Citat:
Ursprungligen postat av ModeKungen
Är det en frätande substans? Isåfall inte särskilt konstigt..
Finns många CS droger som ger näsblod..inte minst meph för ett par år sedan.
Det är mer frätande än många tror... eller så är det bara frätande för vissa, folk har väl olika känsliga näsor.
Jag och en del av mina vänner har fått riktiga jävla problem av Suben iaf. Jag har råkat värst ut när det gäller mitt umgänge, men då har jag snortat mest också.
Det första problemet jag fick var just "frätskador"... men inte i själva näsan utan en bit bak/upp/ned. Har försökt lokalisera vart det är skadat och det verkar finnas en gång ovanför gommen (har kollat bilder) och där en bit bakåt är mina skador. Men Suben tar nog inte den vägen när man snortar utan en väg längre upp... sedan rinner det ned (droppar) till slutet av den här undre gången... och där blir skadorna för mig. Det är vad jag tror iaf då.
Det känns som det kommer väldigt het luft ur mun och näsa när man andas... när det är LINDRIGT. Kan börja klia i gommen också, sedan svider det mer. Ovanför gommen bränner/fräter det. Periodvis har jag haft så ont att jag lipat... känns som om man druckit nåt som fräter sönder en. Vid ett tillfälle fick jag sitta med en kopp vid hakan för det fullkomligt RANN saliv. Koppen blev halvfull på kort tid. Jag känner direkt när Suben kommer till de där frätskadorna i näsan/svalget/ovanför gommen eller vart det är.
Senare började näsan svälla igen så man blev beroende av nässpray. Vaknade i panik på nätterna, blev t.o.m. rädd för att sova. Det för att näsan svullnade igen HELT och då öppnas ju munnen... men efter en stund så blev jag så torr i munnen att tungan fastnade för svalget... och jag fick inget syre. Då vaknade jag helt panikslagen men fick fortfarande inte loss tungan helt. Släppte först när jag drack något.
Vissa av mina vänner har också fått just det här frätskadorna då, men inte lika kraftigt. Och nästäppa pga skadade slemhinnor (eller vad det är) verkar ju det flesta få. Sår i näsan också (näsvingarna då) men det verkar bero på att Suben torkar ut slemhinnorna.
Men jag behövde snorta länge innan problemen uppstod. Några ggr/dag i ett par år. Jag tog 2-4 mg/dos.