2012-03-13, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Du säger det, men det har inte presenterats ett enda bevis för att det är så än vad jag har kunnat se. En massa inlägg som säger att det är så betyder inte per automatik att det faktiskt är så.

Hela den här tråden är ett bevis för det, och så fort detta kom ut i ljuset tvingades Paula gå ut med att hon vill avsätta Gustav. Annars hafde detta inte skett på flera månader.

Och detta är också anledningen till att kuppmakarna idag inte har ett enda argument mot Gustav (förutom att de skriver att han är "nazist och antisemit"), de var inte berädda på att detta skulle ske redan nu.
Citera
2012-03-13, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
... och där kom den posten, som på beställning. Det absolut roligaste med den här tråden är att de som anklagar alla judar för att vara besatta och helt och hållet styrda av sin etnicitet och grupptillhörighet tycks projecera sina egna idéer på andra.

Vad jag kan se har Månsan endast ifrågasatt lite av de teorier som av vissa i den här tråden framförs som obestridliga fakta och bra är väl det.

Men vilka är det som är fixerade och startat kriget då? Jo Ekerötterna, och detta för en artikel om Palestina.

Förklaring till det?

Citat:
hållet styrda av sin etnicitet och grupptillhörighet

Japp, mina politiska åsikter är styrda av att jag är svensk - vad är dina?
Senast redigerad av Ekokrigare 2012-03-13 kl. 14:58.
Citera
2012-03-13, 15:03
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekokrigare
Hela den här tråden är ett bevis för det, och så fort detta kom ut i ljuset tvingades Paula gå ut med att hon vill avsätta Gustav. Annars hafde detta inte skett på flera månader.

Och detta är också anledningen till att kuppmakarna idag inte har ett enda argument mot Gustav (förutom att de skriver att han är "nazist och antisemit"), de var inte berädda på att detta skulle ske redan nu.

Hur kan den vara det? Samma sak upprepas om och om igen, att planen var att vänta några månader osv osv osv. Men bevisen för att det var så saknas fortfarande. Jag vill inte fylla den här tråden med samma sak om och om igen, den börjar redan bli hyfsat lång, men en sista gång ska jag försöka förklara hur jag resonerar.

1. Tråden dyker upp och diskussionen går igång ganska snabbt.

2. Bieler väljer att gå ut med sin kandidatur på sin blogg. Om tråden påverkade henne att göra det? Gissningsvis ja, därför att ryktet var ute i offentligheten. Men det betyder inte att det är en "kupp" i sig. Snarare är det väl bättre att göra så än att göra en sosse-variant av det och säga "nej nej nej, jag ska inte bli partiledare". Hade hon valt att vara tyst istället så hade väl snarare det blivit ännu värre när hon väl kom ut med det?

3. Tråden brakar loss ännu mer efter blogginlägget med ett "Aha, vad var det vi sa! Stämmer en del av den här tråden så stämmer väl allt?" Men riktigt så enkelt är det inte ur min synvinkel. Att det finns olika grupperingar inom SDU är jag inte det minsta förvånad över, så blir det nästan överallt. Tråden kan lika väl vara skapad av någon som föredrar Kasselstrand framför Bieler och vill sätta igång ett fulspel. Jag säger inte att det är så men det är en möjlighet likaväl som det andra alternativet som dominerar tråden.

Några konkreta bevis för att det hela var någon form av kuppförsök har jag inte sett däremot.
Citera
2012-03-13, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Hur kan den vara det? Samma sak upprepas om och om igen, att planen var att vänta några månader osv osv osv. Men bevisen för att det var så saknas fortfarande. Jag vill inte fylla den här tråden med samma sak om och om igen, den börjar redan bli hyfsat lång, men en sista gång ska jag försöka förklara hur jag resonerar.

