2012-11-22, 14:29
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogdoo
Jag ska försöka hitta ett klipp som pratar djupare om just detta jag sagt nu på Spirit Science.

Börja kolla vid ungefär 7 minuter: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=adyqBP5selM#!.
Jag rekommenderar även att se den från början.

(och även resterande Spirit Science klipp för den som f.ö är intresserad av metafysik och spiritualitet, där det tas upp mycket om jordens historia, om våra förmågor, om våra roller som människor etc)
Klippen är en stor sammanfattning av många skrifter och forskning och lägger fram det på ett hyfsat enkelt sätt att förstå det hela. Skulle man vilja så finns källor hänvisade i slutet till varje bok etc som använts i klippen för att forska vidare på djupet på egen hand. Därav rekommenderar jag de här klippen för någon som är lite mer ny till ämnet

Resterande klipp av Spirit Science hittar ni alla samlade här: http://www.esoterictube.com/spirit-science.html

Hoppas jag har kunnat vara till hjälp med mitt svar
Tack för dessa. Som sagt har Spirit Science varit på tapeten förr i denna tråd. Men det är en bra serie. Tätt med information, presenterat med ödmjukhet: "it's just a theory".
Citera
2012-11-22, 14:55
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Förutom att det är fel användning av ordet 'theory', det borde vara 'hypothesis'. Däremot verkar lärosystemen oförmögna att lära ut denna skillnad och blir således något som diskussionshaverister gärna hoppar på.

Annat intressant att följa kan vara http://noosphere.princeton.edu/index.html

^^.
Citera
2012-11-22, 15:30
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
För att vara 'sån' tipsade jag om spirit science tidigare i tråden.

Du kan snabbläsa Callemans 'Mayakalendern' också för att få reda på hur det ligger till lite mer matematiskt också. I praktiken har cyklerna blivit kortare och kortare. Hur det kommer sig är jag mer osäker på, dock.

Det måste jag ha missat hursomhelst skadar inte en re-post för dem som är intresserade

Jag är inte sådär jätteintresserad just specifikt i maya-kalendern, men om det finns någon lätt sammanfattning att läsa så vore jag tacksam har inte direkt tid/lust att läsa väggar av text (som jag misstänker det att vara) om just det ämnet om du förstår mig.
Citera
2012-12-16, 13:12
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
Förutom att det är fel användning av ordet 'theory', det borde vara 'hypothesis'. Däremot verkar lärosystemen oförmögna att lära ut denna skillnad och blir således något som diskussionshaverister gärna hoppar på.

Annat intressant att följa kan vara http://noosphere.princeton.edu/index.html

^^.

Förutom att inget av allt detta skit skulle klassificeras som varesig hypotes eller teori av folk med vett. Primært då ni inte söker förklara något fenomen eller respekterar logiska konsekvenser och liknande. Alltså det som kännetecknar både teorier och hypoteser. Sug en tolle.
Citera
2012-12-16, 15:48
Bannlyst
Oqdoo : Hur gick det med alla arresteringarna ??
Citera
2012-12-17, 16:42
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweech
Oqdoo : Hur gick det med alla arresteringarna ??

Både Drake och Greg Giles har visat att de antingen omedvetet fått falsk information eller att de medvetet gett ut falsk information. Oavsett hade båda fel i det att inga s.k "massarresteringar" blev iaf rapporterat om på media som utlovades. Vad syftet bakom denna disinformationen egentligen var mer än ett depserat försök att försöka leda bort folk vet jag inte. Men många tappade nog tålamodet. Jag slutade därefter helt att "lita" på kanaliseringar och leva i framtiden efter saker som utlovas.
Just nu lever jag i nuet och jag tvivlar inte ett dugg på att stora saker väntar oss. Vi har fortfarande den 21 Dec att se fram emot då många galaktiska cykler ställer sig i konjunktion. Det är riktigt spännande / intressant att få vara levande vid denna tiden och få vara med och skapa. Jag ser verkligen positivt på framtiden
Citera
2012-12-17, 20:13
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogdoo
Vi har fortfarande den 21 Dec att se fram emot då många galaktiska cykler ställer sig i konjunktion.

Och vilken effekt tror du det kommer att ha?
Citera
2012-12-17, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Och vilken effekt tror du det kommer att ha?

På Dig, ingen alls
På oss, stor
Citera
2012-12-17, 23:48
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
På Dig, ingen alls
På oss, stor

Såklart. Ni är ju så jävla speciella.
Citera
2012-12-18, 08:29
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Jag undrar hur det kommer gestalta sig i "communityn" bland light workers om det inte sker någonting märkbart den 21:e? Jag har uppfattat det som så att man tänker sig att "de som vill" får följa med till 5D earth, men de som "inte är redo" får stanna kvar. Hur kommer en non event att hanteras av alla dessa amerikaner?

Jag menar det snackas om parallella verkligheter och grejer va. Ganska märkligt detta.

Förmodligen så kommer väl de mer sansade av de troende att puttra på med att "vi nu går in i en ny tidfsålder" yada yada där förändringarna kommer ta långt tid och leda till ett gradvis uppvaknande osv, men hur de som snackar 5D earth, pang bom the rapture skall handskas med situationen om inget sker kan man ju fråga sig.
Citera
2012-12-18, 11:23
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Såklart. Ni är ju så jävla speciella.

Varför låter du så bitter? Det är klart det är kul att vara med om ett så omskrivet datum. För mig känns det hela väldigt positivt, lite som att gå in i ett rum där alla är glada; man känner det innan man ser eller hör någon vara glad.

Testa att vara glad, positiv och nuvarande under en längre period så märker du garanterat vad många här menar ^^.
Citera
2012-12-18, 11:25
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Jag undrar hur det kommer gestalta sig i "communityn" bland light workers om det inte sker någonting märkbart den 21:e? Jag har uppfattat det som så att man tänker sig att "de som vill" får följa med till 5D earth, men de som "inte är redo" får stanna kvar. Hur kommer en non event att hanteras av alla dessa amerikaner?

Jag menar det snackas om parallella verkligheter och grejer va. Ganska märkligt detta.

Förmodligen så kommer väl de mer sansade av de troende att puttra på med att "vi nu går in i en ny tidfsålder" yada yada där förändringarna kommer ta långt tid och leda till ett gradvis uppvaknande osv, men hur de som snackar 5D earth, pang bom the rapture skall handskas med situationen om inget sker kan man ju fråga sig.

Jo, det går att spekulera rätt bra i hur de tar det. Förmodligen vet vi runt jul/mellandagarna ändå. Tänkte själv mest vänta och se då det i princip är ingen tid kvar =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in