2012-03-18, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-tie
Vad jag syftade på är att man inte kan ha en snäv uppfattning om vilka uppfattningar hos enskilda medlemmar eller företrädare som ska vara tillåtet. Så länge uppfattningarna inte skadar partiet och att man ställer sig bakom partiets politik så ser i alla fall jag inga problem med det.

Men nu talar vi ju uppenbart uppfattningar som knappast gagnar SD. När slutar förresten uppfattningar vara inom partigränserna? Om man prioriterar främmande (MENA) makt har man väl knappast i ett svenskt (halv)-nationalistiskt parti att göra?

Citat:
Det som räknas i slutänden är antalet röster på valdagen och hur stor kraft och vilja partiet besitter att förändra det som gått fel i sverige

Så om SD blev ett parti för HBTQ-anlupna araber hade du klappat händer om de nådde ytterligare 0,5%-enheter i opinionen? Eller? Om partiet spretar för mycket förlorar väl SD all poäng som alternativ till 7-klövern?
Citera
2012-03-18, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trystero
Carina Herrstedt 2:a vice ordförande, Louise Erixon sekr. hos Björn Söder, Alexandra Brunell sekr. hos Jimmie Åkesson, Paula Bieler sekr. hos Matthias Karlsson, Janita Kirchberg ekonomiassistent SD, Anna Wigenstorp, sekr. hos partistyrelsen, Julia Holmelius, jur stud., Therese Borg, pol. Sekreterare SD Södermanland.

Haha, så dom har gjort det förut och kuppat in sina flickvänner och sekreterare? Måste kännas tröstlöst för en del SD-trotjänare med en sån partikultur.

Man kan höra snacket hemma hos Jimmy.

"Men jag VILL sitta i styrelsen, vill vill vill!"
"Men lilla gumman, det är en demokratisk process, du får väl kandidera som en vanlig medlem"
"Men jag vill, du kan ju ordna det om du vill, du är dum och elak och tycker jag är tjock"
"Nej, gråt inte, jag ska ordna det åt dig"
"Ohhhh, du är världens bästa, kram, kram , kram"

Kvinnoförbundet var nog enkelt att köra över, den här gången verkar dom dock ha bitit i ett för stort äpple...

Ett parti där sionister tillåts springa runt med andra länders agendor och försöka kuppa bort medlemmar för att dom inte är svär trohet till Israel och där flickkvänner tror dom är Imelda Marcos.....

Låter inte direkt som man har ordning och reda i partiet just nu.
Senast redigerad av UrbanWarfare 2012-03-18 kl. 09:59.
Citera
2012-03-18, 13:17
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanWarfare
Haha, så dom har gjort det förut och kuppat in sina flickvänner och sekreterare? Måste kännas tröstlöst för en del SD-trotjänare med en sån partikultur.

Man kan höra snacket hemma hos Jimmy.

"Men jag VILL sitta i styrelsen, vill vill vill!"
"Men lilla gumman, det är en demokratisk process, du får väl kandidera som en vanlig medlem"
"Men jag vill, du kan ju ordna det om du vill, du är dum och elak och tycker jag är tjock"
"Nej, gråt inte, jag ska ordna det åt dig"
"Ohhhh, du är världens bästa, kram, kram , kram"

Kvinnoförbundet var nog enkelt att köra över, den här gången verkar dom dock ha bitit i ett för stort äpple...

Ett parti där sionister tillåts springa runt med andra länders agendor och försöka kuppa bort medlemmar för att dom inte är svär trohet till Israel och där flickkvänner tror dom är Imelda Marcos.....

Låter inte direkt som man har ordning och reda i partiet just nu.

Jag tror att detta faktiskt är en akilleshäl för JÅ, han ger mig känslan av att inte bara vara urtypen av en toffel, han är också svag internpolitiskt. Det är därför mycket viktigt angående vilka han har omkring sig i toppen.

Jag satt en stund och funderade på detta med kvinnoförbund, behövs det verkligen? I min värld kompletterar kvinnor och män varandra med sina olika synsätt på saker och ting, logik och empati i första hand, men också, vilket kanske är det mest viktiga, de olika livserfarenheterna man får av att växa upp som man eller kvinna. Detta skapar ju en balans i politiken för att attrahera alla sorters väljare.

Den logiska slutsatsen blev att av just våra olika erfarenheter i uppväxten och livet så har männen en större chans att lockas in i politiken med resultatet att det är risk för ett mansstyrt parti. Vilket vi ju nu också så tydligt kan se att det är, därför är ett kvinnoförbund inte bara viktigt utan ett absolut måste. Det skulle ha satsats på detta redan från början och att sedan när det skapas så kuppas eldsjälarna bort, de som jobbat ideellt med detta för partiets och politikens skull, och byts ut av flickvänner och fruar!!

Som man kan jag villigt erkänna att det finns många saker angående kvinnofrågor som jag inte kan förstå, jag tror inte att andra politiker oavsett hur mycket feminist de än kallar sig heller kan förstå den kvinnliga aspekten av olika frågor, om inte en kvinna har belyst frågan för dem.

