2012-01-08, 13:55
Medlem
Snortar Subutex med jämna mellanrum och igår fick jag näsblod ett tag efter att jag hade snortat.
Är det farligt att få näsblod ofta? Vad händer egentligen i näsan? Skum fråga kanske..
Brukar någon annan få näsblod?
Ska nog sluta snorta ett tag..
Citera
2012-01-08, 13:59
Medlem
ModeKungens avatar
Är det en frätande substans? Isåfall inte särskilt konstigt..

Finns många CS droger som ger näsblod..inte minst meph för ett par år sedan.
Citera
2012-01-08, 14:11
Medlem
honesttogods avatar
lägg det under tungan
Citera
2012-01-08, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honesttogod
lägg det under tungan

de pengar som man betalar för sub på gatan, gör det inte särskilt lönsamt att lägga under tungan, tyvär.

rövpanna,med sub? någon som har provat? go for it!
Citera
2012-01-08, 14:30
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeKungen

Sub är inte frätande såvitt jag märkt. Gick ju på skiten ett jävla tag utan problem.

Du har rätt angående CS... Jag provade att snorta 6-APB häromdagen för att se hur det kändes. AJ SOM FAN! Kändes om hela näsan brann upp, och jag började hosta okontrollerat. Folket omkring mig tyckte såklart att det var himla roligt att se dock. Och eftersom jag var hög som ett hus så började jag också garva åt hela skiten. Drog en lina till för att roa folket. Tänker dock aldrig snorta det igen.
Citera
2012-01-08, 14:34
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Bara börja skicka upp röven i högläge o smacka in en rövpanna då.. Lycka till med ditt fortsatta missbruk
Citera
2012-01-08, 14:36
Medlem
Stormorfars avatar
Testa snorta 2-FA några dagar så härdas näsan Subutex tycker jag inte svider så mycket alls, men lite svider det ju. Men det ska nog inte vara någon fara om man vilar mellan varven..
Citera
2012-01-08, 16:38
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeKungen

Det är mer frätande än många tror... eller så är det bara frätande för vissa, folk har väl olika känsliga näsor.

Jag och en del av mina vänner har fått riktiga jävla problem av Suben iaf. Jag har råkat värst ut när det gäller mitt umgänge, men då har jag snortat mest också.

Det första problemet jag fick var just "frätskador"... men inte i själva näsan utan en bit bak/upp/ned. Har försökt lokalisera vart det är skadat och det verkar finnas en gång ovanför gommen (har kollat bilder) och där en bit bakåt är mina skador. Men Suben tar nog inte den vägen när man snortar utan en väg längre upp... sedan rinner det ned (droppar) till slutet av den här undre gången... och där blir skadorna för mig. Det är vad jag tror iaf då.

Det känns som det kommer väldigt het luft ur mun och näsa när man andas... när det är LINDRIGT. Kan börja klia i gommen också, sedan svider det mer. Ovanför gommen bränner/fräter det. Periodvis har jag haft så ont att jag lipat... känns som om man druckit nåt som fräter sönder en. Vid ett tillfälle fick jag sitta med en kopp vid hakan för det fullkomligt RANN saliv. Koppen blev halvfull på kort tid. Jag känner direkt när Suben kommer till de där frätskadorna i näsan/svalget/ovanför gommen eller vart det är.

Senare började näsan svälla igen så man blev beroende av nässpray. Vaknade i panik på nätterna, blev t.o.m. rädd för att sova. Det för att näsan svullnade igen HELT och då öppnas ju munnen... men efter en stund så blev jag så torr i munnen att tungan fastnade för svalget... och jag fick inget syre. Då vaknade jag helt panikslagen men fick fortfarande inte loss tungan helt. Släppte först när jag drack något.

Vissa av mina vänner har också fått just det här frätskadorna då, men inte lika kraftigt. Och nästäppa pga skadade slemhinnor (eller vad det är) verkar ju det flesta få. Sår i näsan också (näsvingarna då) men det verkar bero på att Suben torkar ut slemhinnorna.

