2011-02-21, 19:54
Medlem
Ralfffs avatar
Guide för att fixa jailbreak med unlock för iPhone 3GS ENDAST, noterat att flera haft problem med detta inklusive mig själv så tog mig en liten stund för att skriva en utförlig guide.. : (allt finns på google så fråga inte mig om filer!)

Uppdatera dig till 4.2.1 igenom iTunes, när det är klart ska du säkerhetskopiera för att sedan återställa din telefon. Ladda sedan ner redsn0w 0.9.6b5 och en ipsw (iPhone2,1_4.2.1_8C148a_Restore).
Starta nu redsn0w välj din ipsw när du blir tillsagd, installera sedan Cydia och iPad's baseband (06.15.00) låt programmet göra klart sitt och ta inte ut kablen någongång!
(Starta din telefon och gå in och kolla så du har baseband 06.15.00)

Återgå nu till iTunes för att återställa din telefon igen, nu med en custom ipsw (iPhone2,1_4.2.1_8C148a4.2.1Custom_Restore) dvs att du håller in shift medans du klickar på återställ för att sedan navigera dig till filen!
(Detta gör du för att redsn0w är ett tethered jailbreak och vi skall använda ett annat som är untethered, vet du inte vad detta innebär så är google din jahhbrodertuck thug kompis!)

Nu när din telefon är återställd ska du nu ladda ner greenpoison, för att göra en ny jailbreak.
Detta programmet är sjukt mycket enklare, såhär ska du inte behöva några flera instruktioner.

Starta nu din telefon och gå in på cydia för att sedan söka på ultrasn0w, tryck ut ditt simkort och installera, reboota, in med simkortet igen och kör hårt!

Lev nu lyckligt med din jailbreakade/unlock'ade iphone 3gs 4.2.1!
Citera
2011-02-21, 20:53
Medlem
GanjaFarfars avatar
Vet inte om jag lägger detta i rätt tråd nu men jag försöker ändå.

Jag har en jailbreakad Iphone 4 version 4.2.1 och hade nu tänkt att plocka bort lite musik från den, och för smidighets skull så bockade jag ur "synkronisera program" för att jag inte vill att mina mappar skall förstöras IGEN.
Jag har AppSync installerat på telefonen och har synkat den i itunes tidigare genom att "överföra inköp". Nu är dock problemet att när jag vill synka iphonen i itunes efter att jag har bockat ur "synka program" för att enbart synka musiken så vill itunes ta bort alla mina appar från telefonen. Vad gör jag åt detta? Jag vill ju inte behöva göra nya mappar till alla appar varje gång jag ska lägga in/ ta bort musik från den, finns det något sätt att komma runt detta?
Eller rentav något sätt att slippa använda bög-itunes?
Har även provat "hantera musik och videor manuellt" men kunde då inte se vad jag hade för musik på iphonen utan endast "lägga in" låt för låt..

Tack på förhand..

MsH
Citera
2011-02-21, 22:07
Medlem
niXys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankiee
Hallå! Finns det någon app som gör att man får 3g nät eller liknande?

Citat:
Ursprungligen postat av Frankiee
Så att man kan vara uppkopplad på nätet utan att behöva koppla upp sig på massa trådlösa nätverk!

Helt ärligt, skämtar du eller? Har du ett simkort i telefonen så har du förmodligen 3G också.. om du inte kör med något riktigt gammal simkort. Om du vill ha 3G på en iPod eller något så får du nog leta vidare.. tror knappast att du kan få gratis 3G till något, då andra betalar räkning för det dom surfar för. (finns många som kör med gratis surf men ni förstår vad jag menar)

Du har förmodligen missuppfattat det där med 3g tror jag(?)
Citera
2011-02-21, 22:20
Medlem
noremlacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Vet inte om jag lägger detta i rätt tråd nu men jag försöker ändå.

Jag har en jailbreakad Iphone 4 version 4.2.1 och hade nu tänkt att plocka bort lite musik från den, och för smidighets skull så bockade jag ur "synkronisera program" för att jag inte vill att mina mappar skall förstöras IGEN.
Jag har AppSync installerat på telefonen och har synkat den i itunes tidigare genom att "överföra inköp". Nu är dock problemet att när jag vill synka iphonen i itunes efter att jag har bockat ur "synka program" för att enbart synka musiken så vill itunes ta bort alla mina appar från telefonen. Vad gör jag åt detta? Jag vill ju inte behöva göra nya mappar till alla appar varje gång jag ska lägga in/ ta bort musik från den, finns det något sätt att komma runt detta?
Eller rentav något sätt att slippa använda bög-itunes?
Har även provat "hantera musik och videor manuellt" men kunde då inte se vad jag hade för musik på iphonen utan endast "lägga in" låt för låt..

Tack på förhand..

MsH

Ifunbox kanske kan vara något för dig?

http://www.i-funbox.com/
Citera
2011-02-21, 23:06
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niXy
Helt ärligt, skämtar du eller? Har du ett simkort i telefonen så har du förmodligen 3G också.. om du inte kör med något riktigt gammal simkort. Om du vill ha 3G på en iPod eller något så får du nog leta vidare.. tror knappast att du kan få gratis 3G till något, då andra betalar räkning för det dom surfar för. (finns många som kör med gratis surf men ni förstår vad jag menar)

Du har förmodligen missuppfattat det där med 3g tror jag(?)

Kanske är helt ute och cyklar, men har inte vissa företag(Telia,3 m.m) tagit bort surf på kontantkortstelefoner?
Citera
2011-02-21, 23:09
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Kanske är helt ute och cyklar, men har inte vissa företag(Telia,3 m.m) tagit bort surf på kontantkortstelefoner?
Nej.
Citera
2011-02-21, 23:17
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Nä, vadådå? Min gamla SE K810i med kontantkort från Telia har 3G och EDGE-surf. Max 9kr/dag.
Citera
2011-02-22, 16:55
Medlem
hej letar efter en app från cydia som gör att wifi körs hela tiden även om man stänger programmen tex: appcake och installous. vet att det finns men hittar den inte igen
Citera
2011-02-22, 17:05
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _marton_
hej letar efter en app från cydia som gör att wifi körs hela tiden även om man stänger programmen tex: appcake och installous. vet att det finns men hittar den inte igen
3G unrestrictor? Den lurar att den kör genom på wifi men den är uppkopplad på ett 3gnät.. Gissar på att det var det du sökte
Citera
2011-02-22, 17:10
Medlem
Citat:
3G unrestrictor? Den lurar att den kör genom på wifi men den är uppkopplad på ett 3gnät.. Gissar på att det var det du sökte

nej denna vet jag om.. men det jag vill är att sidor i safari och apps som man tankar från installous ska fortsätta tanka även om jag inte har appen öppen!
Citera
2011-02-22, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _marton_
nej denna vet jag om.. men det jag vill är att sidor i safari och apps som man tankar från installous ska fortsätta tanka även om jag inte har appen öppen!

det är inte frågan om wifi. utan multitasking. om den funktionen inte finns på din model/firmware eller om appen saknar stöd för native multitasking så ladda ner backgrounder.

Jag vet att installous fortsätter att tanka så länge jag inte stänger av appen, utan minimerar fönstret bara, på 3gs ios 4.2.1. Tipsar även om multicleaner tillsammans med activator gör mobilen till lite mer än en värdelös tegelsten
Citera
2011-02-22, 17:44
Medlem
testade tanka ner five icon dock, funkade dock bara på dom där nere hur fixar jag så jag kan ha 5 ikoner bredvid varandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in