2012-05-03, 09:20
Medlem
https://www.flashback.org/sp8637403
Ursprungligen postat av D Roger.

http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=4459
Bensodiazepiner i kriminalvård kräver noggrann kontroll

------------------------------------------

Denna dam är en global auktoritet vad gäller BZ.
http://www.benzo.org.uk/manual/index.htm
BENZODIAZEPINES: HOW THEY WORK AND HOW TO WITHDRAW
(aka The Ashton Manual)

Rekommendera denna sida till din läkare.

Jag citerar från kapitel två:

The advantages of discontinuing benzodiazepines do not necessarily mean that every long-term user should withdraw. Nobody should be forced or persuaded to withdraw against his or her will. In fact, people who are unwillingly pushed into withdrawal often do badly. On the other hand, the chances of success are very high for those sufficiently motivated. As mentioned before, almost anyone who really wants to come off can come off benzodiazepines. The option is up to you.
BEFORE STARTING BENZODIAZEPINE WITHDRAWAL

Once you have made up your mind to withdraw, there are some steps to take before you start.

(1) Consult your doctor and pharmacist. Your doctor may have views on whether it is appropriate for you to stop your benzodiazepines. In a small number of cases withdrawal may be inadvisable. Some doctors, particularly in the US, believe that long-term benzodiazepines are indicated for some anxiety, panic and phobic disorders and some psychiatric conditions. However, medical opinions differ and, even if complete withdrawal is not advised, it may be beneficial to reduce the dosage or to take intermittent courses with benzodiazepine-free intervals.

Lista på risker:

Increased risk of accidents - traffic, home, work.

Increased risk of fatality from overdose if combined with other drugs.

Increased risk of attempted suicide, especially in depression.

Increased risk of aggressive behaviour and assault.

Increased risk of shoplifting and other antisocial acts.

Contributions to marital/domestic disharmony and breakdown due to emotional and cognitive impairment.

Contributions to job loss, unemployment, loss of work through illness.

Cost of hospital investigations/consultations/admissions.

Adverse effects in pregnancy and in the new-born.

Dependence and abuse potential (therapeutic and recreational).

Costs of drug prescriptions.

Costs of litigation.
Citera
2012-05-03, 11:51
Medlem
Thwarters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Alkohol + insomningstabletter verkar "ångestdämpande". Det ger ingen faktiskt ångestdämpning utan stänger helt enkelt av en del av hjärnan så att man inte tänker på riktigt samma sätt. Nu kanske det faktiskt är så ångestdämpande benso också fungerar, det har jag faktiskt ingen riktig koll på.
Alkohol och bensodiazepiner verkar genom att båda går på och binder till GABA-receptorn. Kombineras dessa två får man förstärkt effekt på GABA-receptorn. Det som händer när något binder till GABA är att kanaler öppnas där kopiösa mängder kloridjoner strömmar ut och gör potentialen i neuronerna negativ (en kloratom är i jonform, kloridjon (Cl-), negativ).

För att en elektrisk signal ska kunna fortplanta sig från neuronen och till synapsen på till en annan, fordras att en viss aktionspotential öppnas; i vanliga falla är laddningen kring neuronkärnan positiv och aktionspotential uppnås tämligen enkelt vid stimuli, men då kloridjonerna gör laddningen kring neuronkärnan mer negativ, blir det svårare att vid stimuli uppnå aktion.

Resultatet: Det verkar dämpande på hjärnan i och med att lika många signaler mellan neuronerna inte skickas då det är svårare att uppnå aktion som sagt, och sömn blir lättare att uppnå i och med att hjärnan befinner sig i ett lugnare stadium. Vid ångest tänkar man för mycket och det sympatiska nervsystemet är någotsånär aktivt (väldigt aktivt är det vid t.ex. panikångest); genom att även dessa delar dämpas slipper man oftast, beroende på mängd och tolerans, känna någon ångest.
Senast redigerad av Thwarter 2012-05-03 kl. 11:55.
Citera
2012-05-17, 07:54
Medlem
v1. ? mg bensodiazepin /dag
v2. ? g amfetamin /dag
v3. ? mg tramadol /dag
v4. Ren vecka

Utvecklar man tolerans mot något av det om man gör så?
Senast redigerad av Charoite 2012-05-17 kl. 07:56.
Citera
2012-05-19, 02:41
Medlem
v1. ? mg bensodiazepin /dag
v2. ? g amfetamin /dag
v3. ? mg tramadol /dag
v4. Ren vecka

Utvecklar man tolerans mot något av det om man gör så?
Citera
2012-05-26, 11:31
Medlem
Alternativa Möjligheter vid ADHD

Citat:
GABA Rekommenderas till folk som har ADHD, epelepsi och annat eftersom den har en lugnande verkan. Det negativa med just den här är att den tydligen har svårt att tränga igenom hjärbarriern och det är ju dit man vill ha det ju så Picamillon här nedanför kan vara ett bättre alternativ.

