Citat:
Ursprungligen postat av Ogdoo
Det har jag inga bra svar på tyvärr. Men de säger att regeringar och valuta kommer fortfarande att finnas ett tag fast de ska då vara reformerade.
Jag har också tänkt den tanken, vad händer ifall alla får överflöd och bara konsumerar istället för att jobba? Det blir ju kaos då ingen kommer till en början ta åt sig "skitjobben" när ekonomin har fördelats lika som de sagt.
Men detta måste de redan ha tänkt på och kommit fram till en bra lösning. Jag vill iallfall ta ett steg i taget och nu vill jag fokusera på arresteringarna som kommer ske, som jag anser som det största bekymret i världen nu. Jag tror resten kommer flyta på rätt så bra med rätt hjälp därefter. Jag tvivlar inte på människan som ras att kunna gå tillsammans och hjälpa varandra och jorden om vi bara blir tvungna till det. Det är lite svårt att göra det i dagens samhälle utan motivation.
Jag jobbar ogärna för pengar, men jag jobbar hemskt gärna för mina medmänniskor i en handling av ren kärlek, och därmed kommer jag förmodligen vara den första att ta på mig "skitjobben" och det jag gör, gör jag med glädje
f.ö vad gör det till ett skitjobb, vilket jobb syftar du på? för dåligt betalt? Jag begriper ingenting av vad du skrev faktiskt. Pengar kommer ju att ha en helt annan innebörd? Vi alla gillar olika saker och det är ju det som är det fina med oss som individer?
När det kommer till tillverkning av njutnings och underhållsartiklar så är det ju något som alla kommer att göra? Vi kommer ju att skapa när vi inte längre behöver jobba för enbart oss själva! (Egentligen jobba för staten så att vi överlever nästa dag, då det är staten som till stor del kontrollerar vår hunger).
Måste passa på att berömma dig för ditt fina initiativ till trådstarten, jag har delat med mig av texten till mina medmänniskor