1. Tråden dyker upp och diskussionen går igång ganska snabbt.

2. Bieler väljer att gå ut med sin kandidatur på sin blogg. Om tråden påverkade henne att göra det? Gissningsvis ja, därför att ryktet var ute i offentligheten. Men det betyder inte att det är en "kupp" i sig. Snarare är det väl bättre att göra så än att göra en sosse-variant av det och säga "nej nej nej, jag ska inte bli partiledare". Hade hon valt att vara tyst istället så hade väl snarare det blivit ännu värre när hon väl kom ut med det?

3. Tråden brakar loss ännu mer efter blogginlägget med ett "Aha, vad var det vi sa! Stämmer en del av den här tråden så stämmer väl allt?" Men riktigt så enkelt är det inte ur min synvinkel. Att det finns olika grupperingar inom SDU är jag inte det minsta förvånad över, så blir det nästan överallt. Tråden kan lika väl vara skapad av någon som föredrar Kasselstrand framför Bieler och vill sätta igång ett fulspel. Jag säger inte att det är så men det är en möjlighet likaväl som det andra alternativet som dominerar tråden.

Några konkreta bevis för att det hela var någon form av kuppförsök har jag inte sett däremot.

Bevisen är övertydliga, först när kupplanerna läckt ut måste Paula gå ut och bekräfta dem (och mot sin vilja sluta i valbredningen och där föreslå sig själv) - utan att kunna angripa SDU sakligt på en enda punkt (kuppmakarna hade nämligen inte gjort upp den taktiken än). Fast hon bekräftar ju att planerna varit igång länge (utan att säga av vilka, fast Ekeroten outade ju sig själv).

Sedan ger ju dina tre punkter på att du helt enkelt inte är eriös och/eller vill ta in information.

Jag vet inte vilka uppgifter om kuppen i denna tråd som inte skulle stämma, hitils har inga som du pekat ut något exempel. Att fakta är fakta är dock ofrånkomligt, speciellt iom att det finns mer än en läcka hos de kuppmakarna som nu är helt tagna på sängen.
Citera
2012-03-13, 15:13
Medlem
Meleagers avatar
Denna tråd famlar lite bland oklarheter, jag tycker samtliga bör ögna igenom de 3 första sidorna i denna tråd innan diskussionen går in på orsaker kring splittringen i partiet. Man får själv tolka det, men det kan möjligen ge lite nya perspektiv

https://www.flashback.org/t1812911
Citera
2012-03-13, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ja, jag är den första att medge att bröderna Ekeroth tycks ha en alldeles för enögd syn på Israel kontra Palestina, men att utifrån det komma fram till att alla judar beter sig som ett kollektiv och att de judar som är aktiva inom SD skulle vara det för att infiltrera och förstöra partiet inifrån är ju lite långsökt, om man nu inte tror på någonslags nedärvd kollektiv judisk agenda dvs.

Men bevisligen är ju just Israel så vilktigt för detta för att börja med partibråk 2 år innan valet. Det sa du ju inte förut, då ifrågasatte du deras fixring i att bedöma Israel före Sverige. Att judar gör ju inte detta, men bevisligen dessa och deras fans, Israel är viktigare än Sverige i deras ögon.

Citat:
Jodå, att jag är svensk spelar förstås in i vilka politiska åsikter jag har men det betyder på intet sätt att jag delar samma åsikter som resten av alla svenskar, lika lite som att judar, eller någon annan folkgrupp skulle "tycka kollektivt".

Men det är väl igen förutom dig som påstått att 100 % av alla judar har samma hemska övertygelse. Men dessa problembarn har bevisligen det, eller hur?
Citera
2012-03-13, 15:27
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Bevisen är övertydliga, först när kupplanerna läckt ut måste Paula gå ut och bekräfta dem (och mot sin vilja sluta i valbredningen och där föreslå sig själv) - utan att kunna angripa SDU sakligt på en enda punkt (kuppmakarna hade nämligen inte gjort upp den taktiken än). Fast hon bekräftar ju att planerna varit igång länge (utan att säga av vilka, fast Ekeroten outade ju sig själv).

Sedan ger ju dina tre punkter på att du helt enkelt inte är eriös och/eller vill ta in information.

