Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-04, 20:13
  #49
Medlem
tigerrakets avatar
Bumprar tråden.

Att Munck vill ha betalt är nog det minsta problemet. Jörgen jobbar där om jag förstår det hela rätt, och har en studio hemma. Sara hade i ett avsnitt köpt en egen inspelningsenhet, så det hade man också kunnat fixa.

Tror tyvärr det skar sig i gruppen eller så =(

Saras sommarprat försvann ju ifrån nätet.

Jävligt synd ändå. Alltid kul att lyssna på när fredagen kom. Om det inte var Wing Wang och Sara Cray Cray Young som satt ensamma. Då kunde det bli lite tråkigt
Citera
2016-01-04, 20:55
  #50
Medlem
robomans avatar
Ja hörni, hur mycket jag än älskar Via Lascaris och gänget så måste vi ändå spekulera lite i det här. Saras sommarprat försvann ju. Det slutade, om jag minns rätt, med att hon berättade om hur hennes kompis och hennes häst blev allvarligt sjuka samtidigt. Någon sa att allt skulle bli bra, och det hela slutade med att hon sa typ "och det blev det ju, hästen kom tillbaka". *slut på podden*

Det är en spännande detalj att det sommarpratet är det enda som inte finns tillgängligt idag. Tror ABSOLUT INTE att det har något att göra med själva uppbrottet av podden, men det är ändå en spännande grej!

Slutet på podden beror säkerligen bara på att de inte tycker att det är värt det att försöka få ihop det längre. De körde väl ganska många "escape pods" sista tiden?
Citera
2016-01-13, 19:13
  #51
Medlem
Jag sörjer inte Via Lascaris så mycket som jag sörjer att Erik Ekstrand och Jörgen Lötgård inte kan slänga käft på band. Av alla duos i pod- och radiosfären - K och Josefin, Alex och Sigge, F&F, Nisse och den där äldre och så vidare - så är det inga som kompletterar och hakar i varandra lika bara som Erik och Jörgen. Jag har nog lyssnat på avsnittet Skinktokig svan ungefär fyrahundra gånger. Det handlar om precis ingenting och är ett bra bevis på varför de där två skulle söka sig till en ny pod.
Citera
2016-01-28, 20:20
  #52
Medlem
Rootavdrags avatar
Bumpar denna tråden lite, Erik och Jörgen har startat ett projekt där de ska kommentera melodifestivalen live
Citera
2017-05-10, 13:25
  #53
Medlem
:Ericuss avatar
Det ser ut som att podden kommer tillbaka, eller?
https://youtu.be/xeoKkI86b6k
Citera
2017-05-11, 10:53
  #54
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av :Ericus
Det ser ut som att podden kommer tillbaka, eller?
https://youtu.be/xeoKkI86b6k

Det verkar faktiskt som om de gör comeback imorgon!
Citera
2017-05-12, 13:21
  #55
Medlem
avskum1982s avatar
Japp de är tillbaka! Nu under namnet "Via Lascaris X 2000". Och Erik Ekstrand har tydligen fått en dotter!
Citera
2017-05-24, 15:51
  #56
Medlem
vegeges avatar
Inget vidare faktiskt, inte alls vad jag förväntade mig. Har bara lyssnat ett avsnitt men det borde vara förbjudet att försöka vara rolig i varje mening. Blir som en firmafest.
Citera
2017-06-06, 13:16
  #57
Medlem
Alltså, Sara. Hon låter oavbrutet men lyckas ändå inte säga något som är ens nästan roligt. Erks irritation går att ta på när han gång på gång mer eller mindre direkt ber henne hålla käft. Och borde hon inte själv så smått börja inse att om man ska göra en flera minuter lång utläggning kanske det är bra om man har nån form av slutkläm eller poäng eller nånting? Uääääää. Så mycket potential i den här podden, så mycket frustration.
Citera
2017-06-06, 21:29
  #58
Medlem
Whosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tymme
Alltså, Sara. Hon låter oavbrutet men lyckas ändå inte säga något som är ens nästan roligt. Erks irritation går att ta på när han gång på gång mer eller mindre direkt ber henne hålla käft. Och borde hon inte själv så smått börja inse att om man ska göra en flera minuter lång utläggning kanske det är bra om man har nån form av slutkläm eller poäng eller nånting? Uääääää. Så mycket potential i den här podden, så mycket frustration.

Håller med. Enorm potential i denna podd!
Citera
2017-06-07, 14:16
  #59
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tymme
Alltså, Sara. Hon låter oavbrutet men lyckas ändå inte säga något som är ens nästan roligt. Erks irritation går att ta på när han gång på gång mer eller mindre direkt ber henne hålla käft. Och borde hon inte själv så smått börja inse att om man ska göra en flera minuter lång utläggning kanske det är bra om man har nån form av slutkläm eller poäng eller nånting? Uääääää. Så mycket potential i den här podden, så mycket frustration.

Haha jag tycker det är en stor del av charmen med VL, att Sara är lite tråkig på ett ganska roligt sätt. Många kul antiklimax där man tror det ska bli skitroligt och slutar i ingenting, varav gaffeln i magen nog är det bästa exemplet.

Även när hon vräker ur sig ord som nån slags "stream of conciousness" utan synbar koppling till det som nyss sagts är rätt kul, minns att Jörgen kommenterade nåt om det för länge sen.

Hennes följetong med Maggio är ju nästan för bra för att vara sann! "Dream come true" verkligen.
Citera
2017-06-07, 16:11
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Haha jag tycker det är en stor del av charmen med VL, att Sara är lite tråkig på ett ganska roligt sätt. Många kul antiklimax där man tror det ska bli skitroligt och slutar i ingenting, varav gaffeln i magen nog är det bästa exemplet.
Ja, på något meta-plan är det ganska roligt när någon tar i från tårna men ändå bara misslyckas, men det är tråkigt att det sker på bekostnad av sånt som är roligt på riktigt och framför allt att det sker hela tiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback