Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Hårdrock kommer ICKE att tillåtas i den femte dimensionen, bara så ni har det jävligt klart för er.
OK, det var fan droppen. I'm out. Jämte klassisk musik (senromantik ffa.) och jazzfusion är progressiv hårdrock det bästa jag vet att både spela och lyssna på.
Så man ska alltså tvingas lyssna på utspace:ade synthpads och överreverbade röster som sjunger på konstiga (inte sällan helt fiktiva) språk? Enya, Vangelis, Ralph Lundsten, new age relaxation/chillout? Fy fan. Funkar i måttliga doser men mer intetsägande musik får man leta efter, en hel del av smörjan som spelas på radio dag ut och dag in är ju mer intressant rent musikaliskt (men det är ändå olidligt).
Ingen sport heller, var det va?
Jag börjar få en distinkt känsla av att det här egentligen utgör ett slags önsketänkande som någon av de mindre socialt lyckade individerna i samhället kokat ihop. Uppfattningen att sport är värdelöst, ointelligent och våldsamt hade även jag en gång i tiden (jag var ju sämst jämfört med de dryga sportmupparna som dessutom fick alla brudar). Att behöva förlora är ju hemskt det med, uuusch, låt oss avskaffa själva konceptet med att kunna förlora! Att behöva plugga, jobba, tjäna pengar, knyta kontakter, bjuda folk på middag och leva ett allmänt aktivt och socialt liv lät också som en jävla plåga. Enklare att rationalisera bort det med att alla som pysslade med sånt där var idioter. Allra enklast vore det ju om någon stor förändring dök upp så att man
slapp ta itu med något överhuvudtaget.
...Sedan växte jag upp.
EDIT: Smått OT men jag undrar vad folket här tycker om den här artikeln:
http://www.svd.se/kultur/understrecket/var-valdsamma-tid-ar-bara-en-tebjudning_6991071.svd
Citat:
Många har en känsla av att vi lever i en våldsam tid, men historiskt kommer andra världskriget bara på nionde plats vad gäller mördande. De viktigaste förklaringarna till det minskade våldet är staten och kapitalet, enligt psykologen Steven Pinker.
Artikeln berör även en intressant sak jag har nämnt tidigare, att färre människor dör som ett resultat av våld idag än någonsin tidigare. Spännande.