Till SD, gör om kvinnoförbundet också, denna kupp ni gjort är rent horribel!

Jag hoppas verkligen att denna kupp uppmärksammas precis lika mycket som kuppförsöket på SDU!
Citera
2012-03-18, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trystero
Tydligen är det inte första gången som Paula Bieler är inblandad i ett kuppförsök. Som bekant är hon djupt involverad i skenheliga SD-Kvinnor som nu försöker framställa sig själva som välgörare för utsatta invandrarkvinnor.

Det kan här vara på sin plats att påminna om hur det gick till när SD-Kvinnor kom till. En kvinnlig eldsjäl inom partiet ville starta ett kvinnoförbund. Partiledningen var total ointresserade tills de insåg att det fanns skattepengar att hämta. Eldsjälen kördes över och vips trollade man fram SD-kvinnor med idel kända namn från SD-nomenklaturan. Här är namnen på kuppmakarna den gången:

Internet är utan tvekan den arena som förde Sverigedemokraterna till riksdagen.
Internet kan också bli den arena som sätter en eldgaffel i baken på partiet när de inte sköter sig.

Jag är övertygad Sverigedemokrat och ställer mig bakom partiets Sverigevänliga och icke rasistiska budskap. Men jag håller med till fullo i vad som här framkommit om en osund partikultur. Jag tror absolut inte att Sverigedemokraterna är ensamma om detta. Jag tror snarare att det är mer regel än undantag i politikens värld. Skillnaden är att Sverigedemokraterna ska vara den enda oppositionen mot det här ruttna systemet och får aldrig bli en del utav det. Visst det är viktigt att partiet växer men det ska göra det på allt igenom demokratisk grund. Jag säger sätt stopp för kupper och intriger och låt medlemmarna själva i god tid före val ta ställning för kandidater och politiska beslut.

Hittade Anna Hagwalls valfilm:

http://www.youtube.com/watch?v=LMGQxpYlYAU

Jag hoppas att Anna är kvar i partiet och jag hoppas att Kasselstrand inte går samma öde till mötes.

Sverigedemokraterna är det enda parti med en reell chans att utmana de korrupta och Sverigefientliga övriga partierna i riksdagen. Men det kan inte och får aldrig ske på gräsrutternas bekostnad.
Senast redigerad av Blue-tie 2012-03-18 kl. 14:09.
Citera
2012-03-18, 14:39
Medlem
Citat:
Men jag håller med till fullo i vad som här framkommit om en osund partikultur. Jag tror absolut inte att Sverigedemokraterna är ensamma om detta. Jag tror snarare att det är mer regel än undantag i politikens värld.

Det kan ibland förekomma liknande saker i de övriga partiernas ungdomsförbund just därför att de är nya i politiken och inte hunnit lära sig vad som är tillåtna medel i kampen för att samla en majoritet och vad som är demokratiska övertramp. Att det skulle förekomma på högre nivå i de övriga partierna, ens något som avlägset liknar Anna Hagwalls skildring av hur SD Kvinnor bildades tror jag man kan utesluta. Det skulle vara en förstasidesnyhet, och om partiledaren själv var inblandad så skulle han tvingas avgå.

Om man nu bara kunde avfärda det här som barnsjukdomar i ett färskt riksdagsparti så vore det inte så allvarligt. Vi som inte är medlemmar utan bara vill se ett stopp för massinvandringen skiter ju i vilka som sitter på dubbla arvoden och andra förmåner. Problemet är om vi har en ledning som aktivt motarbetar att det kommer in kompetens i partiet därför att de själva aldrig skulle klara sig i en sådan konkurrens. Om det är det senare, vilket mycket tyder på, så är allt hopp ute för då kommer man aldrig över 10 % och mest troligt klarar man sig inte ens kvar i riksdagen.
Citera
2012-03-18, 15:08
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Problemet är om vi har en ledning som aktivt motarbetar att det kommer in kompetens i partiet därför att de själva aldrig skulle klara sig i en sådan konkurrens. Om det är det senare, vilket mycket tyder på, så är allt hopp ute för då kommer man aldrig över 10 % och mest troligt klarar man sig inte ens kvar i riksdagen.

Sverigedemokraterna styrs av en elit som från början gick med i partiet för att göra karriär, det är därför ideologin har blivit till något lättköpt för gemene väljare. Partistyrelsen samt deras stab är en karikatyr av begreppet svågerpolitik.

