2012-03-17, 21:05
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blue-tie
Du misstar dig här. Det är Ekeroth själv och ingen annan som uttryckte sig dumt och nedsättande om Kasselstrand och Hane. Jag kritiserade också detta i mitt förra inlägg där jag uppmanar till att inte klistra epitet på andra SD:are. Du måste också ha i åtanke att Kasselstrand och Hane indirekt utpekade Ekeroth i sin debattartikel, vilket jag också kritiserade.
Att blanda sig i vilka som ska leda ungdomsförbundet är inget som ett politiskt parti ska syssla med.
Citat:
Som jag ser det så finns det utrymmme för en stor variation av åsikter inom Sverigedemokraterna så länge man inte angriper partivänner eller ägnar sig åt verksamhet som kan skada partiet
En högst subjektiv och felaktig analys, toppstyrningen är total och inga andra åsikter än ledningens är tillåtna.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12042653.ab
Citera
2012-03-17, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Klart det måste finnas utrymme för olika åsikter inom partiet. Men när det går så långt att man i ett nationalistiskt parti inte ens längre har Sverige som sin första prioritet, vem kan då ens antyda att den personen ska kunna sitta kvar? Ted visar det tydligt genom sin blogg och Kenth genom sitt förbannat ogenomtänkta uttalande. Detta är inte det kvaliteer som ska vara synonymt med en SD-politiker, hög som låg.

Kenth är en hetsig person och tänker inte alltid igenom sina uttalanden vilket det finns många exempel på. Men jag håller inte med dig om att han inte besitter goda kvaliteer. Jag tycker att Kenth i det stora hela är en tillgång för Sverigedemokraterna och har haft många och färgstarka debatter i riksdagen. Jag tycker även att han har skött sig exemplariskt i intervjuer med utländsk media och det är mer än vad man kan säga om en del andra Sverigedemokrater.
Citera
2012-03-17, 21:28
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Att blanda sig i vilka som ska leda ungdomsförbundet är inget som ett politiskt parti ska syssla med.

En högst subjektiv och felaktig analys, toppstyrningen är total och inga andra åsikter än ledningens är tillåtna.

Helt riktigt. Det är något väldigt fel när personer i moderpartiet försöker kuppa bort personer i ungdomsförbundet och styra och ställa allmänt. Så går det inte till i partiet överlag och det urholkar ju kraftigt förtroendet för medlemmars förmåga att själva påverka.

Som någon skrev tidigare så var t.ex. SSU länge helt förlamat av falangstrider men s la sig för den sakens skull aldrig i SSU:s förehavanden.
Citera
2012-03-17, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda

Jag håller med dig om att partiledningen inte ska blanda sig i vilka personer som väljs till att leda ungdomsförbundet. Det är klandervärt och inget annat.

Jag tror inte att Sverigedemokraterna är mer toppstyrt än något annat riksdagsparti eller annat parti utanför riksdagen för den delen. Aftonbladet letar efter sätt att skada Sverigedemokraterna och lyfter fram uppgifter som faller under deras agenda.
Citera
2012-03-17, 21:32
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Kenth är en hetsig person och tänker inte alltid igenom sina uttalanden vilket det finns många exempel på. Men jag håller inte med dig om att han inte besitter goda kvaliteer. Jag tycker att Kenth i det stora hela är en tillgång för Sverigedemokraterna och har haft många och färgstarka debatter i riksdagen. Jag tycker även att han har skött sig exemplariskt i intervjuer med utländsk media och det är mer än vad man kan säga om en del andra Sverigedemokrater.

Nog har han säkert goda kvaliteer, men det hade säkert Brezjnev också, dock kanske inte den sortens som är passande i SD? Jag tror helt ärligt att båda ekerötterna skulle känna sig bättre tillrätta i Folkpartiet eller kanske Yisrael Beiteinu skulle vara det bästa partivalet?
Citera
2012-03-17, 21:34
Medlem
Trysteros avatar
Citat:
Du misstar dig här. Det är Ekeroth själv och ingen annan som uttryckte sig dumt och nedsättande om Kasselstrand och Hane. Jag kritiserade också detta i mitt förra inlägg där jag uppmanar till att inte klistra epitet på andra SD:are. Du måste också ha i åtanke att Kasselstrand och Hane indirekt utpekade Ekeroth i sin debattartikel, vilket jag också kritiserade.
Det var väldigt generöst av Kasselstrand och Hahne att inte namnge Ekeroth. Helt jävla sanslöst att denna idiot ska få ha fritt spelrum att framföra sina rasistiska, svenskfientliga och sionistfascistiska åsikter medan de som har kurage att kritisera honom stämplas som antisemiter och nazister.
Citera
2012-03-17, 21:39
Medlem
Trysteros avatar
Citat:
Kent är en stor tillgång för sionisterna och för judar som förespråkar ett Stor-Israel. Hans eventuellt goda kvalitéer är ställda i Israels jänst.
Citera
2012-03-17, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trystero
Det var väldigt generöst av Kasselstrand och Hahne att inte namnge Ekeroth. Helt jävla sanslöst att denna idiot ska få ha fritt spelrum att framföra sina rasistiska, svenskfientliga och sionistfascistiska åsikter medan de som har kurage att kritisera honom stämplas som antisemiter och nazister.

