Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-05, 20:24
  #3601
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0bbA
Det låter jävligt krångligt. Är det svårt för utvecklarna av jailbreak att fixa det eller varför släpps såna versioner?
Det finns egentligen inte många anledningar till att stänga av och starta om sin iPhone, så egentligen är det ju inte ett så stort problem.
Citera
2011-05-05, 21:11
  #3602
Medlem
0bbAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Det finns egentligen inte många anledningar till att stänga av och starta om sin iPhone, så egentligen är det ju inte ett så stort problem.
Finns flera anledningar till varför man skulle vilja starta om sin iPhone. Men om man tar den uppenbara: Batteriet tar slut, krångligt att behöva en dator för att kunna starta upp den igen.
Citera
2011-05-05, 21:18
  #3603
Medlem
Domyojis avatar
Blir fan rädd när man ska hålla ner de där jävla knapparna men han cpade sig efter det och sa att någonting... skulle göra igen men är rädd att all data ska försvinna.

Har försökt ett par gånger nu alltså... att det ska vara så jävla svårt, någon som vill göra åt mig?

Bjuder på MAX (för att jag har kuponger hah)
Citera
2011-05-05, 21:46
  #3604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trupert
Jaha.
Men hur vet du att den fastnar precis innan dfu-läget? Blir skärmen bara svart?

Följer instruktionerna till pricka och skärmen fortsätter att vara svart. När jag sedan försöker starta telefonen går det inte. Så jag kopplar in itunes och då står det att en uppdatering har avbrutits.

Samtidigt som jag försökte jailbreaka första gången gjorde en kompis det vid sidan av med sin mobil. Så jag vet hur det ska se ut.
Citera
2011-05-05, 23:14
  #3605
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikesson
http://iphonepyssel.se/jailbreak/nu-...4-3-3-nyheter/

Enligt den nyheten fungerar det att jailbreaka untetherd .. skall man använda sig av redsn0w_win_0.9.6rc14 tro? eller kommer det en ny version av redsn0w
Exploited som användes i 4.3.1-4.3.2-jailbreakarna lever vidare i 4.3.3. Det är därför som 4.3.3 går att jailbreaka med redsn0w överhuvudtaget.
3GS med den äldre bootromen är untethered, jag vet för jag kör det själv.
Citat:
Ursprungligen postat av 0bbA
Det låter jävligt krångligt. Är det svårt för utvecklarna av jailbreak att fixa det eller varför släpps såna versioner?
Det gör man inte. Man använder jailbreaken från 4.3.2, som exploiterar den nyare firmwaren 4.3.3 med samma exploit som användes i 4.3.2. Dock är det inte uppdaterat för 4.3.3, och jailbreaken blir således tethered. Med undantag för 3GS med gammal bootrom, den är untethered. (kör själv 4.3.3 jailbreakad untethered)
Eftersom att exploiten finns kvar i 4.3.3 är det bara en fråga om att uppdatera redsn0w, uppdatering lär väl komma inom några dagar, till helgen, förhoppningsvis
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Det finns egentligen inte många anledningar till att stänga av och starta om sin iPhone, så egentligen är det ju inte ett så stort problem.
Citat:
Ursprungligen postat av 0bbA
Finns flera anledningar till varför man skulle vilja starta om sin iPhone. Men om man tar den uppenbara: Batteriet tar slut, krångligt att behöva en dator för att kunna starta upp den igen.
Yep. Det är inte alltid man är hemma med tillgång till redsn0w för tethered uppstartningar. Kan ju vara allt från att telefonen krashar till omstart eller laddar ur sig när man är ute, även om man har laddare kan man ju inte starta den. Samt att vissa paket från Cydia kräver omstart, bl.a Winterboard och afc2add (USB SSH)
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Blir fan rädd när man ska hålla ner de där jävla knapparna men han cpade sig efter det och sa att någonting... skulle göra igen men är rädd att all data ska försvinna.

