Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-05, 16:40
  #3589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deometric
Kunna ha andra simkort än vad du bundit upp dig till.
Så det är inget man måste göra ?

Edit : Har man kvar appar och mobilnummer ?
Citera
2011-05-05, 17:08
  #3590
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziwe
Är det lönt att Jailbreaka? Kommer telefonen bli roligare? Smittrisken för diverse virus ökar fatalt i och med att man Jailbreakar, right..? Bör man oroa sig?
Lönt? Definitionsfråga, läs nedan.
Roligare? Definitivt! Kolla klipp på youtube, sök efter Barrel, Graviboard och DeepEnd, tre "roliga" paket som jag tycker är värda att installera. Sen kan du installera praktiska saker också, typ InfiniFolders, som gör så att du kan flytta oändligt med appar in i en mapp
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Självklart är det lönt att jailbreaka, du kan ladda ner alla appar som kostar på App Store gratis, det är väl ett tillräckligt stort argument för att jailbreaka, eller??
Definitionsfråga. Att jailbreaka kräver ju lite mer insättning i själva förloppet, nackdelar, fördelar osv. Kanske inte något alla iPhone-ägare orkar sätta sig in i.
Citat:
Ursprungligen postat av Ziwe
Nja, några roliga historier är jag inte ute efter. Men mer funktioner/finesser, alltså, mer att göra.
Okej, om det är som du säger och bara finns bra saker med att Jailbreaka så kör jag väl på
Kort sagt går jailbreakande ut på en sak: Att installera Cydia. Cydia är typ som App Store, fast istället för att alla appar kommer från App Store kan du själv lägga in källor, och istället för appar installerar du modifikationer, teman m.m.
Citat:
Ursprungligen postat av Sintris
Sitter och funderar på detta med att jailbreaka iPhone 4..
Går det att komma undan med det så att man kan lämna in telefonen om den pajjar, eller är garantin för evigt körd?
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
När du vill lämna in din jailbreakade iPhone på service så återställer du bara den i iTunes, så kan ingen se att du tidigare har jailbreakat din iPhone.
Viktigt att notera är att säkerhetskopior kan innehålla viss jailbreakdata, man bör inte synka tillbaka en kopia efter återställning om telefonen ska på reparation, för att vara säker.
Citera
2011-05-05, 17:13
  #3591
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaborik
Ytterligare en fråga.

Är denna JB guiden bra? Läst att man måste vara vid en dator då man startar om sin Iphone, stämmer det? I sådana fall suger det rejält
http://iphoneguiden.se/guide-hur-du-...med-ios-4-2-1/
Ehm... Guiden är för 4.2.1, nyaste firmwaren i skrivande stund är 4.3.3, fjärde släppet sedan 4.2.1.

Så länge du inte har iPhone 3G (som inte stödjer firmwares förbi 4.2.1) är guiden i princip värdelös för dig.

Vilken iPhone-version har du?
Citat:
Ursprungligen postat av eekan
Ursäkta mitt ovetande men vad menas med att man ska låsa upp telefonen ?
Citat:
Ursprungligen postat av eekan
Så det är inget man måste göra ?

Edit : Har man kvar appar och mobilnummer ?
Jailbreak tar bort apples spärrar och tillåter tredjepartspaket att installeras.
Med unlock tar man bort operatörslåset, och gör telefonen användbar på andra operatörer.

På svenska kan "låsa upp" också betyda att låsa upp iPhonen, att öppna den förbi låsskärmen med "slide to unlock"
Citera
2011-05-05, 17:14
  #3592
Avstängd
Gaboriks avatar
[quote=Joomla]Ehm... Guiden är för 4.2.1, nyaste firmwaren i skrivande stund är 4.3.3, fjärde släppet sedan 4.2.1.

Så länge du inte har iPhone 3G (som inte stödjer firmwares förbi 4.2.1) är guiden i princip värdelös för dig.

Vilken iPhone-version har du?


[quote]

Jag har, 3gs - 4.2.1 (8C148a)
Citera
2011-05-05, 17:47
  #3593
Medlem
Noe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillNani
Seriöst finns det ingen snygg tema till ios4? Varför är nästan alla teman tjocka kladdiga fula?? Shit
Minimo är najs
http://www.ithemesky.com/iphone-4-theme/Minimo-HD/2561
Citera
2011-05-05, 17:57
  #3594
Medlem
0bbAs avatar
Finns det något jailbreak till iPhone 4 4.3.3?
Citera
2011-05-05, 18:08
  #3595
Medlem
truperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midjona
om du menar att jag inte skulle vara läskunnig är det en dum förolämpning. Jag gör exakt (läs exakt) som det står att jag ska göra OCH telefonen fastnar i uppdateringsfasen och startar inte igen. Den fastnar precis innan DFU läge. Hoppas jag gjort en tillräckligt tydlig beskrivning av mitt problem.
Jaha.
Men hur vet du att den fastnar precis innan dfu-läget? Blir skärmen bara svart?
Citera
2011-05-05, 18:35
  #3596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0bbA
Finns det något jailbreak till iPhone 4 4.3.3?

Svar ja, men endast tethered i dagsläget. Bättre att vänta tills det kommer en untethered jailbreak eller downgradea iOS till 4.3.2. Jag väntar på en ny JB ^^
Citera
2011-05-05, 19:56
  #3597
Medlem
0bbAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziwe
Svar ja, men endast tethered i dagsläget. Bättre att vänta tills det kommer en untethered jailbreak eller downgradea iOS till 4.3.2. Jag väntar på en ny JB ^^
Okej, vad är tethered/untethered?
Citera
2011-05-05, 19:58
  #3598
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0bbA
Okej, vad är tethered/untethered?
Tethered innebär att man måste starta telefonen med hjälp av datorn.
Citera
2011-05-05, 20:12
  #3599
Medlem
Mikessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Tethered innebär att man måste starta telefonen med hjälp av datorn.

http://iphonepyssel.se/jailbreak/nu-...4-3-3-nyheter/

Enligt den nyheten fungerar det att jailbreaka untetherd .. skall man använda sig av redsn0w_win_0.9.6rc14 tro? eller kommer det en ny version av redsn0w
Citera
2011-05-05, 20:17
  #3600
Medlem
0bbAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Tethered innebär att man måste starta telefonen med hjälp av datorn.
Det låter jävligt krångligt. Är det svårt för utvecklarna av jailbreak att fixa det eller varför släpps såna versioner?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback