2011-04-04, 22:31
Medlem
Deometrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychiC86
Va fan nu krånglar det igen. När jag försöker jailbreakar så fastnar hela skiten på "Uploading ramdisk" Någon som vet hur jag ska kunna komma vidare?

http://tinyurl.com/4xan5bd

Hoppas det hjälper.
Citera
2011-04-04, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deometric
Det funkar väl inte till iPad? Inte iPad 2 iallafall.

till iPad funkar det, men inte iPad2, och det skrev jag inte heller.

Nu till lite frågor.

1. man kan alltid köra backup genom iTunes först och spara allt, alla spel/program och annat.
Man kör transer purchuase om man har AppSync installerat på mobilen, så för man över alla program/spel till iTunes för att sen efter jailbreak kunna föra över.

men vad som händer är att bakgrundsbilden, alla teman försvinner, allt som man gjort innan försvinner. Winterboard och allt annat försvinner. Finns det inget jävla sätt att fixa detta?
Jag som satt för några månader sen och gjorde det snyggt, och nu kommer iPhones originala bakgrundsbild och allt är försvunnet. Får fan sitta och installera om AppSync, Winterboard, SBSettings och så vidare... vafan. De måste väl finnas något sätt och få allt detta kvar efter en jailbreak/uppdatering ?

2. Jag får bara 1 bar/signal .. den varken sjunker eller ökar.
Har gått ut, har kommit hem, överallt ..bara 1 bar/signal .. Vad kan detta vara?

Funkar 3G, eller är det bara GSM/WiFi som funkar?
Citera
2011-04-04, 22:35
Medlem
skinner1112s avatar
hej! jag uppdaterade mitt installous till 4.4 men har problem med flera appar den vill inte ladda när jag valt vilken nerladdning sida jag ska använda, det är vit skärm, det går att trycka på reload och gå tillbaks men appen vägrar laddas för nerladdning, någon med samma problem?

hur gör jag om jag vill byta tillbaks till 4.2 eller vad det nu var för version innan 4.4?
Citera
2011-04-04, 22:54
Medlem
Eck3lJeVels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
till iPad funkar det, men inte iPad2, och det skrev jag inte heller.

Nu till lite frågor.

1. man kan alltid köra backup genom iTunes först och spara allt, alla spel/program och annat.
Man kör transer purchuase om man har AppSync installerat på mobilen, så för man över alla program/spel till iTunes för att sen efter jailbreak kunna föra över.

men vad som händer är att bakgrundsbilden, alla teman försvinner, allt som man gjort innan försvinner. Winterboard och allt annat försvinner. Finns det inget jävla sätt att fixa detta?
Jag som satt för några månader sen och gjorde det snyggt, och nu kommer iPhones originala bakgrundsbild och allt är försvunnet. Får fan sitta och installera om AppSync, Winterboard, SBSettings och så vidare... vafan. De måste väl finnas något sätt och få allt detta kvar efter en jailbreak/uppdatering ?

2. Jag får bara 1 bar/signal .. den varken sjunker eller ökar.
Har gått ut, har kommit hem, överallt ..bara 1 bar/signal .. Vad kan detta vara?

Funkar 3G, eller är det bara GSM/WiFi som funkar?

http://iphoneguiden.se/uppdatering-till-ios-4-3-1-med-gammalt-baseband-ingen-tackning/ kanske kan va nått?
Citera
2011-04-04, 23:43
Medlem
Eck3lJeVels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Sätt iPhonen i DFU-Läge, se min signatur för guide.

fastnar på uploading ramdisk...
Citera
2011-04-04, 23:49
Medlem
Eck3lJeVels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Longface
Ville bara informera att jag för en stund sen jailbreakade 4.3.1 med redsnow och det fungerar hittills felfritt.

hur gick du tillväga?
Citera
2011-04-05, 00:05
Medlem
Eck3lJeVels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deometric
http://tinyurl.com/4xan5bd

Hoppas det hjälper.

ber om ursäkt, fick lite panik först, tackar!
Citera
2011-04-05, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eck3lJeVel
http://iphoneguiden.se/uppdatering-till-ios-4-3-1-med-gammalt-baseband-ingen-tackning/ kanske kan va nått?

Tack för länken. Det är precis det som är problemet för min del.
Nu är frågan:

1. Hur använder jag en senare basband?
Jag har såklart sparat SHSH genom Cydia och det står 4.1, 4.2, 4.2.1, 4.3 och så vidare..

2. Hur återställer jag så att jag går tillbaks till 4.2.1 och får en nyare baseband?
modemfirmware: 04.10.01 och jag tappar signal och har bara 1 bar/signal.
Citera
2011-04-05, 01:03
Bannlyst
Hej alla Flashabackare...

Iphone 3G Version 4.2.1 (8c148) modemfirmvare 05.15.04

Den är låst till Telia men måste kunna använda en annan operatör. hur gör jag? vilket jailbrake,upplåsning ska jag använda mig av?

Snälla ge mej ett snabbt svar eller en fungerade länk ///Desperat.
Citera
2011-04-05, 01:21
Medlem
Mikessons avatar
Jag har i dagsläget en jailbreakad i4 med 4.2.1 greenpois0n.
Om jag vill uppgradera till 4.3.1 och sen jailbreaka med nya redsn0w försvinner mina paket jag har antar jag?

Hur gör jag för att spara dom? går det?
Citera
2011-04-05, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikesson
Jag har i dagsläget en jailbreakad i4 med 4.2.1 greenpois0n.
Om jag vill uppgradera till 4.3.1 och sen jailbreaka med nya redsn0w försvinner mina paket jag har antar jag?

Hur gör jag för att spara dom? går det?

Vilka paket?
Jag vet att man kan ladda ner "AppSync 4.0+" till iPhonen genom Cydia, och sen inne på iTunes så högerklickar du på din mobil och väljer "transfer purchuase" så skickas alla program, spel, musik m.m till din iTunes.

Efter jailbreaken kan du bara gå in på iTunes och sen synka tillbaks dom till mobilen.

Däremot bakgrundsbilden, och themes, winterboard, smsettings m.m försvinner.
Vet inte hur man kan spara de där, men jag gjorde det och de försvann.
Nu har min telefon "no service" och ja vettefaen hur jag återställer den till 4.2.1 och sen fixar till basbandet.
Citera
2011-04-05, 02:28
Medlem
pedobear84s avatar
Så det funkar att jailbreaka 4.3.1 nu utan buggar?

Jag har en 3gs, läste nånstans här att det inte ska funka, stämmer det?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in