2010-08-05, 18:10
Medlem
Astraliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pcw
Går jag in på min iPhone och väljer Apps så kan man ju välja att synka apps och där i kan jag bocka för den .ipa jag har laddat ner men det känns som att det inte är rätt tillvägagångssätt?

Man vill ju bara ansluta telefonen så skall den syncas automatiskt.

Du ska själv kryssa i vilka appar du vill ska synkas till telefonen.
Citera
2010-08-05, 21:37
Medlem
Ingen som har svar?
Citera
2010-08-05, 21:58
Medlem
Det är bara att prova igen så bör det fungera efter ett par ggr..
Citera
2010-08-05, 22:12
Medlem
eduaxels avatar
Jag har en Iphone 3gs med 3.1.3 som är JB:ad med spirit.

Kan jag uppdatera via iTunes till 4.0.1 för att sedan använda http://www.jailbreakme.com/ ?
Citera
2010-08-05, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eduaxel
Jag har en Iphone 3gs med 3.1.3 som är JB:ad med spirit.

Kan jag uppdatera via iTunes till 4.0.1 för att sedan använda http://www.jailbreakme.com/ ?

Japp, bara att köra.
Citera
2010-08-05, 22:17
Medlem
eduaxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keptang
Japp, bara att köra.

Tack för det!
Citera
2010-08-05, 22:25
Medlem
Mikehammmers avatar
Några korta frågor:

Om man har jailbreakad sin lur,går det att starta om normalt igen,eller måste man koppla med usb kabeln i datorn?

Vad är DFU läge,och vad gör man då?
Citera
2010-08-05, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikehammmer
Några korta frågor:

Om man har jailbreakad sin lur,går det att starta om normalt igen,eller måste man koppla med usb kabeln i datorn?

Vad är DFU läge,och vad gör man då?

Du måste återställa via iTunes.
DFU: http://askville.amazon.com/iphone-dfu-mode-explain-breif/AnswerViewer.do?requestId=12881693
Citera
2010-08-05, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av keptang
Du måste återställa via iTunes.
DFU: http://askville.amazon.com/iphone-dfu-mode-explain-breif/AnswerViewer.do?requestId=12881693

Gäller det isåfall bara på iPhone 4? Jag har jailbreakat min 3gs med nya bootromen och jag behöver inte göra nån återställning efter omstart.
Citera
2010-08-05, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkohol
Gäller det isåfall bara på iPhone 4? Jag har jailbreakat min 3gs med nya bootromen och jag behöver inte göra nån återställning efter omstart.

Va?

Jag svarade på Mikehammmer's fråga, tror du missförstått den.. Eller så har jag gjort det.

"Om man har jailbreakad sin lur,går det att starta om normalt igen,eller måste man koppla med usb kabeln i datorn?"

Jag tolkar det som så att han vill börja om från början, alltså ta bort jailbreak (göra en restore/återställning).
Citera
2010-08-05, 22:53
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alpidos
Lånar tråden lite, har en iPhone jag köpte på releasen i USA för ett par år sen, använde något "jailbreak" då för att kunna använda den i sverige. Problemet är att jag inte har uppdaterat den sen dess (finns knappt några appar att ladda ner från installern, antar att inte många kommit ut) eftersom min bror som köpte den samtidigt som mig försökte uppdatera via iTunes och då låst sig hela telefonen pga den upptäckte jailbreaket antar jag... Så det enda jag har kunnat göra på min iPhone på flera år är ringa+sms.

Gick in på jailbreakme.com men "slidern" fungerade inte för mig, stod förvisso att man skulle uppdatera via iTunes först men vågar jag göra det?
Måste kunna aktivera telefonen innan du kan använda jailbreakme.com, så om du har ett AT&T sim liggandes hemma så kan du uppdatera.
Citera
2010-08-05, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBlot
Vilket hänger sig, för mig. Något förslag?

Bara att prova igen.
Fungerar det fortfarande inte, gör en återställning och prova igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in