Citat:
Ursprungligen postat av Tampongen
Hahaha roligt att jag också tänker på den låten när jag läser om det här.
Vi får väl hoppas att du har rätt

Jag tycker dock det låter för bra för att vara sant. Men om nu allt detta inträffar så kommer vi alla att stå inför ett stort val där båda sidor lovar oss fina saker. Dock tycker jag det är fel att du litar så mycket på din känsla. Jag kan lova dig att det finns folk som har minst lika stark "känsla" att de har rätt tro inom alla religioner och trosuppfattningar. Varför är just
din magkänsla rätt? Ge mig lite argument istället så att jag kan förstå hur du resonerar!
För att de flesta som "litar" på religioner inte gör det via sin intuition, oftast för att de blir tvingade att tro på dem. Det finns säkert de som också känner att det känns helt rätt att vara t ex kristen också och det är upp till varje individ. Jag förstår att det är lätt att se det här som en "New-age" religion eller vad man nu vill kalla det, men det saknar dogmer som man tvingas följa. Gamla religioner bygger på historier som är tusentals år gammal nedskriven text. Det säger sig självt att det lätt kan bli missförstånd inom en sådan tidsram, även om man kan dra vissa parraleller så kommer det allt tillsammans till en sak.
Den information vi får idag är ständigt utskickad till kontaktpersoner via telepati eller liknande metoder som skriver ned dem och de talar ofta om händelser i världen. Det jag läser känner jag inom mig själv har en stor logik och jag har riktigt svårt att tänka mig något annat, t ex en domedag, ett helvette efter döden, en straffande gud, en svart tomhet efter döden etc. Orden jag läser är enligt mig det dem utger sig för och jag vill inte jämföra dem med en koran eller bibel-tro.
Jag vet inte hur bättre jag ska förklara min syn, kom ihåg allt jag sagt är min synvinkel, jag säger inte att det
är så. Då hade jag varit ett snäpp för modig, jag har också en skeptisk röst inom mig själv så du inte tror något annat. Det jag säger är att det är upp till var och en att tro, att skapa sin egen verklighet och välja vilken väg man ska gå.