Har försökt ett par gånger nu alltså... att det ska vara så jävla svårt, någon som vill göra åt mig?

Bjuder på MAX (för att jag har kuponger hah)
DFU-mode menar du?
Vem "cpade" sig, och sa vad?
Inget data försvinner om du går in i DFU eller recovery, däremot om du återställer telefonen försvinner allt. (vilket jag antar du inte är ute efter nu, då du räds dataförlust)

Behåll kupongerna förresten, kom med en rejäl förklaring så får du hjälp istället
Citera
2011-05-05, 23:19
  #3606
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noe-
Minimo är najs
http://www.ithemesky.com/iphone-4-theme/Minimo-HD/2561
I call your contribution and raise with Genesis: http://jackietran.deviantart.com/art...ne-4-198204226

Genesis är nog ett av de sexigaste teman jag sett (edit: och använt, såklart) till iPhone, utan tvekan. iFlat, glaskart och vad fan alla b-teman heter kan slänga sig i väggen.
Citera
2011-05-06, 13:04
  #3607
Avstängd
Gaboriks avatar
Kort & snabb fråga
Får man tillgång till alla appar i Cydia då man har JB sin telefon, fast dom är gratis?
Citera
2011-05-06, 13:31
  #3608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midjona
Följer instruktionerna till pricka och skärmen fortsätter att vara svart. När jag sedan försöker starta telefonen går det inte. Så jag kopplar in itunes och då står det att en uppdatering har avbrutits.

Samtidigt som jag försökte jailbreaka första gången gjorde en kompis det vid sidan av med sin mobil. Så jag vet hur det ska se ut.

om jag återställer min iPhone, kan jag välja vilken programversion jag vill ha i den då ?
Citera
2011-05-06, 16:32
  #3609
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
DFU-mode menar du?
Vem "cpade" sig, och sa vad?
Inget data försvinner om du går in i DFU eller recovery, däremot om du återställer telefonen försvinner allt. (vilket jag antar du inte är ute efter nu, då du räds dataförlust)

Behåll kupongerna förresten, kom med en rejäl förklaring så får du hjälp istället

Precis. Jag höll in knapparna (försökte efterlikna det som stod på skärmen) och då kom DFU-läget upp på iPhone-skärmen tyckte jag att det såg ut (om det var kabeln connectad till iTunes eller om det var mot något annat, iaf, den bilden kom upp för bara en millisekund), men jag vet inte om jag fortsatta hålla eller vad jag gjorde fel, för då började redsn0w på datorn klaga på att jag tryckte knapparna fel och att det inte fungerade.

Och då blev jag så jävla nervös att all min data skulle bli förlorad, alt. att jag inte skulle få igång iPhonen igen... läskigt
Citera
2011-05-06, 17:44
  #3610
Medlem
Nu är det säkert så att de här frågorna som jag kommer att ställa nu har förekommit tidigare i denna tråd men jag har kollat igen lite smått men hittade inget.

Det jag vill göra är att jailbreaka min iphone 4 och det jag inte kan få klarhet över är vad unlock är och vad det har med själva jailbreaket att göra? just nu är det det enda som hindrar mig från att göra en jailbreak, är så sjukt sugen på att leka med alla nya finnesser!


tack på förhand
Citera
2011-05-06, 18:10
  #3611
Medlem
sarekfbs avatar
Uppdatering 4.3.3 + Jailbreak?

Funderar på att uppdatera min iPhone4 från 4.1 till 4.3.3 (det sägs att man får bättre batteritid då) och jag har upplevt nu på senaste tiden, att min telefons batteri dör ganska snabbt (dels för att jag har för mycket onödigt - cydia tweaks - på den).

Så nu undrar jag om det finns något bra Jailbreak till 4.3.3 iPhone 4?
Är ej intresserad av jailbreak som man inte kan stänga av telefonen på.'

S@RR3 - K
Citera
2011-05-06, 18:13
  #3612
Medlem
sarekfbs avatar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback