2012-07-06, 15:21
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Hur manifesterar sig portalöppningar? Finns det forskningsrapporter som stödjer detta?

Och om ingenting händer? Om hela året flyter på precis som det alltid gjort? Inte minsta lilla förändring. Har du förberett dig mentalt på detta?

http://www.nasa.gov/mission_pages/sunearth/news/mag-portals.html

Skulle kunna vara något. Ett nygammalt fenomen som man inte tycks kunnat forska mycket på för att de är så oförutsägbara.

En hypotes skulle kunna vara att de initieras någon annanstans och vara portaler för spaceur shippur. Säkerligen inte det första NASA tänkte på, men men.

Sen skulle jag vilja inflika, i debatten om kall hårdhamrad fakta, att man generellt pratar om tre varianter för att få fram slutledningar eller tankehopp ur ett psykologiskt/antropologiskt perspektiv. Den första är deduktion (http://en.wikipedia.org/wiki/Deductive_reasoning), andra är induktion (http://en.wikipedia.org/wiki/Inductive_reasoning) och den tredje är abduktion (http://en.wikipedia.org/wiki/Abductive_reasoning).
Dessa använder man sig frekvent av.

För de som även följer forskarresultat inom valfritt ämne har säkert läst intervjuer med den som presenterat de nya rönen. Det är inte speciellt sällan som denne vetenskapsperson uttrycker något i stil med 'Det kändes inte rätt med [den gamla modellen], något var fel' eller dylikt. Ibland med belägg, ibland utan. Sedan följer de givetvis alltid upp sin egen magkänsla minutiöst.

Jag finner det halvviktigt att påpeka att de vi litar på som utbildad tredje part som ligger till grund för vår uppfattning av omvärlden går minst lika mycket på känsla som gemene man. I vissa fall mer. Skillnaden mellan oss och dem är, förutom resurserna, att de kan behandla sina känslor och data på fler former än vi är vana vid. Samt givetvis är rätt pålästa.

Det verkar förekomma en romantiserad bild, speciellt på det här och relaterade forum, om att vetenskapspersoner är cold hard logic ur objektiv synvinkel. Vill påpeka att så verkligen inte är fallet.
Citera
2012-07-08, 13:25
Medlem
Tror ni som DW och hans teori, att arresteringarna var fejk pga att Drakes iniders blivit hotade av kabalen? Finns några andra teorier?
Citera
2012-07-08, 13:40
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Tror ni som DW och hans teori, att arresteringarna var fejk pga att Drakes iniders blivit hotade av kabalen? Finns några andra teorier?

Jo. Drake har naturligtvis blivit hotad av kabalen, varpå massarresteringarna världen över fick avblåsas. Men än lever hoppet! Glöm inte att följa Wilcocks blogg varje dag.
Citera
2012-07-08, 14:28
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Högt uppskrivade förhoppningar och mer eller mindre avsiktliga feltolkningar är nog för banala förklaringsmodeller.

(Paus för att titta ut genom fönstret.)

Se där till höger står det en man vid en bil. Han tänker nog stjäla den.
Citera
2012-07-09, 12:06
Bannlyst
Citat:

Jag tror att Drake, Wilcock och Icke ÄR kabalen och att allt snack som de kör fram är en enda stor distraktionsmanöver för att få människorna att glömma bort de tankeprocesser som de borde ha 110% fokus på just nu och som krävs för att vi skall kunna evolvera kvickt under åren som kommer.
Citera
2012-07-09, 13:07
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Jag tror att Drake, Wilcock och Icke ÄR kabalen och att allt snack som de kör fram är en enda stor distraktionsmanöver för att få människorna att glömma bort de tankeprocesser som de borde ha 110% fokus på just nu och som krävs för att vi skall kunna evolvera kvickt under åren som kommer.
Du vet väl att evolution inte har något slutmål?
Citera
2012-07-09, 13:30
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Du vet väl att evolution inte har något slutmål?

Endast den som skapat universum och allt levande vet målet med evolution.
Citera
2012-07-09, 13:40
Medlem
Citat:
Högt uppskrivade förhoppningar och mer eller mindre avsiktliga feltolkningar är nog för banala förklaringsmodeller.

(Paus för att titta ut genom fönstret.)

Se där till höger står det en man vid en bil. Han tänker nog stjäla den.