Jag vet inte vilka uppgifter om kuppen i denna tråd som inte skulle stämma, hitils har inga som du pekat ut något exempel. Att fakta är fakta är dock ofrånkomligt, speciellt iom att det finns mer än en läcka hos de kuppmakarna som nu är helt tagna på sängen.

Att ett antal personer har frågat Bieler om hon kan tänka sig kandidera till ordförandeposten är väl i sig inget bevis? Snarare tyder det på att det är fler än hon som inte gillar Kasselstrands beteende (nej, jag säger varken bu eller bä om hans agerande) Och om det är så att ett antal personer har frågat henne om det så bevisar det isf att diskussioner om det har förts vilket borde ha lett till att fler och fler personer får vetskap om det. Alltså finns den informationen tillgänglig så att säga inom SDU/SD. På vilket sätt Ekeroth outade sig själv hänger jag inte riktigt med på. Att han skriver ett blogginlägg om kanditaturen/tråden efter dess skapande är väl i sin ordning? Han har väl rätt att ha en åsikt han också?

Jag var kanske något generaliserande i mina punkter men jag försökte att förklara mitt skeptiska resonemang på ett ganska övergripande sätt.

Jag pekar på avsaknaden av konkreta bevis, om och om igen. Flashbacks anonymitet gör ju detta lite svårt. Vad jag menar är att en del personer säger att "jag har minsann insyn i partiet alt. jag känner minsann personer med insyn i partiet" men det är fullständigt omöjligt att avgöra om det faktiskt är så eller inte.
Citera
2012-03-13, 15:42
Medlem
Här kommer lite inside info:

Först tycker jag synd om Gustav Kasselstrand. Även om denna tråd mycket är till hans
försvar så lär det spä på hans motståndares hat. Även om det är via Guilt-by-association
så kletas allt för mycket "judehat" på honom genom denna tråd. Något Gustav inte alls står för.
Han står för en sund Svensk Nationalism. Med Sveriges ungdomars och Sveriges intresse i första rummet.

Både Paula och Ted bär på ett genuint hat mot Kasselstrand, efter hans och Hanes artikel.

Ted har bla sagt att "Jag kommer göra allt som står i min makt för att avsätta Gustav". Paula har i
sin tur sagt att hon aldrig kan acceptera att vara i samma förbund under Gustav som ordförande, och att han måste bort

Redan under Landsdagarna kom dessa åsikter fram. Och man har sedan dess jobbat på att få fram en lösning på att få bort Gustav.
Till slut valde man denna, något som Paula inte egentligen ville från början. Men har eftersom tiden gått, och i brist på annan lösning, accepterat.

Bla var Ted i Stockholm förrförra veckan och planerade med bla Paula och Kent.

Meningen var som många andra tidigare sagt, inte att gå ut med detta redan nu.
Man ville först få med sig distrikten runt om i landet. Något som redan påbörjats. Och hur man bla lyckats få med sig
syd är för mig en gåta.

Chang Frick har länge sökt anställning inom SD, men har genom sin egen inkompetens för längesedan uteslutit sig själv.
Han lyckades nästan med bedriften att få Jimmie Åkesson till kronofogden, och senaste filmen från SD-kvinnor, har lämnat mycket bitterhet
hos beställarna. Kanske har Paula och Kent lovat Chang Frick att få komma in i värmen om han ställer sig bakom hennes kandidatur.

Förövrigt är varken Ted eller Kent sådana rabiata sionister som vissa vill framställa dem i denna tråd.. De har däremot hakat upp sig på Kasselstrand. Och vägrar ge med sig just
i denna frågan.
Citera
2012-03-13, 15:43
Medlem
chainmails avatar
Vill ni se utmanaren Bieler på bild 'in action': http://sdkvinnor.se/bilder/
Scrolla ner ungefär 2/3.
Citera
2012-03-13, 15:47
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomanysecrets
Även om det är via Guilt-by-association
så kletas allt för mycket "judehat" på honom genom denna tråd. Något Gustav inte alls står för.

