2012-07-10, 12:34
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogdoo
Jag hittade just denna serien som beskriver hur man beter sig beroende på hur gammal ens själ är (hur många inkarnationer man gått igenom och därefter "mognat")

Måste säga att det är så mycket som stämmer överrens när man väl börjar kolla på dessa klipp, är just nu på del 5 . Man kan se tydligt vart vissa är i tråden, men det bästa är att det spelar ingen roll! Vi är här för att lära oss, vissa är mer förstående än andra så är det bara. Har haft lite småskratt av realisation nu, visste att det måste detta som avgör hur man är som person och inte enbart hur man blir formad av omvärlden.

Ta en titt och börja med denna: http://www.youtube.com/watch?v=CHj1OsSMd_c&feature=relmfu
finns upp till 7 klipp som beskriver olika steg av själsåldrar.
Nämen titta! TS postar videoklipp och anser att vi skall titta igenom klippen från början till slut. Måste vara första gången någon har gjort så på internet. Annars är det bara adekvata sammanfattningar, egna ord och egen argumentation.
Citat:
Som Herr Lindholm säkert skulle yttra sig om detta; Det är bara för sådana som sticker näsan i bensintankar xD.

Ha det bra!
Om det ändå vore så väl...
Citera
2012-07-10, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Jag tror att det lutar åt det senare. De som skall ha hotat honom är förmodligen också störda.

Så du tror alltså på David när han påstår att han har blivit mord hotad? Han hävdar själv att det är illuminati i deras försök att stoppa honom. Vilka tror du ligger bakom?
Citera
2012-07-10, 12:40
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Så du tror alltså på David när han påstår att han har blivit mord hotad? Han hävdar själv att det är illuminati i deras försök att stoppa honom. Vilka tror du ligger bakom?
Han har säket blivit mordhotad. Förmodligen av en person som är lika störd som han själv.

Så, vad ville du bevisa med detta? Tror du verkligen att en organisation som Illuminati inte skulle klara av att fixa en sådan tönt?
Citera
2012-07-10, 12:47
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
Nämen titta! TS postar videoklipp och anser att vi skall titta igenom klippen från början till slut. Måste vara första gången någon har gjort så på internet. Annars är det bara adekvata sammanfattningar, egna ord och egen argumentation.

Haha ansåg jag det? Det är väl upp till var och en om man vill kolla, men jag visste vad du skulle svara rätt roligt faktiskt.
Citera
2012-07-10, 12:58
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Haha ansåg jag det? Det är väl upp till var och en om man vill kolla, men jag visste vad du skulle svara rätt roligt faktiskt.
Oj, du visste! Fina teoretiska kunskaper du har.

Synd bara att du fortsätter med att inte ens argumentera på riktigt, utan fortsätter att bete dig som ett totalt svin.

P.S. Dessutom har du helt fel om "gamla" själar. Själen lever bara en gång. Fråga vilken troende kristen som helst.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2012-07-10 kl. 13:00.
Citera
2012-07-10, 13:03
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
Oj, du visste! Fina teoretiska kunskaper du har.

Synd bara att du fortsätter med att inte ens argumentera på riktigt, utan fortsätter att bete dig som ett totalt svin.

P.S. Dessutom har du helt fel om "gamla" själar. Själen lever bara en gång. Fråga vilken troende kristen som helst.

Jag argumenterar inte, det är du som gör .

Jag behöver inte fråga en kristen för att skapa mig en egen uppfattning om vad det innebär att ha en själ och hur den fungerar. Jag anser inte att kroppen är den man ska identifiera sig med, jag ser kroppen som ett redskap att uppleva den fysiska verkligheten och lära sig lektioner inom den tid man innehar den.
Citera
2012-07-10, 13:19
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Jag argumenterar inte, det är du som gör .

Jag behöver inte fråga en kristen för att skapa mig en egen uppfattning om vad det innebär att ha en själ och hur den fungerar. Jag anser inte att kroppen är den man ska identifiera sig med, jag ser kroppen som ett redskap att uppleva den fysiska verkligheten och lära sig lektioner inom den tid man innehar den.
Så det är alltså random orelaterade videoklipp som gäller? Ok, du satte ribban...

http://www.youtube.com/watch?v=IR2knyvqDTo&feature=g-vrec
http://www.youtube.com/watch?v=aZ1ZTLcBsZg&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=PZYgnASp1_I
Citera
2012-07-10, 13:23
Medlem
Citat:
Han har säket blivit mordhotad. Förmodligen av en person som är lika störd som han själv.

