2014-07-10, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kilimili00
Hej

Jag har jailbreakat med pangu men det har uppstått problem.

De flesta apparna är borta, bl.a. safari, appstore, cydia och samtliga viktiga appar.
Har försökt att återställa telefonen men det fungerar inte heller.

Hjälp mig vad kan jag göra?

Installera om Cydia Substrate och Substrate Safe Mode.
Citera
2014-07-14, 21:04
Medlem
Hej! Jag Jailbreaka min ipad för ett tag sedan och idag så släcktes skärmen. Jag kommer åt Siri men skärmen är fortfarande svart, har till och med fabrikåterställt utan framgång. Någon som har en idé hur man fixar det?

Edit: Det är Pangu som det handlar om

Mvh
Senast redigerad av Pinglan12345 2014-07-14 kl. 21:31.
Citera
2014-07-14, 21:50
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglan12345
Hej! Jag Jailbreaka min ipad för ett tag sedan och idag så släcktes skärmen. Jag kommer åt Siri men skärmen är fortfarande svart, har till och med fabrikåterställt utan framgång. Någon som har en idé hur man fixar det?

Edit: Det är Pangu som det handlar om

Mvh
DFU-läge, googla, ganska enkelt, men du blir tvungen att lägga in 7.1.2 tror jag det är nu. Den kan ju iaf jailbreakas...
Citera
2014-07-15, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
DFU-läge, googla, ganska enkelt, men du blir tvungen att lägga in 7.1.2 tror jag det är nu. Den kan ju iaf jailbreakas...
Har redan 7.1.2 men tror du man kan fixa det när nya uppdateringen kommer?
Citera
2014-07-15, 10:26
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglan12345
Har redan 7.1.2 men tror du man kan fixa det när nya uppdateringen kommer?
Även om jb till 7.1.2 är ganska kass, så vet man ju att det går att jb:a. Nya versionen vet man ju inget om, gällande detta med jb. Jag skulle nog lägga om 7.1.2 innan nya verren oå ios kommer.
Citera
2014-07-16, 10:39
Medlem
Funderar på att skaffa mig en ipad till mina kommande studier för att ladda ner pdfs och dyra appar som jag kan använda istället för böcker.

Om jag jailbreakar, kan jag då ladda ner alla appar gratis via datorn eller hur fungerar det?
Citera
2014-07-16, 13:50
Medlem
r_o_ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFlakes
Funderar på att skaffa mig en ipad till mina kommande studier för att ladda ner pdfs och dyra appar som jag kan använda istället för böcker.

Om jag jailbreakar, kan jag då ladda ner alla appar gratis via datorn eller hur fungerar det?
Dels finns lite halvkrattiga "AppCake". Där länkar till appar samlas och sedan laddas ner vi filsidor där man ganska svårt hittar nedladdningslänken som man oftast får vänta 29 sekunder på att kunna klicka den. Många gånger så finns inte apparna där heller, men väl nerladdad så installeras den via appcake och raderas, om man vill det.
Själv använder jag "HipStore". Där lägger man till en repo och sedan en liten app via cydia, efter det surfar man in på http://store.heaveniphone.com/home.html med sin webläsare i paddan.

Läs hur man gör: http://www.technouz.com/926/how-to-install-hip-store-installous-alternative/
Citera
2014-07-19, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Dels finns lite halvkrattiga "AppCake". Där länkar till appar samlas och sedan laddas ner vi filsidor där man ganska svårt hittar nedladdningslänken som man oftast får vänta 29 sekunder på att kunna klicka den. Många gånger så finns inte apparna där heller, men väl nerladdad så installeras den via appcake och raderas, om man vill det.
Själv använder jag "HipStore". Där lägger man till en repo och sedan en liten app via cydia, efter det surfar man in på http://store.heaveniphone.com/home.html med sin webläsare i paddan.

Läs hur man gör: http://www.technouz.com/926/how-to-install-hip-store-installous-alternative/

Och att jailbreaka är relativt lätt?

Vill alltså köpa ipad, jailbreaka och kunna ladda ner alla appar gratis för olika studier. Är detta relativt lätt och stabilt?
Citera
2014-07-19, 19:29
Medlem
Har jailbreakat min Iphone 4 kontant som ej ska vara operatörslåst från köp.
Men jag får ändå "ingen service" vilket sim jag än använder. Det är bara 3 kontant som får täckning.

Körde Pangu 1.1 och tror det gick bra men får fortfarande "ingen service" i luren när jag tex har i mitt comviq kontant. Måste jag installera något speciellt genom Cydia?

Tack på förhand!
Citera
2014-08-04, 18:24
Medlem
Fallmans avatar
Funderar på att jailbreaka min ipad 4. 7.1.2, OM DET FINNS? Jag har googlat och fått många träffar, men finns mkt fejk också. Så hjälp gärna.(ser att några pratar om att de finns, men strular?)

Sen undrar jag, vilka appar som inte brukar tillåta det?

Pokerstars? Spotify? Bankappar? Spel? Viaplay? Netflix? Facebook?

Ni som har jailbreakat, använder ni nån av dessa eller kan kolla?
Citera
2014-08-04, 18:28
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Funderar på att jailbreaka min ipad 4. 7.1.2, OM DET FINNS? Jag har googlat och fått många träffar, men finns mkt fejk också. Så hjälp gärna.(ser att några pratar om att de finns, men strular?)

Pangu ska du använda http://pangu.io

Har aldrig haft något problem med att appar inte fungerar när jag haft jailbreak men annars går det att ta bort genom flex 2
Citera
2014-08-04, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman

Inte problem med någon av dessa eller några andra över huvud taget. Har dock inte testat Netflix. Vill minnas att Skype bråkade med en för några år sedan men det fungerar nu.

Som darkboot skriver är det pangu som gäller. Fugerar väldigt bra. Har inte särskilt många tweaks utan bara sådana som underlättar och har inte hamnat i SafeMode på säkert en månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in