2010-08-06, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av keptang
Va?

Jag svarade på Mikehammmer's fråga, tror du missförstått den.. Eller så har jag gjort det.

"Om man har jailbreakad sin lur,går det att starta om normalt igen,eller måste man koppla med usb kabeln i datorn?"

Jag tolkar det som så att han vill börja om från början, alltså ta bort jailbreak (göra en restore/återställning).

Nej tror han syftar på tidigare jailbreaks av till exempel 3gs där du var tvungen att starta telefonen inkopplad i datorn för att den inte skulle hamna i återställningsläget. Du fick alltså inte få slut på batterier om du inte var i närheten av datorn till exempel.
Citera
2010-08-06, 00:21
Medlem
Har en amerikansk Iphone 4 som är jailbreakad och upplåst.. Aktivera med ett telefonbokssimkort från USA. Men när jag stoppar i mitt eget sim (telenor) så står där bara "different sim detected". Blir låst till "Emergency" skärmen men kan fortfarande se i hörnet att telefonen är ansluten. Någon som har en lösning?
Citera
2010-08-06, 00:24
Medlem
dests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aztekiar
Har en amerikansk Iphone 4 som är jailbreakad och upplåst.. Aktivera med ett telefonbokssimkort från USA. Men när jag stoppar i mitt eget sim (telenor) så står där bara "different sim detected". Blir låst till "Emergency" skärmen men kan fortfarande se i hörnet att telefonen är ansluten. Någon som har en lösning?

Betyder väll att telefonen bara kan göra emergency calls? Alltså inte upplåst på rätt sätt?
Citera
2010-08-06, 00:35
Medlem
Jabbexs avatar
Citat:

Har du installerat Ultrasn0w för att låsa upp din iPhone?
Citera
2010-08-06, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jabbex
Har du installerat Ultrasn0w för att låsa upp din iPhone?
Ultrasn0w är installerat japp!
Citera
2010-08-06, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dest
Betyder väll att telefonen bara kan göra emergency calls? Alltså inte upplåst på rätt sätt?

Så fort jag ploppar ut simkortet så kommer jag till menyn, men när jag sätter i det så går telefonen direkt till emergency calls skärmen.
Citera
2010-08-06, 00:44
Medlem
Mikehammmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkohol
Nej tror han syftar på tidigare jailbreaks av till exempel 3gs där du var tvungen att starta telefonen inkopplad i datorn för att den int skulle hamna i återställningsläget. Du fick alltså inte få slut på batterier om du inte var i närheten av datorn till exempel.

Japp precis så menade jag..! Hur är det, kan ni starta om telefonen utan datorn?
Jag var tvungen alltid att starta med usb sladden på min"gamla 3gs" jobbigt när
batteriet dog och ingen dator i närheten.
Citera
2010-08-06, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mikehammmer
Japp precis så menade jag..! Hur är det, kan ni starta om telefonen utan datorn?
Jag var tvungen alltid att starta med usb sladden på min"gamla 3gs" jobbigt när
batteriet dog och ingen dator i närheten.

Min 3gs är i alla fall jailbreakad nu och jag behöver inte starta om med datorn, tror det ska vara samma sak med 4.
Citera
2010-08-06, 01:21
Medlem
Erpatjoffs avatar
Jailbreakme.com är ingen "tethered" jailbreak utan den funkar utan usb-sladd. Winterboard funkar dock inte alls för mig
Citera
2010-08-06, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Jailbreakme.com är ingen "tethered" jailbreak utan den funkar utan usb-sladd. Winterboard funkar dock inte alls för mig

Just det, fan vad dum jag är, klart man inte ska behöva koppla in i datorn när man stängt av när man inte ens behöver göra det när man jailbreakar.
Citera
2010-08-06, 02:15
Medlem
Jabbexs avatar
Citat:
Ultrasn0w är installerat japp!

starta om din iPhone och avinstallera Ultrasn0w, installera sen om ultrasn0w igen. Ibland kan det ta ett par gånger innan det fungerar. Vad använde du för jailbreak?
Citera
2010-08-06, 04:05
Medlem
ostresss avatar
Citat:
Jag har samma problem! Jag har inte fått det att funka. Jag lyckades en gång men sen när jag startade om telefonen så kom den till emergency call menyn igen. Har inte fått det att funka mer :S
Är det någon som har en riktig lösning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in