Förvisso så har Kenth aldrig hymlat med att han är sionist. Men har du ett enda exempel på att han har svenskfientliga åsikter? Posta gärna ett enda exempel på att Kenth framfört sådana åsikter så kan jag ta ditt inlägg på allvar.
Citera
2012-03-17, 21:53
Medlem
Trysteros avatar
Tydligen är det inte första gången som Paula Bieler är inblandad i ett kuppförsök. Som bekant är hon djupt involverad i skenheliga SD-Kvinnor som nu försöker framställa sig själva som välgörare för utsatta invandrarkvinnor.

Det kan här vara på sin plats att påminna om hur det gick till när SD-Kvinnor kom till. En kvinnlig eldsjäl inom partiet ville starta ett kvinnoförbund. Partiledningen var total ointresserade tills de insåg att det fanns skattepengar att hämta. Eldsjälen kördes över och vips trollade man fram SD-kvinnor med idel kända namn från SD-nomenklaturan. Här är namnen på kuppmakarna den gången:

Citat:
Carina Herrstedt 2:a vice ordförande, Louise Erixon sekr. hos Björn Söder, Alexandra Brunell sekr. hos Jimmie Åkesson, Paula Bieler sekr. hos Matthias Karlsson, Janita Kirchberg ekonomiassistent SD, Anna Wigenstorp, sekr. hos partistyrelsen, Julia Holmelius, jur stud., Therese Borg, pol. Sekreterare SD Södermanland.
Citera
2012-03-17, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trystero
Tydligen är det inte första gången som Paula Bieler är inblandad i ett kuppförsök. Som bekant är hon djupt involverad i skenheliga SD-Kvinnor som nu försöker framställa sig själva som välgörare för utsatta invandrarkvinnor.

Det kan här vara på sin plats att påminna om hur det gick till när SD-Kvinnor kom till. En kvinnlig eldsjäl inom partiet ville starta ett kvinnoförbund. Partiledningen var total ointresserade tills de insåg att det fanns skattepengar att hämta. Eldsjälen kördes över och vips trollade man fram SD-kvinnor med idel kända namn från SD-nomenklaturan. Här är namnen på kuppmakarna den gången:

Helt fantastisk länk som alla borde läsa. En sak som sverigedemokratiska medlemmar måste fråga sig: om valet för ledningen står mellan att införa demokratiska strukturer i partiet och riskera att röstas bort (vilket jag tror skulle ske ganska snabbt) men att då bli ett stort parti, eller att ligga kvar med ett väljarstöd på runt 5 % fram tills det är dags för pension - vilket tror ni att de väljer? Svara inte förrän ni har klickat på länken och läst Anna Hagwalls mail.
Citera
2012-03-17, 22:18
Medlem
Trysteros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trenchengoat
Du behöver inte dölja att även du ser potentialen i att Bieler får posten. Har SDU råd att inte få henne? Mitt spontana svar är nej. Hon kan föra SDU till nästa nivå... Det är här Bieler kommer in. Vi vill inte ha ett förbund som står och trampar vindruvor. Vi ska ha ett förbund som växer, kommer med nya strategier, tar steget mot ett mer energiskt och nytänkande förbund.
Tråkigt att du blev avstängd. Men tror du inte att det vore bättre om Paula Bieler utnyttjade sin potential till att dra igång ett nätverk för Homo-, bi- och transsverigedemokrater? Varför nöja sig med att bli ordförande för ett sketet ungdomsförbund?
Citera
2012-03-17, 23:01
Medlem
Don.Cs avatar
Från Twitter

Patrik Ehn ‏ @PatrikEhn
Gustavianerna http://sv.wikipedia.org/wiki/Gustavianerna #SDU

Patrik Ehn är gruppledare för Sverigedemokraterna i Göteborg och Västra Götaland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in