Men jag behövde snorta länge innan problemen uppstod. Några ggr/dag i ett par år. Jag tog 2-4 mg/dos.
Citera
2012-01-13, 10:15
Medlem
Kan ge lite tips som har fungerat väldigt bra för mig vid insufflation av diverse substanser. Jag är ingen akademisk expert utan detta bygger bara på erfarenhet och div. studier så var kritiska till alla punkter.
  • Rengör er näsa regelbundet före och efter bruk med tex. Nasaline (Spolning av näsan, enligt studier så kan det vara dumt att använda okokat kranvatten, använd destillerat eller kokat och svalnat). Detta har hjälpt mig väldigt mycket, utöver att det är skönt så återfuktar det slemhinnorna, tar bort skit och gamla skorpor från sår. Rengör och desinficerar(tror jag) sår mm. Ni slipper även använda Nässpray som ni vet är jävligt skadligt i längden.
  • Ju mer finhackat pulver desto bättre; Det ger mindre irritation och tas upp bättre och kan motverka öppna sår. Med tex. 6-APB som iaf för mig var mycket finkornigt (damm) och lätt gick ner i lungorna så man tvingades hosta så kan det bli bättre om man lyckas klumpa ihop pulvret lite så att det stannar i näsa/bihålor. Har inte beprövat någon teknik själv, men fyrsning, sesamolja(Nozoil) eller vatten bör kunna hjälpa.
  • Ta för vana att ALLTID insufflera små, finkorniga linor istället för tjocka och långa. Som exempel så brukar jag vid 100mg 2-FA dela upp pulvret i ca 6st linor där jag ser till att dom blir så långa att dom inte är tjockare än ca 2mm. Ta en kort paus mellan varje administration, speciellt efter första då blodkärlen(?) domnar av efter det.
  • Att du börjar blöda lite är ingen katastrof, kroppen är väl kunnig att ta hand om detta själv, viktigt kan vara att inte utsätta såret för smuts & bakterier.
  • Spela inte cool genom att snabbt och hårt dra in linan utan använd lite sugkraft försiktigt över kanterna på linan tills den är slut. När den väl är inne så kan man göra en mer kraftig insugning (alltså av luft för att sprida pulvret i näsan). Detta har för mig helt och hållet tagit bort problemet med att man får halsbesvär (hatar det verkligen, förstör hela rushen ibland). Kan hjälpa att även knipa igen på sugröret eller använda verktyg med mindre inre diameter. Det här gäller framförallt substanser som är starkt frätande och gör ont. Kom ihåg att vid en snabb och hård insugning troligtvis gör att mindre av substansen tas upp av näsan och istället går ner i magen eller nyses ut genom munnen(?). Överkurs: Om du andas rätt med munnen vid och efter insuffleringen så kan du ytterligare motverka pulver som går ner i svalget.
  • Använd "Tablettkrossaren" som finns att köpa på apoteket, inte särskilt dyr och fungerar mycket väl till att göra tabletter väldigt finkorniga. Alla har väl lyckats "skjuta" iväg bitar av tabletten när man ska krossa dom med det förbannad kortet, sen så stannar ju alltid mycket pulver på kortet vilket kan vara problematiskt att få av vilket iaf för mig resulterar till att jag sölar ner fingrar eller misslyckas mer brutalt på andra vis.
  • Snyt dig med måtta! Det här kanske bara gäller mig men om jag verkligen gör "rent hus" före insufflering så upplever jag det som att en ansenlig del går vidare ner i svalget. Så jag brukar snyta mig försiktigt så att det finns lite motstånd kvar, torde ju även göra så att pulvret bromsas ett flertal gånger när det inte har "fri lejd" mot svalget. För mycket snor gör ju dock att det senare rinner ner i svalget om man inte snyter så anpassa efter din näsa för optimering!
  • Sluta vara en idiot genom att använda sedlar!! Det här är så jävla korkat så det inte är sant och det borde väl vara uppenbart? Samma sak med att dela verktyg med andra. Om någon påpekar att jag inte är tuff nog när jag använder mitt MCD-sugrör så ställer jag frågan om hur många människor som har tafsat på hans sedel före honom. Det är en av de större orsakerna till hepatitsmitta (läste för längesedan, är inte helt säker på detta). Om ni tänker efter lite; är det hälsosamt att ösa bakterier och smuts över öppna sår? Sedlar är till för handel och ger inte den minsta positiva status vid knarkhantering, för mig så är det bara tydligt hur jävla amatörmässiga dom personerna är och ibland vilket sjukt statusbehov(för mycket film?) dom har. En gång såg jag idioter använda samma 100 EUR-sedel på 5-6 personer; den var blodig, fet och mellan varven legat på en fuktig jävla diskbänk, bakteriernas paradis. Men dom tyckte det var lugnt eftersom dom skakade av den före användning, hehe..
  • När festligheterna är slut, ta för vana att skölj näsan med tex. Nasaline och snyt ordentligt efter varje sköljning (vänd även huvudet uppochner och snyt, det får plats med mer än vad man tror i bihålan). Använd Nozoil eller hemmagjord Nozoil (minns inte vilken olja det ska vara, sök..) om du känner för det och strunta i nässprayen.

Dom här punkterna hjälper iaf mig har jag kommit fram till, jag vet att andra blandar vattenlösliga substanser med tex destillerat/kokat vatten och sprutar in det istället, vet dock inte hur bra det fungerar.

Hoppas detta hjälpte någon, kom gärna med kritik och nya tips.
Citera
2012-01-13, 11:58
Medlem
Robss avatar
Är bara byta näsborre och låta den andra läka.
Citera
2012-01-13, 23:24
Medlem
abccbas avatar
Ja, varför byter du bara inte näsborre? Sånt händer. Bara att låta det läka ett tag!
Citera
2012-01-13, 23:29
Medlem
Snortat sub varje dag i två år, hänt ett par gånger att jag vaknat med blodig kudde. Annars är jag förvånad över hur mycket näsan tål, suger in pulver i den 3-4 gånger om dagen men aldrig känt av några symptom mer än att det börjat blöda ett par gånger men nu var det ett halvt år sen sist.

Dock känner man sig klantig när man av misstag råkar dra in en lina i samma näshåla som det blödde ut tidigare, svider en aning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in