PICAMILON Det här är inget Hälsokost utan en sån kollad Smardrug (en kombination av niacin (vitamin B3) och GABA (se ovan), dessa två ihop har en stark synergisk effekt och niacin gör att det lätt släpps förbi blod hjärn barriären (vilket kan ge bättre effekt) som sagt tidigare så har GABA en lugnande effekt på signalsubstanserna. Det här är nog ett bättre alternativ än den ovan eftersom den lättare tränger igenom hjätnbarriern och därmed ge en bättre effekt än tidigare nämda Gaba.
Som GABA-alternativ så skulle jag satsa på den här

Citat:
Varje enskild Cell i kroppen är beroende utav B-vitaminer och det är därför det är bra att kombinera B-vitaminer och Magnesium Med L-Tyrosine/Gaba för att få bästa upptagnings effekt. Som jag nämde tidigare så spelar just vitamin B6 en viktig roll för att preparatet ska tas upp av kroppen ordentligt.

Citat:
Inta aldrig L-tyrosine eller Gaba tillsammans men måltider. Proteiner och annat konkurerar om upptaget så du går miste om dess effekter.

https://www.flashback.org/t269615
Citera
2012-05-26, 13:42
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarmonicAce
Zopiklon/ Imovane finns i styrkorna 5 och 7,5mg.

Oxazepam/ Sobril finns i stryrkorna 5, 10, 25 och 50mg.

Preparaten har dessutom olika användningsområden, så likhetstecken kan inte sättas på något sätt.

Preparaten har ungeför samma halveringstid MEN för oxazepam/ Sobril så finns det inaktiva metaboliter som kan påvisas i urinen i 200 timmar efter intaget.
Det gör det inte alls, det (Oxazepam) går ur kroppen snabbt, du tänker nog på att Diazepam omvandlas till ox.... då det gått genom levern XXX antal ggr.Diazepam kan som du skriver påvisas i 200h.
I Svergie så finns dock inte 50mg,s Oxascand (Sobril) utan dock bara 25mgare. Zopiklon (Imovane) är en insomningstabl. och Sobril kan även anv. mot sömnbesvär men anv för det mesta som lungnande medicin, Bland de som inte har och vet så mycket anser att den är "svag" men nog tar jag då 100mg/Max dos hellre än jag tar zopiklon. Oxascand fungerar så jävla dåligt om man inte "gått in sig på dom" det kan ju ta 2 timmar innan man ens känner av dom, men då man tar dessa varje dag så fungerar dom bättre och bättre, har jag tagit Oxascand en vecka så fungerar inte Alprazolam inte heller Flunitrazepam, men dock Nitrazepam fungerar, man ska absolut INTE dissa Sobril, man mår gott det är bara en doseringsfråga.............Zopiklon är narkotikaklassat som nu snart allt är, men i medicinskt syfte så anser jag dessa är skit.....man sover nån enstaka timme. Men visst kan likhetsteckes sättas på dessa 2 preparat. du är ute och cyklar om du påstår ngt annat.
Citera
2012-05-31, 08:14
Medlem
Faror med att snorta

https://www.flashback.org/t1762572
https://www.flashback.org/sp35089738
Citat:
Ursprungligen postat av Taz81

Kan ge lite tips som har fungerat väldigt bra för mig vid insufflation av diverse substanser. Jag är ingen akademisk expert utan detta bygger bara på erfarenhet och div. studier så var kritiska till alla punkter.
  • Rengör er näsa regelbundet före och efter bruk med tex. Nasaline (Spolning av näsan, enligt studier så kan det vara dumt att använda okokat kranvatten, använd destillerat eller kokat och svalnat). Detta har hjälpt mig väldigt mycket, utöver att det är skönt så återfuktar det slemhinnorna, tar bort skit och gamla skorpor från sår. Rengör och desinficerar(tror jag) sår mm. Ni slipper även använda Nässpray som ni vet är jävligt skadligt i längden.

