets bästa utan orsakar att samarbetet mellan vårdnadshavarna blir ett helvete för den andra - och därmed för barnet - kan man i tingsrätt mista vårdnaden. Den ena föräldern kan ha ett övertag över den andra; genom sin ålder, sitt maktspråk och sina härskartekniker. Om man dessutom till exempel vägrar den svagare föräldern att ta barnet till BUP, trots att det visar tydliga tecken på oro, som att börja kissa på sig i femårsåldern efter att ha varit torr en längre period.

Blåmärken på barnet, när det kommer hem från vistelse hos en förälder, trots att polisanmälan och medföljande utredning inte leder till dom, förbättrar inte oddsen ....

Om jag inte misstar mig helt så skrev Åsa något inlägg om hur hennes sambo förlorat vårdnaden pga anklagelser från mamman och att hon var svartsjuk på att hennes man träffat Åsa och försökte förstöra umgånget så mycket som möjligt. Tydligen hade väl socialtjänsten vittnat för mamman och det fick Åsa att skriva något om att socialtjänsten alltid stödjer mammorna. Hon skrev en rätt bra krönika någonstans om att det oftast kommer fram anklagelser efter att mannen begärt skiljsmässa. Då plötsligt är mannen helt fel för barnen.

I det här fallet tror jag förutom att det var väldigt infekterat från hustrun att hennes man bedrog henne med Åsa på jobbet (där dom träffades i Norrland) i Gällivare också spelade en roll att han flyttade ner till Stockholm tillsammans med Åsa och att hustrun och socialtjänsten och domstolen tyckte att barnet hade rotat sig i Norrland och därför skulle vara kvar där. Jag har inga källor annat än mitt dåliga minne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in