DW påstår att han har blivit mordhotad och gråter i direktsänd radio. På vilket sätt skulle detta kunna vara en förhoppnig eller en feltolkning?
Citera
2012-07-09, 15:09
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
Endast den som skapat universum och allt levande vet målet med evolution.
Då är det inte evolution längre... Annars är kommunister och andra gnostiker bra på idén om att allt är förutbestämt, men att människan kan skynda på processen.
Citat:
DW påstår att han har blivit mordhotad och gråter i direktsänd radio. På vilket sätt skulle detta kunna vara en förhoppnig eller en feltolkning?
Det var inte det jag avsåg. Men jag kan väl vara bussig och ställa motfrågan om det är därför vi skall tro på allt han säger?
Citera
2012-07-09, 16:03
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Då tror vi nog åt samma håll. Jag misstänker att efter 21 december i år så kommer denna forumdel + konspirationsdelen vara övergivna totalt.

Om inget spektakulärt skulle hända kan man nog räkna med ett nytt rekord i antal självmord på en natt och ett kaos utan dess like i bla USA där 2012-troende har fått ordentligt fotfäste.

Om å andra sidan något spektakulärt skulle hända så skulle väl ingen j*vel bry sig om att sitta och debattera det på nätet efteråt. Mvh
Det är självklart. Däremot så lär de som utlovat massa saker knappast söka fel hos sig själva. För...
Citat:
Ursprungligen postat av Ogdoo
Då utgår man ifrån att någon lovat att något händer ett specifikt datum vilket jag tycker är lite synd. 21a December ser jag som ett datum där denna galaktiska cykeln blir slutförd, men om något kommer hända i det ögonblicket verkar inte vara någon som kan svara på. Men många hävdar att redan nu så pågår det öppningar och portaler och energier skickade till jorden som ska på något sätt uppgradera oss vilket borde ha nått en märkbar effekt vid den sista öppningen. Hursomhelst, jag förlitar mig inte på ett enda datum. Om absolut ingenting har hänt tills den 21a December som förutspåtts kommer jag personligen inte att sluta följa en mer spirituell väg i livet än jag tidigare gjort, det finns ingen anledning att gå tillbaka till det gamla när man väl börjar utforska det och förstå vad "allt handlar om".

Just nu ser jag positivt på framtiden och jag vill inget hellre än att se att vissa saker som pratats om kommer att manifesteras, och under tiden tänker jag inte sitta på något forum och titta på klockan och diskutera ämnet ifall något händer eller inte. Den tiden lägger jag hellre på att ägna åt mig själv och växa ännu mer.
...ursäkter är så billiga.
Citera
2012-07-09, 17:51
Medlem
Ogdoos avatar
Citat:
...ursäkter är så billiga.

Vart ligger min ursäkt i den texten du citerade? Och varför skulle jag behöva ge en vid detta laget?
Citera
2012-07-09, 19:25
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogdoo
Vart ligger min ursäkt i den texten du citerade? Och varför skulle jag behöva ge en vid detta laget?
Du skrev:
Då utgår man ifrån att någon lovat att något händer ett specifikt datum vilket jag tycker är lite synd. 21a December ser jag som ett datum där denna galaktiska cykeln blir slutförd, men om något kommer hända i det ögonblicket verkar inte vara någon som kan svara på. Men många hävdar att redan nu så pågår det öppningar och portaler och energier skickade till jorden som ska på något sätt uppgradera oss vilket borde ha nått en märkbar effekt vid den sista öppningen. Hursomhelst, jag förlitar mig inte på ett enda datum.
Vilket låter som de där ursäkterna man hade år 1000 när inget hade hänt. Sedan fick någon snilleblixten att de tusen åren skulle räknas från Jesu död. Så då fick man 1033 att se fram mot...

Ergo: Du flyttar målstolpen redan innan datumet har inträffat. Systemtippande är bara förnamnet. Intellektuellt ohederligt är efternamnet.
Om absolut ingenting har hänt tills den 21a December som förutspåtts kommer jag personligen inte att sluta följa en mer spirituell väg i livet än jag tidigare gjort, det finns ingen anledning att gå tillbaka till det gamla när man väl börjar utforska det och förstå vad "allt handlar om".
Groucho Marx var spirituell... Kan du inte ens greppa det så gör du dig bara löjlig när du läxar upp oss. Parkbänksfyllovarning på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in