2012-07-25, 12:38
Medlem
Poksmots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Det jag menar är att likheten mellan att hoppas på lottovinster och dominobrickor som löser alla problem är slående. På papperet är det jättebra, för vinsten är så stor och insatsen är så liten - så varför inte pröva? Dock så är de dolda kostnaderna så mycket högre, då man slösar energi på att hoppas och inte kan fokusera på det man faktiskt kan förändra. Lite som de där sekterna där man säljer allt och flyttar någonstans i väntan på domedagen, istf att fråga sig vad man kan göra här och nu och faktiskt göra det. Därav rättningen. Du kan bättre, jag vet det.

Tack för en mer utförlig beskrivning. Nu är jag med på noterna och jag är benägen att hålla med dig. Jag vet att jag inte alltid uttrycker mig på bästa sätt och att mitt budskap ibland kan vara en aning svårtytt.
Vad jag menade när jag skrev att man inte ska räkna bort något helt och hållet hur galet det än kan låta. Var egentligen ett generellt påstående, och inte direkt menat till Galactic Federation. Lite av en regel jag har för mig själv, tills jag har definitiva bevis på något, så håller jag tanken/konceptet som en möjlighet. I just detta fall så anser jag dock att det är en väldigt liten möjlighet. Jag läser inte ens dessa kanaliseringar och lägger egentligen ingen tid eller energi på dem.

Tack för ordet och må väll!
Citera
2012-07-26, 02:50
Medlem
highstakess avatar
Seriöst hur kan den här jäkla tråden har 143 sidor

Kan någon sammanfatta vad man har kommit fram till på dessa 143! sidor?
Citera
2012-07-26, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Seriöst hur kan den här jäkla tråden har 143 sidor

Kan någon sammanfatta vad man har kommit fram till på dessa 143! sidor?

*Den generella slutsatsen är väl att hela historien om arresteringar mm är en avledningsmanöver (disinfo-spår) som körs för att "de vakna" inte skall se vad som VERKLIGEN pågår..

Jag har kollat igenom många många sidor som säger sig kanalisera information och i princip allihop beskriver framväxandet av ett fascistiskt system, dock är budskapet klätt i granna färger, kärlek och konstgjord värme varpå många många helt missar baktanken i t ex "den nya ekonomin" eller "den nya politiken" eller för all del "den nya Tron" som det talas om rätt friskt nu när man samtidigt förbereder folks minds genom att skriva om tusentals "ufo"-överflygningar som skall ske strax innan "gudarna stiger ned" igen och "räddar mänskligheten" på nytt, såsom de gjorde för 7 tusen år sedan eller vad det var...

För er som lyssnar på kanaliserade budskap, tänk då på följande: Det är otroligt lätt att kapa en kanalisering och putta in egen information. Sådant som kanaliseras måste analyseras innan man släpper ut det till allmänheten. Skriver man bara rakt av får man fall som med Giles, som nu blivit så förledd och lurad att han blivit ett verktyg för Lucifer att använda för att för-vänja folket vid ett fascistiskt system.
Citera
2012-07-26, 11:47
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
För er som lyssnar på kanaliserade budskap, tänk då på följande: Det är otroligt lätt att kapa en kanalisering och putta in egen information. Sådant som kanaliseras måste analyseras innan man släpper ut det till allmänheten. Skriver man bara rakt av får man fall som med Giles, som nu blivit så förledd och lurad att han blivit ett verktyg för Lucifer att använda för att för-vänja folket vid ett fascistiskt system.
Eller tänk på följande: Det är otroligt lätt att sitta och hitta på precis vad som helst och kalla det kanalisering fast det egentligen är ens egna fria fantasier. Är det inte?
Citera
2012-07-26, 12:49
Medlem
PhasersOnFunks avatar
En rolig passage ifrån Greg "the hair" Giles senaste kanalisering. Rymdisarna är lite besvikna på vissa av oss.

http://www.ascensionearth2012.org/

Nu skall jag in på YT-versionen och skriva "All hail the bankers! Our dark overlords!"
Citera
2012-07-26, 17:42
Medlem
highstakess avatar
Citat:
*Den generella slutsatsen är väl att hela historien om arresteringar mm är en avledningsmanöver (disinfo-spår) som körs för att "de vakna" inte skall se vad som VERKLIGEN pågår..

Jag har kollat igenom många många sidor som säger sig kanalisera information och i princip allihop beskriver framväxandet av ett fascistiskt system, dock är budskapet klätt i granna färger, kärlek och konstgjord värme varpå många många helt missar baktanken i t ex "den nya ekonomin" eller "den nya politiken" eller för all del "den nya Tron" som det talas om rätt friskt nu när man samtidigt förbereder folks minds genom att skriva om tusentals "ufo"-överflygningar som skall ske strax innan "gudarna stiger ned" igen och "räddar mänskligheten" på nytt, såsom de gjorde för 7 tusen år sedan eller vad det var...

