Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-25, 10:28
  #37
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perhammar
Vilket avsnitt är detta?

Jag har för mig att det är "Disco Far & Son", men bara 80% säker.
Citera
2015-02-07, 11:07
  #38
Medlem
Jazzphers avatar
Kan verkligen rekommendera gårdagens Black Jack-special med Erik, Fredrik och Johannes Brost. Först ett "vanligt" avsnitt där de intervjuar Brost och sen lägger de ett kommentatorspår till filmen Black Jack (som Brost inte sett på 20 år).
Citera
2015-03-25, 20:09
  #39
Medlem
hjalmar123s avatar
Har börjat lyssna på den här podden enbart för att Erik är med.
Stör mig enormt mycket på dialekten den ena killen har. Han sätter alltid "e" istället för "a" i slutet på verb.

Typ så här: Imorgon ska jag kaste en sten mot en åkende bil.

EDIT: Fortfarande en riktigt bra pod!
__________________
Senast redigerad av hjalmar123 2015-03-25 kl. 20:13.
Citera
2015-03-26, 09:49
  #40
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjalmar123
Har börjat lyssna på den här podden enbart för att Erik är med.
Stör mig enormt mycket på dialekten den ena killen har. Han sätter alltid "e" istället för "a" i slutet på verb.

Typ så här: Imorgon ska jag kaste en sten mot en åkende bil.

EDIT: Fortfarande en riktigt bra pod!

gotländska jörgen?
Citera
2015-03-26, 12:06
  #41
Medlem
hjalmar123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
gotländska jörgen?

Ja, så måste det vara. Inte min favoritdialekt..
Citera
2015-09-25, 16:14
  #42
Medlem
Hopkoks avatar
Vad har hänt med podden? Inget avsnitt på två veckor nu.
Citera
2015-09-25, 20:16
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopkok
Vad har hänt med podden? Inget avsnitt på två veckor nu.

De har lagt podden på is, tills vidare. "Tekniska omstruktureringar" vad det nu betyder. Kommer eventuellt tillbaka som jag förstår.
__________________
Senast redigerad av SlaktarBosse 2015-09-25 kl. 20:19.
Citera
2015-09-25, 23:48
  #44
Medlem
robomans avatar
Inne i The facebook group that never sleeps så förmedlas alltså sådan information, för oss lyckliga utvalda som blivit godkända av den store ledaren Sara Young och lyckats bli medlemmar.
Citera
2015-09-30, 21:56
  #45
Medlem
lyssnar också på podden för Erik e med. Tror visserligen att podden lägger ner snart..
Citera
2015-11-05, 17:21
  #46
Medlem
robomans avatar
Nu har Erik Ekstrand skrivit ett sorgebesked i The Facebook Group That Never Sleeps:

Hej gänget i morgon är det äntligen fredag!!!

En glädjens dag med fest och gamman men inte med något nytt avsnitt av Via Lascaris. Vi har kommit till vägs ände med den här poden. Det kommer aldrig mer spelas in något nytt avsnitt. Det har varit fantastiskt roligt detta och det roligaste har varit interaktionen med er lyssnare. Tack för alla roliga kommentarer! Tack för att ni tänkt på tonen! Tack för gåvor i form av alkohol och torrskaffning. Groupa är ett av de finaste gäng som funnits!

Keep truckin!


Först Crazy Town och nu Via Lascaris. Två av mina favoriter nedlagda. Skönt för de medverkande får man väl tro, att slippa pressen att ha ett nytt avsnitt varje vecka. Men trist för mig.
Citera
2015-11-05, 18:57
  #47
Medlem
siisters avatar
undrar vad som hänt. hade varit trevligt med ett hejdåavsnitt
Citera
2015-11-09, 20:55
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
undrar vad som hänt. hade varit trevligt med ett hejdåavsnitt

... th-th-the only free voice of pod! är nog ett roligare ordspråk och koncept, än vad det faktiskt är i praktiken. Munck ville väl ha deg för att låna ut sin studio, och utan reklam blir det svårt att hosta fram deg. Nog för att gratis är gott, men om de medverkande ska behöva dega för att ens kunna göra podden, då har det ju slagit snett.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback