2012-04-16, 08:38
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Ah, okej. Hans trovärdighet är därmed återställd...

Frågan är ju varför han isåfall inte nämner vilken tidning det rör sig om. Det enda jag har kunnat hitta är rykten och spekulationer om en avgång i april. Det exakta datumet tycks vara Fulfords eget verk. En miss, hur man än ser på det.

http://vaticaninsider.lastampa.it/en/homepage/news/detail/articolo/papa-el-papa-pope-dimissioni-resignation-renuncia-8389/

"According to Italian daily newspaper "Libero", Pope Benedict XVI is thinking about leaving the papacy next April, when he will turn 85"

" Benedictus PP. XVI; Italian: Benedetto XVI; German: Benedikt XVI.; born Joseph Aloisius Ratzinger on 16 April 1927"

Okej, det är iofs den 16:e han fyller år, men det kan ju vara ett ärligt misstag att skriva 15:e.

Hursomhelst så står det i den här tidningen att han ska avgå när han fyller 85 i april.
Citera
2012-04-16, 08:46
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
http://vaticaninsider.lastampa.it/en/homepage/news/detail/articolo/papa-el-papa-pope-dimissioni-resignation-renuncia-8389/

"According to Italian daily newspaper "Libero", Pope Benedict XVI is thinking about leaving the papacy next April, when he will turn 85"

" Benedictus PP. XVI; Italian: Benedetto XVI; German: Benedikt XVI.; born Joseph Aloisius Ratzinger on 16 April 1927"

Okej, det är iofs den 16:e han fyller år, men det kan ju vara ett ärligt misstag att skriva 15:e.

Hursomhelst så står det i den här tidningen att han ska avgå när han fyller 85 i april.

Jag tolkar artikeln snarare som att det spekuleras i en avgång i april, den månad han fyller 85. Alltså inte exakt då han fyller 85. Nåväl. Det må vara hur det vill med den saken, i mina ögon är Fulford oavsett detta en skojare och/eller gravt verklighetsfrånvänd.
Citera
2012-04-16, 09:05
Medlem
Saruman87s avatar
Jag vet inte vad jag ska tro om Fulford. Att han är en smula crazy är ju helt klart, men var hittar han alla andra galningar som stödjer honom, och hur kunde han vara chef för forbes asia och få intervjua själva David Rockefeller?
Citera
2012-04-16, 14:21
Bannlyst
Ni som konstant hackar på teoritiker och dylikt, dom är ju respekterade runt om i världen ni kallar dom crazy och tokiga?? Är det därför dom kan leva med detta, dom har bra liv. Hade dom varit sjuka hade dom suttit på en avdelning redan.

Fullford är i mina ögon en av dom bättre som är emot Illuminati, han står ju för sin sak, hans teorier faller ofta på plats. Han är den som vågar kritisera rockafeller och rothchild klanen!

Vadå kan en påve avgå automatiskt eller? Ska dom inte göra nyval? Eller kommer det inga fler påvar??
Citera
2012-04-16, 14:47
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benamoz
Ni som konstant hackar på teoritiker och dylikt, dom är ju respekterade runt om i världen ni kallar dom crazy och tokiga?? Är det därför dom kan leva med detta, dom har bra liv. Hade dom varit sjuka hade dom suttit på en avdelning redan.

Fullford är i mina ögon en av dom bättre som är emot Illuminati, han står ju för sin sak, hans teorier faller ofta på plats. Han är den som vågar kritisera rockafeller och rothchild klanen!

Vadå kan en påve avgå automatiskt eller? Ska dom inte göra nyval? Eller kommer det inga fler påvar??

Fulford är ju crazy, även om han skulle ha rätt så är han ju smått crazy.
Citera
2012-04-16, 22:10
Medlem
ylletrasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogdoo
För att de flesta som "litar" på religioner inte gör det via sin intuition, oftast för att de blir tvingade att tro på dem. Det finns säkert de som också känner att det känns helt rätt att vara t ex kristen också och det är upp till varje individ. Jag förstår att det är lätt att se det här som en "New-age" religion eller vad man nu vill kalla det, men det saknar dogmer som man tvingas följa. Gamla religioner bygger på historier som är tusentals år gammal nedskriven text. Det säger sig självt att det lätt kan bli missförstånd inom en sådan tidsram, även om man kan dra vissa parraleller så kommer det allt tillsammans till en sak.

Den information vi får idag är ständigt utskickad till kontaktpersoner via telepati eller liknande metoder som skriver ned dem och de talar ofta om händelser i världen. Det jag läser känner jag inom mig själv har en stor logik och jag har riktigt svårt att tänka mig något annat, t ex en domedag, ett helvette efter döden, en straffande gud, en svart tomhet efter döden etc. Orden jag läser är enligt mig det dem utger sig för och jag vill inte jämföra dem med en koran eller bibel-tro.

Jag vet inte hur bättre jag ska förklara min syn, kom ihåg allt jag sagt är min synvinkel, jag säger inte att det är. Då hade jag varit ett snäpp för modig, jag har också en skeptisk röst inom mig själv så du inte tror något annat. Det jag säger är att det är upp till var och en att tro, att skapa sin egen verklighet och välja vilken väg man ska gå.
det där va bra sagt! för ingen vet........
Citera
2012-04-17, 03:32
Medlem
MadeInWombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogdoo
Det har jag inga bra svar på tyvärr. Men de säger att regeringar och valuta kommer fortfarande att finnas ett tag fast de ska då vara reformerade.