• Ju mer finhackat pulver desto bättre; Det ger mindre irritation och tas upp bättre och kan motverka öppna sår. Med tex. 6-APB som iaf för mig var mycket finkornigt (damm) och lätt gick ner i lungorna så man tvingades hosta så kan det bli bättre om man lyckas klumpa ihop pulvret lite så att det stannar i näsa/bihålor. Har inte beprövat någon teknik själv, men fyrsning, sesamolja(Nozoil) eller vatten bör kunna hjälpa.

• Ta för vana att ALLTID insufflera många, tunna finkorniga linor istället för fåtalet tjocka och långa. Som exempel så brukar jag vid 100mg 2-FA dela upp pulvret i ca 6st linor där jag ser till att dom blir så långa att dom inte är tjockare än ca 2mm. Ta en kort paus mellan varje administration, speciellt efter första då blodkärlen(?) domnar av efter det.

• Att du börjar blöda lite är ingen katastrof, kroppen är väl kunnig att ta hand om detta själv, viktigt kan vara att inte utsätta såret för smuts & bakterier.

• Spela inte cool genom att snabbt och hårt dra in linan utan använd först lite sugkraft försiktigt över kanterna på linan tills den är slut. När den väl är inne så kan man göra en mer kraftig insugning efteråt (alltså av luft för att sprida pulvret i näsan). Detta har för mig helt och hållet tagit bort problemet med att man får halsbesvär (hatar det verkligen, förstör hela rushen ibland). Kan hjälpa att även knipa igen på sugröret eller använda verktyg med mindre inre diameter. Det här gäller framförallt substanser som är starkt frätande och gör ont. Kom ihåg att vid en snabb och hård insugning troligtvis gör att mindre av substansen tas upp av näsan och istället går ner i magen eller nyses ut genom munnen(?). Överkurs: Om du andas rätt med munnen vid och efter insuffleringen så kan du ytterligare motverka pulver som går ner i svalget.

• Använd "Tablettkrossaren" som finns att köpa på apoteket, inte särskilt dyr och fungerar mycket väl till att göra tabletter väldigt finkorniga. Alla har väl lyckats "skjuta" iväg bitar av tabletten när man ska krossa dom med det förbannad kortet, sen så stannar ju alltid mycket pulver på kortet vilket kan vara problematiskt att få av vilket iaf för mig resulterar till att jag sölar ner fingrar eller misslyckas mer brutalt på andra vis.

• Snyt dig med måtta!
    Det här kanske bara gäller mig men om jag verkligen gör "rent hus" före insufflering så upplever jag det som att en ansenlig del går vidare ner i svalget. Så jag brukar snyta mig försiktigt så att det finns lite motstånd kvar, torde ju även göra så att pulvret bromsas ett flertal gånger när det inte har "fri lejd" mot svalget. För mycket snor gör ju dock att det senare rinner ner i svalget om man inte snyter så anpassa efter din näsa för optimering!

• Sluta vara en idiot genom att använda smittspridande sedlar!!
    Det här är så jävla korkat så det inte är sant och det borde väl vara uppenbart? Samma sak med att dela verktyg med andra. Om någon påpekar att jag inte är tuff nog när jag använder mitt MCD-sugrör så ställer jag frågan om hur många människor som har tafsat på hans sedel före honom. Det är en av de större orsakerna till hepatitsmitta (läste för längesedan, är inte helt säker på detta). Om ni tänker efter lite; är det hälsosamt att ösa bakterier och smuts över öppna sår? Sedlar är till för handel och ger inte den minsta positiva status vid knarkhantering, för mig så är det bara tydligt hur jävla amatörmässiga dom personerna är och ibland vilket sjukt statusbehov(för mycket film?) dom har. En gång såg jag idioter använda samma 100 EUR-sedel på 5-6 personer; den var blodig, fet och mellan varven legat på en fuktig jävla diskbänk, bakteriernas paradis. Men dom tyckte det var lugnt eftersom dom skakade av den före användning, hehe..

• När festligheterna är slut, ta för vana att skölj näsan med tex. Nasaline och snyt ordentligt efter varje sköljning (vänd även huvudet uppochner och snyt, det får plats med mer än vad man tror i bihålan). Använd Nozoil eller hemmagjord Nozoil (minns inte vilken olja det ska vara, sök..) om du känner för det och strunta i nässprayen.

