2011-03-31, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
En annan variant är att ändra i IPA-filen i datorn och ändra de versioner som är accepterade.

Okej låter som en bra grej Hur går jag till väga på ?
Citera
2011-03-31, 15:35
Medlem
Sitter just ni på Unlock-blockade 05.15.04 BB. Får man nytt BB genom att bara uppdatera iOS? eller hur gör jag? Kommer jag aldrig att kunna unlocka den?

/LD
Citera
2011-03-31, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Kör på det Quwerrt sa? Du menar att du väntar på stabil jailbreak, vilket betyder att du inte kommer använda sn0wbreeze. Vad är det då du ska köra på? Köra 4.3.1 utan jailbreak i väntan på jailbreak?
isf. Been there, done that. Det är hemskt att vara utan jailbraek, jag hade dock sparat SHSH, slutade med att jag nedgraderade efter typ två dagar. (försökte det igen senare, men slutade ÄNDÅ med att jag nedgraderade)

Om du vill leka med sn0wbreeze och betajailbreaken, berätta vilken felkod du får så kan jag hjälpa.

Menade att jag kör på beta jailbreaket tills ett stabilt kommer ut. Lekte lite i sn0wbreeze och lyckades faktiskt att jailbreaka 4.3.1 (trodde inte jag skulle få det att funka med tanke på mycket det krångla förut) dock känns det ovärt eftersom att det är beta och det mesta i cydia inte fungerar korrekt.

MEN jag märkte nu när jag har jailbreakat den att jag har massa SHSH (det står högst upp i cydia) 4.0 till 4.3 alltså så har jag 4.2.1 också, då måste jag kunna nedgraderade 4.2.1 eller hur? Det vore så jävla underbart

Om det nu ska funka att nedgradera till 4.2.1 skulle man kunna få en liten guide om hur jag ska göra? Har verkligen 0 kunskaper om att nedgradera.
Citera
2011-03-31, 17:58
Medlem
Costanza101s avatar
Tja, väldigt dåligt på sånt här så jag hade en fråga och skulle uppskatta det väldigt mycket om någon kunde hjälpa mig med den.

Jag hade jailbreakat min iPod touch för 7-8 månader sen och det fungerade väldigt bra. Men efter ett tag kunde inte vissa spel installeras på min iPod på grund av en gammal version (jag hade inte uppdaterat iTunes eller min iPod för att jag var rädd att det skulle ta bort jailbreaket) så jag bestämde mig för att uppdatera min iPod och iTunes vilket gjorde att den tog bort mitt jailbreak. Jag ville ju såklart jailbreaka den igen då så jag testade den här den här videon men det fungerade inte som jag ville, när jag skulle in på Loader (på min iPod) för att installera Cydia så stod det att det var för lite plats och rekommenderade att jag skulle ta bort bilder och dylikt (jag hade gott om uttryme) och när jag försökte installera om den stod det att Cydia redan var installerat.

Jag sökte på nätet och hittade den här vilket gjorde att jag kunde installera om Cydia vilket fungerade. Dagen efter installerade jag Cydia på min iPod igen och nu kan jag gå in på sjävla Cydia men när jag försöker lägga in spel från datorn till min iPod fungerar det inte. Antar att jag har jailbreakat fel och undrade om någon visste vad jag gjorde för fel? Får bara upp det här varje gång: http://i55.tinypic.com/65damh.jpg

Någon som vet hur jag kan fixa detta? Tack.

Version: 4.2.1
Modell: MC086KS
Citera
2011-03-31, 19:54
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Costanza101
Tja, väldigt dåligt på sånt här så jag hade en fråga och skulle uppskatta det väldigt mycket om någon kunde hjälpa mig med den.

Jag hade jailbreakat min iPod touch för 7-8 månader sen och det fungerade väldigt bra. Men efter ett tag kunde inte vissa spel installeras på min iPod på grund av en gammal version (jag hade inte uppdaterat iTunes eller min iPod för att jag var rädd att det skulle ta bort jailbreaket) så jag bestämde mig för att uppdatera min iPod och iTunes vilket gjorde att den tog bort mitt jailbreak. Jag ville ju såklart jailbreaka den igen då så jag testade den här den här videon men det fungerade inte som jag ville, när jag skulle in på Loader (på min iPod) för att installera Cydia så stod det att det var för lite plats och rekommenderade att jag skulle ta bort bilder och dylikt (jag hade gott om uttryme) och när jag försökte installera om den stod det att Cydia redan var installerat.

Jag sökte på nätet och hittade den här vilket gjorde att jag kunde installera om Cydia vilket fungerade. Dagen efter installerade jag Cydia på min iPod igen och nu kan jag gå in på sjävla Cydia men när jag försöker lägga in spel från datorn till min iPod fungerar det inte. Antar att jag har jailbreakat fel och undrade om någon visste vad jag gjorde för fel? Får bara upp det här varje gång: http://i55.tinypic.com/65damh.jpg

Någon som vet hur jag kan fixa detta? Tack.

Version: 4.2.1
Modell: MC086KS
Installera appsync från cydia. Kan även rekommendera att installera installous så kan du ladda ner betalappar direkt i iPoden.
Citera
2011-03-31, 21:39
Medlem
Costanza101s avatar
Thanks mate, får testa det imorgon. Har inte trådlöst internet hemma, är det bara att söka på appsync i Cydia eller?
Citera
2011-03-31, 22:14
Medlem
L0lAjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemondog
Sitter just ni på Unlock-blockade 05.15.04 BB. Får man nytt BB genom att bara uppdatera iOS? eller hur gör jag? Kommer jag aldrig att kunna unlocka den?

/LD

https://www.flashback.org/sp29782362
Fungerar inte med 4an.
Du kan låsa upp alla andra, men du blir tvungen att ändra till iPad bb 06.15.00.

Citat:
Thanks mate, får testa det imorgon. Har inte trådlöst internet hemma, är det bara att söka på appsync i Cydia eller?

Finns i samma source som Installous; http://cydia.hackulo.us
Citera
2011-03-31, 22:24
Medlem
Costanza101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0lAj
Finns i samma source som Installous; http://cydia.hackulo.us
Måste jag alltså lägga till http://cydia.hackulo.us först till mina sources och SEN ladda ner Appsync, eller va?
Citera
2011-03-31, 22:27
Medlem
L0lAjs avatar
Citat:
Måste jag alltså lägga till http://cydia.hackulo.us först till mina sources och SEN ladda ner Appsync, eller va?

Ja, du installerar Appsync genom Hackulo.us.
Citera
2011-03-31, 22:35
Medlem
waizers avatar
Tjena, skulle jailbreaka min ipod touch 3g 8gb
Ladda ner redsnow och min firware, följde guide på youtube (pålitlig) men efter man sätter den i DFU mode och jailbreakingen börjar står den still på exploring with limera1n
vad ska jag göra, har provat flertal gånger nu!
Citera
2011-03-31, 22:58
Medlem
Costanza101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0lAj
Ja, du installerar Appsync genom Hackulo.us.
Grymt, grymt. Tack så mycket.
Citera
2011-04-01, 08:42
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waizer
Tjena, skulle jailbreaka min ipod touch 3g 8gb
Ladda ner redsnow och min firware, följde guide på youtube (pålitlig) men efter man sätter den i DFU mode och jailbreakingen börjar står den still på exploring with limera1n
vad ska jag göra, har provat flertal gånger nu!
Använd dig av Greenpois0n, se min signatur för guide.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in