Jag har också tänkt den tanken, vad händer ifall alla får överflöd och bara konsumerar istället för att jobba? Det blir ju kaos då ingen kommer till en början ta åt sig "skitjobben" när ekonomin har fördelats lika som de sagt.

Men detta måste de redan ha tänkt på och kommit fram till en bra lösning. Jag vill iallfall ta ett steg i taget och nu vill jag fokusera på arresteringarna som kommer ske, som jag anser som det största bekymret i världen nu. Jag tror resten kommer flyta på rätt så bra med rätt hjälp därefter. Jag tvivlar inte på människan som ras att kunna gå tillsammans och hjälpa varandra och jorden om vi bara blir tvungna till det. Det är lite svårt att göra det i dagens samhälle utan motivation.

Jag jobbar ogärna för pengar, men jag jobbar hemskt gärna för mina medmänniskor i en handling av ren kärlek, och därmed kommer jag förmodligen vara den första att ta på mig "skitjobben" och det jag gör, gör jag med glädje

f.ö vad gör det till ett skitjobb, vilket jobb syftar du på? för dåligt betalt? Jag begriper ingenting av vad du skrev faktiskt. Pengar kommer ju att ha en helt annan innebörd? Vi alla gillar olika saker och det är ju det som är det fina med oss som individer?

När det kommer till tillverkning av njutnings och underhållsartiklar så är det ju något som alla kommer att göra? Vi kommer ju att skapa när vi inte längre behöver jobba för enbart oss själva! (Egentligen jobba för staten så att vi överlever nästa dag, då det är staten som till stor del kontrollerar vår hunger).

Måste passa på att berömma dig för ditt fina initiativ till trådstarten, jag har delat med mig av texten till mina medmänniskor
Citera
2012-04-17, 09:30
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benamoz
Det är hittills under katolska kyrkans c:a 2000-åriga historia bara ett par påvar som inte innehaft ämbetet till sin död. Bara en har avgått frivilligt. Det är ju inte omöjligt att den nuvarande skulle avgå men ytterst osannolikt. När en påve avgått, avsatts eller dött så väljs den nye av en grupp kardinaler (högt uppsatta präster).

Tyvärr kan vi nog inte ens ana slutet för den katolska kyrkan på länge än.
Citera
2012-04-17, 09:43
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadeInWomb
Jag jobbar ogärna för pengar, men jag jobbar hemskt gärna för mina medmänniskor i en handling av ren kärlek, och därmed kommer jag förmodligen vara den första att ta på mig "skitjobben" och det jag gör, gör jag med glädje

f.ö vad gör det till ett skitjobb, vilket jobb syftar du på? för dåligt betalt? Jag begriper ingenting av vad du skrev faktiskt. Pengar kommer ju att ha en helt annan innebörd? Vi alla gillar olika saker och det är ju det som är det fina med oss som individer?

När det kommer till tillverkning av njutnings och underhållsartiklar så är det ju något som alla kommer att göra? Vi kommer ju att skapa när vi inte längre behöver jobba för enbart oss själva! (Egentligen jobba för staten så att vi överlever nästa dag, då det är staten som till stor del kontrollerar vår hunger).

Måste passa på att berömma dig för ditt fina initiativ till trådstarten, jag har delat med mig av texten till mina medmänniskor

Tackar för dem orden

Som jag sade hade jag personligen inget bra svar, men jag är medveten om att det finns lösningar som även du visat . Eftersom jag inte vet hur framtiden kommer se ut är det svårt att säga hur det blir med jobb och ekonomi såhär tidigt faktiskt, men det lär inte bli ett alltför stort bekymmer.
Citera
2012-04-17, 10:21
Medlem
LucNNs avatar
Det värsta är, att ingen av er kommer lära något, när det visar sig att vi, igen, hade rätt.
Citera
2012-04-17, 11:27
Medlem
Alex-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Det värsta är, att ingen av er kommer lära något, när det visar sig att vi, igen, hade rätt.
Varför är du så bekymrad över att andra ska lära sig något, har du lärt dig något om det skulle visa sig att ni hade rätt?
Och om det skulle visa sig att ni hade fel? Vad har du lärt dig då?
Citera
2012-04-17, 11:54
Medlem
LGDs avatar
Fan det måste vara djävulskt skitcoolt att stiga från 3d till 5d, då måste man ju lätt kunna välja ifall man ska ha stämningsmusik till det stigandet. Tänk er själva den här situationen; Du ligger där i din djupmeditation, ensam i din säng och helt plötsligt lyfts taket bort av ett starkt ljussken, fast som med samma enkelhet kan limma på taket igen på ett omärkbart sätt. Du lyfts sakta upp mot den stjärnklaraste skyn du någonsin har skådat i samband med att denna låten spelas;

http://www.youtube.com/watch?v=nisOvBQmDi8

Föreställ er bara fyr helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in