Dom här punkterna hjälper iaf mig har jag kommit fram till, jag vet att andra blandar vattenlösliga substanser med tex destillerat/kokat vatten och sprutar in det istället, vet dock inte hur bra det fungerar.

Hoppas detta hjälpte någon, kom gärna med kritik och nya tips.
Senast redigerad av Charoite 2012-05-31 kl. 08:35.
Citera
2012-05-31, 08:22
Medlem
Faror med att snorta

Näsblod
Sveda och brännkänsla i näsa, svalg, gom
Nästäppa
Ökad salivproduktion

Använder man bara ena näsborren blir den på grund av frätskador synligt större än den andra efter långt brukande
Vid extrema fall kan hela skiljeväggen (septum) frätas bort

• Många små, tunna linor istället för fåtalet stora tjocka
  • Sniffa upp pulvret försiktigt, kraftig inandning efteråt (för att sprida pulvret i näsan)
  • Kanske kan det lindra att lösa upp pulvret i en liten mängd vatten och sedan snorta?

Mer info mottages gärna
Orsakas frätskadorna av pH-värdet?
Senast redigerad av Charoite 2012-05-31 kl. 09:08.
Citera
2012-05-31, 14:07
Medlem
Hur man snortar

Dra väldigt löst och ha röret så långt in det går utan att det blir obekvämt
(röret ska även lutas mot inneväggen av näsan)
Dra ungefär lika hårt som om du luktar på en blomma!

Man kan även testa att lösa upp det i vatten och dra in det i näsan, genom ett sugrör eller något liknande. Detta ska tydligen vara mycket snällare mot slemhinnorna och även snabba på upptaget samt minska risken för att mycket åker ner i halsen.

Om det skulle rinna ned i svaljet blir inte uttagningsförmågan lika god, men som en liten bieffekt blir rösten behagligt ren och starkare i tonhöjd
Citera
2012-05-31, 16:40
Medlem
Hacka och lägg upp lina på spegel

Speglar och glasbord är helt släta.
Speglar repar inte som till exempel cd-fodral.
Inget klibbar fast särskilt lätt på en spegelyta, speciellt inte om man har rakblad att göra linor/hacka med.

Det är flashigt, vem vill inte se sig själv när man drar en lina.
Dessutom är det skönt för ögonen att det ser ut att vara dubbelt så mycket

https://www.flashback.org/t1051027p6
Senast redigerad av Charoite 2012-05-31 kl. 16:52.
Citera
2012-05-31, 16:57
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charoite
Smärtstillande som kan användas i profylaktiskt syfte:

Panocod = Kodein + Paracetamol,

Citodon = Kodein + Paracetamol

Tramadol = Tramadol (addera 1 Alvedon)

Tradolan = Tramadol (addera 1 Alvedon)

Tiparol = Tramadol (addera 1 Alvedon)

Nobligan = Tramadol (addera 1 Alvedon)

Ett riktigt bra inlägg tack!

Tell me where is gandalf i much desire to speak with him! Over and over for ten hours. yeah
Senast redigerad av Bertil85 2012-05-31 kl. 17:01.
Citera
2012-06-01, 10:25
Medlem
Är opiater, bensodiazepiner och centralstimulantia korstoleranta?

1.
Alla beroendeframkallande droger ökar frisättningen av dopamin och noradrenalin och leder efter tillräcklig exponering till uppreglering av antalet receptorer.
Överstimulans av dopaminreceptorer = Uppreglering av dess antal.
Antalet dopaminreceptorer har betydelse för mängden man behöver inta.
https://www.flashback.org/t1118371

Eller?

2.
"Dopaminreceptorerna nedregleras efter långvarigt bruk av amfetamin. detta pga att de först känner av ökad mängd dopamin --> kroppen resonerar som så att färre receptorer behövs. slutar man sedan tillföra amfetamin blir mängden dopamin i förhållande till receptorerna för liten --> depression kan uppkomma.
dessutom kan de dopaminerga cellerna "brännas ut" --> för lite dopamin tillverkas. långvarigt amfetaminbruk kan på detta sätt leda till parkinson."
https://www.flashback.org/t1498207

Får man fler eller färre dopaminreceptorer av amfetamin?
Om man får färre dopaminreceptorer, minskar man toleransen för opiater samtidigt?
Om man får fler dopaminreceptorer, är det permanent?
Senast redigerad av Charoite 2012-06-01 kl. 10:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in