Tillåt mig tvivla Kanaliserade budskap låter som ett skämt, men det kan ju vara för att jag själv aldrig har varit med om något liknande.
Citera
2012-07-26, 21:27
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poksmot
Tack för en mer utförlig beskrivning. Nu är jag med på noterna och jag är benägen att hålla med dig. Jag vet att jag inte alltid uttrycker mig på bästa sätt och att mitt budskap ibland kan vara en aning svårtytt.
Vad jag menade när jag skrev att man inte ska räkna bort något helt och hållet hur galet det än kan låta. Var egentligen ett generellt påstående, och inte direkt menat till Galactic Federation. Lite av en regel jag har för mig själv, tills jag har definitiva bevis på något, så håller jag tanken/konceptet som en möjlighet. I just detta fall så anser jag dock att det är en väldigt liten möjlighet. Jag läser inte ens dessa kanaliseringar och lägger egentligen ingen tid eller energi på dem.

Tack för ordet och må väll!
Oki. Jag kan själv vara skum o svårtydd. Kruxet är dock att man på små möjligheter kan köra Pascals vad. Blaise Pascal (1623-1662) hade ett matematiskt argument för att tro på Gud; om sannolikheten för att han finns är oerhört liten, men belöningen för att tro är oändligt stor, då är det bara att multiplicera de olika talen med varandra och det blir ändå ett oändligt tal. Alltså skall man tro på Gud.

Däremot så verkar detta vad inte vara speciellt slagkraftigt, om man ser på hur religion och andra idéer har spritts genom tiderna.
Citat:
Så TS vilseleder?
Citera
2012-07-26, 22:40
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:

Så TS vilseleder?

Det är en generell slutsats som är gjord av Ippskiff. Hans syn på det hela. Han kan ha rätt och han kan ha fel, som sagt vi väljer alla olika vägar att gå och är det unika med livet.

Hursomhelst vill jag inte "leda" någon på fel väg, alla har ett eget ansvar och fri vilja vilken väg man väljer att gå och jag håller med att det är dumt att falla in i fällan att blint följa kanaliseringar och löften. Men man kan ändå ha i åtanke att en möjlighet finns att det stämmer, allt är upp till en själv att avgöra.

Jag hoppas detta är väldigt klart. Och Ippskiff; du får gärna dela med dig av vad du kommit fram till genom det uttalandet, du kanske har kommit långt på vägen av förståelse och kan förklara din syn på det hela. Det här med "vad som verkligen pågår" låter som något viktigt. Allt information och olika synvinklar är ytterst välkommet. Vi borde alla hjälpa varandra, jobba tillsammans och ses som jämlika istället för att följa mallen av "survival of the fittest" alltså att trampa på andra på väg till bergstoppen.
Citera
2012-07-26, 22:45
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogdoo
Det är en generell slutsats som är gjord av Ippskiff. Hans syn på det hela. Han kan ha rätt och han kan ha fel, som sagt vi väljer alla olika vägar att gå och är det unika med livet.

Hursomhelst vill jag inte "leda" någon på fel väg, alla har ett eget ansvar och fri vilja vilken väg man väljer att gå och jag håller med att det är dumt att falla in i fällan att blint följa kanaliseringar och löften. Men man kan ändå ha i åtanke att en möjlighet finns att det stämmer, allt är upp till en själv att avgöra.

Jag hoppas detta är väldigt klart. Och Ippskiff; du får gärna dela med dig av vad du kommit fram till genom det uttalandet, du kanske har kommit långt på vägen av förståelse och kan förklara din syn på det hela. Det här med "vad som verkligen pågår" låter som något viktigt. Allt information och olika synvinklar är ytterst välkommet. Vi borde alla hjälpa varandra, jobba tillsammans och ses som jämlika istället för att följa mallen av "survival of the fittest" alltså att trampa på andra på väg till bergstoppen.
Men massarresteringar är väl ingen tolkningsfråga?
Citera
2012-07-26, 22:46
Medlem
highstakess avatar
Citat:
haha tänkte precis skriva det också
Citera
2012-07-26, 22:48
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
haha tänkte precis skriva det också
Fan, nu stal jag din åska.
Citera
2012-07-26, 23:18
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:

När sade jag det? Vad skulle det vara att tolka i det som är otydligt? Budskapet är ganska uppenbart, att de som begått brott ska bli oförmögna att fortsätta sina planer.

Jag vet inte längre, men för mig känns det som ett nödvändigt steg ifall vi ska kunna utvecklas framåt. Uppenbarligen saknar de förmåga att förstå känslor och vägrar ge upp, det är bara inte att förlåta dem och ignorera dem.

Hursomhelst, det finns många olika sätt att se på det stora hela så jag antar att det blir en tolkningsfråga, men just ordet massarrestering har jag svårt att se varför det ska vara så svårt att tolka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in