Citat:
Sverigedemokraterna har sedan starten haft som mål att bli en folkrörelse. I medlemshandboken ”Grundkurs för Sverigedemokrater” står: ”I ett lagarbete av Sverigedemokraternas slag finns det alltid plats för och behov av alla som har ett engagemang”.
– Vi vill marknadsföra oss som en folkrörelse, säger partisekreteraren Björn Söder.
Verkligheten är en annan.
Aftonbladet har talat med ett 50-tal nuvarande och tidigare Sverigedemokrater. Eftersom det är förbjudet att prata med media om interna konflikter vill flera vara anonyma. Men uppfattningen är densamma: Gräsrötternas ställning har kraftigt försvagats.
De fyra prydliga unga män som utgör partiledningens innersta kärna, har effektivt tryckt ner all intern opposition.
– Du ska inte ha några egna åsikter. Du ska bara ha en åsikt och det är deras, säger Keith Johansson, som fram till i somras var ordförande i Orust.
”De fyras gäng”, eller ”Fantastiska fyran”, som anhängarna kallar dem, är partiledaren Jimmie Åkesson, 29, partisekreteraren Björn Söder, 33, presschefen Mattias Karlsson, 31, och Richard Jomshof, 39, chefredaktör för partitidningen SD-Kuriren.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12042653.ab

Ekeroths counterjihadism passade dem som handen i handsken och var det som fick in dem i riksdagen, invandrarfrågan förminskades och islamhotet förstorades.
Folks rädsla för att kallas för rasist eller nazist försvann då hotet helt plötsligt blivit en religion, inte enstaka folkgrupper. Axess och Timbro ger dem stöd och de fick plötsligt acceptans inom stora delar av de högerliberala finrummen.
Priset för deras karriärjakt och framgång är ett parti som helt bytt ut sin ideologi samt värderingar, folkrörelsementaliteten är död, alla viktiga poster tillsätts av trogna familjemedlemmar och flickvänner samt att de tvingar bort oliktänkande från ungdomsförbundet och representanter på landsdagarna.

Konceptet med Ekeroth-doktrinen fick en vändning efter Utøya-massakern och CJ samt Ekeroth har i stället blivit en belastning, det ser vi inte minst i opinionsundersökningarna.

Muslimhatet från 9/11 har istället vänt till CJ-hat från 22/7.

Sd måste gå tillbaks till deras ursprungliga värderingar, annars så åker de ut ur riksdagen, kuppen med Paula Bieler hoppas jag ger det uppvaknandet som medlemmarna behöver så att inte partiet får den dystra framtid som jag med flera förutspår.
Citera
2012-03-18, 15:27
Medlem
Jimmie Åkesson och Paula Bieler skrattar tillsammans åt kuppen:

http://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/...06105203_n.jpg

Louise Erixon lägger ut bilden. Mattias Karlsson gillar den.
Citera
2012-03-18, 15:34
Medlem
Citat:[quote=The Rig Veda]Sverigedemokraterna styrs av en elit som från början gick med i partiet för att göra karriär, det är därför ideologin har blivit till något lättköpt för gemene väljare. Partistyrelsen samt deras stab är en karikatyr av begreppet svågerpolitik"

Snälla, du tror inte att det fanns andra partier att gå med i för att göra karriär i mitten på 90-talet när de sk 4an gick med i partiet? att gå med i Sveriges mest hatade parti som dessutom var en högst marginell företeelse med risk för både liv, hälsa och framtida karriär tyder istället på en brinnande övertygelse.

Att flera i partiet är både släkt, vänner m.m är ett resultat av att man slutit sig samman under många år av stigmatisering, hot, våld samt ett avståndstagande från hela det etablerade politiska och mediala etablesemanget.

Sen håller jag med om att det är fel att anställa partikamraters flickvänner m.m. Det är inte rätt men kommer förmodligen att upphöra allteftersom att partiet växer och normaliseras. Man är förmodligen rädda för att få in infiltratörer eller andra personer som har för avsikt att förstöra för partiet, vilket det också finns bevis för att det tidigare hänt just Sverigedemokraterna som enda parti. Jag försvarar inte att man gjort på det här sättet och jag hoppas verkligen att det är en kultur som försvinner allt eftersom partiet växer och attraherar nya människor.
Senast redigerad av Blue-tie 2012-03-18 kl. 15:38.
Citera
2012-03-18, 15:36
Medlem
Citat:

Men jag håller med till fullo i vad som här framkommit om en osund partikultur. Visst det är viktigt att partiet växer men det ska göra det på allt igenom demokratisk grund. Jag säger sätt stopp för kupper och intriger och låt medlemmarna själva i god tid före val ta ställning för kandidater och politiska beslut.

Hittade Anna Hagwalls valfilm:

http://www.youtube.com/watch?v=LMGQxpYlYAU

Jag hoppas att Anna är kvar i partiet och jag hoppas att Kasselstrand inte går samma öde till mötes.

Jag minns också Anna Hagwall som en duktig och entusiastisk SD-kvinna.

Nån som vet varför ungerskfödda Anna blev utmanövrerad från ledningen ?

Har det nåt samband med Ekerotharnas uppstigande vid makten ungefär samma tid, efter 2007 ?
Citera
2012-03-18, 15:56
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanssonsFrestelse

När är bilden tagen? När är den utlagd? Kan du ta en skärmdump så man kan se kommentarer och gillas?!
Citera
2012-03-18, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
När är bilden tagen? När är den utlagd? Kan du ta en skärmdump så man kan se kommentarer och gillas?!
Den är tagen och utlagd idag. SD-Kvinnor har haft årsmöte.
Citera
2012-03-18, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanssonsFrestelse

Hur vet du att dom skrattar åt kuppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in