Precis vad jag misstänkte. Ni som gillar Kasselstrand slaktar honom med alla era jude-hjärnspöken.
Citera
2012-03-13, 15:49
Moderator
Siegfrids avatar
Disclaimer: Nu skriver jag om saker som jag egentligen inte har någon aning om.
Med det sagt kan jag tänka mig att en del av motviljan hos diverse partitoppar mot SDU och Kasselstrand är de kontakter som finns mellan SDU och italienska La Destra, som skickat representanter på demonstrationer arrangerade av SDU.

väcker upp detta gamla inlägg av Ezzelino:
https://www.flashback.org/sp33933587
Citat:
SDU har ju under senare tid kommit i kontakt med bra och nödvändiga europeiska perspektiv. La Destras partiledning är naturligtvis fullt medvetna om vad det innebär när ett parti helt dukar under för den i deras fall anti-italienska (och anti-europeiska) Israellobbyn. La Destra bildades ju när Alleanza Nazionales partiledare slemhögen Gianfranco Fini hade gått helt överstyr och börjat tillbedja krigshetsarna och krigsförbrytarna i Tel Aviv. La Destrarepresentanter var med på SDU-demonstrationerna i Uppsala och Malmö under hösten, och även på SDU:s förbundskongress.
Det är mycket glädjande om SDU kan utbyta idéer med partier i Europa som fokuserar på den europeiska överlevnaden i en epok där stora omvälvningar väntar. Den av Ekerothfalangen så avskydde Kasselstrand har korrekt beskrivit La Destra som "ett italienskt högerparti som har stort fokus på sociala frågor som till exempel arbetslöshet och bostadsbrist".
Man kan ju hoppas att en folkfientlig lismare som Gianfranco Fini i dessa turbulenta tider kommer att ha så lite inflytande som möjligt över formandet av Italiens framtid. Med "Israel" som ledstjärna blir framtiden för alla europeiska folk nämligen mörk, då finns ingen möjlighet att återvinna det nationella självbestämmandet och den etniskt-kulturella identiteten:

http://www.haaretz.com/print-edition...-face-1.262682

http://en.wikipedia.org/wiki/Gianfranco_Fini

http://en.wikipedia.org/wiki/Future_and_Freedom

För övrigt är naturligtvis denna form av konfiktlösning vi ser helt poänglös och destruktiv. Ideolologiska motsättningar löser man med debatt, personmotsättningar med förhandlingar och överenskommelser.
Att sätta igång med utrensningar i kuppartade former utifrån ideologiska och personrelaterade konflikter är bara destruktivt och bådar inte gott för partikulturen.
Uttalanden som refererats i tråden med citat som "ruttna stenar som måste bort" och "Fuck 'em" som fallit är inte bra, ur angeläget ärendet än anses vara.
Det är bara att titta på hur andra partier löser motsvarande frågor, de hanterar dem istället för att driva kupp-politik. Endast när själva partiets överlevnad ställs i fråga tar man till kuppmakeri, som mot Sahlin och senare Juholt i S, mot Bo Lundgren i M och mot Maria Leissner i Fp. Men då handlade det främst om odugliga ledare som inte insåg sina egna begränsningar, inte om ideologiska eller personliga konflikter.
Jag kan förstå att man inom Sd är lite skraja för ett självmedvetet Sdu med bra internationella kontakter utanför counterjihad-sfären. Det är ändå Sdu som är plantskolan, och counterjuhadismen blir svår att försvara på sikt om den inte står högt i kurs i ungdomsförbundet. Det blir helt enkelt brist på bra kandidater av den rätta tron.
Citera
2012-03-13, 15:51
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Kanske du skall göra angående SDU-kuppen också?

Varför då? Jag är en övertygad SD-röstare och har hittills haft förtroende för partiledningen, även om de stundtals är lite väl färglösa. Jag vill inte ha massa tjafs i ett jävla ungdomsförbund som drar ner partiet i smutsen med förlorade väljare som resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in