2014-08-04, 23:06
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Har jailbreakat min Iphone 4 kontant som ej ska vara operatörslåst från köp.
Men jag får ändå "ingen service" vilket sim jag än använder. Det är bara 3 kontant som får täckning.

Körde Pangu 1.1 och tror det gick bra men får fortfarande "ingen service" i luren när jag tex har i mitt comviq kontant. Måste jag installera något speciellt genom Cydia?

Tack på förhand!

Låter ju som den är operatörslåst till 3, notera att jailbreak och unlock är två helt olika saker.
Citera
2014-08-05, 20:24
Medlem
Towans avatar
Kan man via jailbreak låsa upp operatörslåsta telefoner?
Citera
2014-08-05, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Towan
Kan man via jailbreak låsa upp operatörslåsta telefoner?
Inte 5,5S eller 5C
Citera
2014-08-05, 22:24
Medlem
Towans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jättejenny
Inte 5,5S eller 5C

Jag har en 4S låst till Tre. Jag har kollat upp baseband och har 5.2.00. Jag fattar inte alls hur man gör.
Citera
2014-08-06, 08:58
Medlem
Ralle_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towan
Jag har en 4S låst till Tre. Jag har kollat upp baseband och har 5.2.00. Jag fattar inte alls hur man gör.

Vad har du för iOS? Tror att 4S ska gå att låsa upp, men beror nog lite på vilket iOS du har. Då man uppdaterar iOS så uppdaterar man även sitt BB, så eftersom du säger att du har BB 5.2.00. så antar jag att du har iOS 7.1?
Citera
2014-08-06, 09:26
Medlem
Towans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralle_
Vad har du för iOS? Tror att 4S ska gå att låsa upp, men beror nog lite på vilket iOS du har. Då man uppdaterar iOS så uppdaterar man även sitt BB, så eftersom du säger att du har BB 5.2.00. så antar jag att du har iOS 7.1?

Stämmer. iOS 7.1.1 har jag.
Citera
2014-08-06, 15:39
Medlem
tallanis avatar
Ge mig fem starka anledningar till att jailbreaka min iPhone 5S!
Citera
2014-08-14, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tallani

Varför behöver du hela fem anledningar? Du kan alltid rulla tillbaka till vanilj.
Activator, CCSettings, f.lux, Springtomize och TinyBar är viktigast för mig i alla fall.
Citera
2014-08-21, 03:10
Medlem
Citat:

Om så SwipeSelection var det enda jailbreak tweak som fanns så hade det varit skäl nog för mig att jailbreaka min iPhone/iPad:

SwipeSelection: https://www.youtube.com/watch?v=6h2yrBK7MAY

SwipeSelection Pro: https://www.youtube.com/watch?v=BUNMWsnVF90

SwipeSelection är gratis medan SwipeSelection Pro kostar $1,99, men har fler inställningsmöjligheter. Personligen så känner jag att det räcker med gratisvarianten.
Senast redigerad av DaCrap 2014-08-21 kl. 03:47.
Citera
2014-08-21, 07:24
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
WhoIsCalling er en anledning nog. Bästa katalogtjänsten vid samtal. Den visar, innan man hinner svara, vem som ringer. om den som ringer inte finns i telefonboken. Sedan får man valet att lägga till i telefonboken, om man vill. Man kan även själv lägga till katalog som den letar i.

http://whoiscalling.lannerhjelm.se/
Citera
2014-08-21, 22:16
Medlem
eliiiit1s avatar
Vet inte riktigt om det här är rätt tråd eller inte! Men jag ska köpa en begagnad iPhone 4s som är låst till Telenor! Går det att låsa upp den själv (och isf hur gör man) eller måste jag lämna in den? Och hur mycket kostar det?

Tack på förhand!
Citera
2014-08-22, 13:08
Medlem
Morgonkrööks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eliiiit1
Men jag ska köpa en begagnad iPhone 4s som är låst till Telenor! Går det att låsa upp den själv (och isf hur gör man) eller måste jag lämna in den? Och hur mycket kostar det?

Du kan inte låsa upp den med hjälp av Jailbreak, utan du får kontakta Telenor - de begär upplåsning av den hos Apple. Därefter får du synka den mot iTunes, för att luren skall bli upplåst (kanske tom var så att du var tvungen att göra en återställning, är det så - Glöm inte ta säkerhetskopia).

http://www.telenor.se/privat/kundservice/mobiltelefoner/operatorslast-mobil/lu/index.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in