Personen som hotade honom må vara störd, men han måste ju ändå ha ett syfte med att kalla sig för illuminati och mordhota David i samband med att han går ut med information om arresteringar. Kan du ge ett exempel på vad för intention som skulle kunna ligga bakom?

Citat:
Så, vad ville du bevisa med detta? Tror du verkligen att en organisation som Illuminati inte skulle klara av att fixa en sådan tönt?

Jag vill påvisa att även om man inte tror att några arresteringar kommer att inträffa så måste man ha sina förklaringar och ursäkter till David och Drakes utlåtanden. Jag har ingen aning om vad ni tror, men jag är nyfiken på vad ni har att säga. Vad än du har för argument så respekterar jag dem, även om jag inte delar dem.

Du har en poäng med att Illuminati bör klara av att fixa honom och många andra whistle blowers för den delen. David säger själv att han sitter säkert nu tack vare att han offentliggjorde sig via radio, men som jag ser det är det ett ganska svagt argument.

Kanske kan det vara så så att även om Illuminati är mäktiga så är deras resurser begränsade?

Tror du att Illuminati existerar?
Citera
2012-07-10, 13:24
Bannlyst
Citat:

Nu skall man väl inte påstå att troende kristna är nån sorts kosmisk auktoritet vad gäller själafrågor.

Jag blir faktiskt lite förvånad av det uttalandet. Du är ju oftast en man som säger att allt vi talar om är fel, men sen när du skall hänvisa till det du anser vara rätt, så hänvisar du till en RELIGION...
Citera
2012-07-10, 13:27
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Nu skall man väl inte påstå att troende kristna är nån sorts kosmisk auktoritet vad gäller själafrågor.

Jag blir faktiskt lite förvånad av det uttalandet. Du är ju oftast en man som säger att allt vi talar om är fel, men sen när du skall hänvisa till det du anser vara rätt, så hänvisar du till en RELIGION...
Det var ett retoriskt grepp, plattnacke!

För det TS gör med denna post är att skjuta över felet hos andra med sin...ehum, spekulativa psykologi. Klassiskt argumentationsfel och pedagogikfel. (För det är i slutändan nämligen aldrig elevernas fel om läraren misslyckas.)
Senast redigerad av Herr Lindholm 2012-07-10 kl. 13:30.
Citera
2012-07-10, 13:31
Bannlyst
Citat:
Det var ett retoriskt grepp, plattnacke!

Då markerar man det med en smiley, lågpanna!

Citat:
För det TS gör med denna post är att skjuta över felet hos andra med sin...ehum, spekulativa psykologi. Klassiskt argumentationsfel och pedagogikfel.

TS gör argumentationsfel, du gör skriv- och tankefel.
Alla i tråden gör fel på ett eller annat sätt, och alla är noga med att påpeka varandras fel, men väldigt VÄLDIGT få påpekar sina egna fel, gör något åt dem och blir bättre till nästa gång.

Ditt språkbruk har t ex nämnts många många gånger i tråden, men fortfarande sitter du och är lika otrevlig nu som du var vid första tillsägelsen.. och.. om DU inte kan lära dig något nytt, hur skall då andra kunna göra det?

Citat:
(För det är i slutändan nämligen aldrig elevernas fel om läraren misslyckas.)

Mm.. Men du är ju ingen elev. Du betalar inte TS lön, du går inte på regelbundna föreläsningar av honom och du läser heller inte den löpande kurslitteratur som rekommenderats dig, eftersom du anser den vara felaktig.. (videolänkar mm) .. Som elev är du HELT VÄRDELÖS i nuläget!!

Gör man inte läxorna, skiter i litteraturen samt struntar i att betala lön till läraren så är det INTE lärarens fel att man får dåliga betyg.
Skyll inte ifrån dig. Det är DU som inte vill lära dig. Du är bara här för att bråka.
Senast redigerad av Ippskiff 2012-07-10 kl. 13:38.
Citera
2012-07-10, 13:33
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Då markerar man det med en smiley, lågpanna!
Jaså? Vad sägs om att vi tar och fimpar skriftspråket till förmån för pedagogiska teckningar, eller kan du ta och acceptera att skolan har, med största sannolikhet, utsatt dig för en felbehandling och att du av egen kraft runkar upp argumentationspitten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in