2010-08-05, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astralis
En jag känner råkade ut för detta. Det är tydligen ett återkommande problem som även uppstår på 3G/3GS på lägre firmwares. Det kallas för "boot loop". Jag vet dock inte vad det beror på. En teori som jag har dock är att man installerar för många saker från Cydia som ändrar i systemet och man inte startar om emellan åt.

Grejjen var att jag installerade inte många saker, jag lade till en SOURCE och sen så installerade jag all sources, och sen winterboard....

Det kan inte vara så att, när jag drog i min 4a, så "återställde" jag ju den från min gamla 3GS lur.. alltså synka kontakter osv osv... Det kanske man inte ska göra? kanske blir någon konflikt då? Man kanske ska ställa in 4an som NY TELEFON i i-tunes? eller?
Citera
2010-08-05, 15:21
Medlem
Astraliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Grejjen var att jag installerade inte många saker, jag lade till en SOURCE och sen så installerade jag all sources, och sen winterboard....

Det kan inte vara så att, när jag drog i min 4a, så "återställde" jag ju den från min gamla 3GS lur.. alltså synka kontakter osv osv... Det kanske man inte ska göra? kanske blir någon konflikt då? Man kanske ska ställa in 4an som NY TELEFON i i-tunes? eller?
Då sprack min teori då.

Nej då. Du ska kunna återställa från din 3G/3GS. Jag återställde själv från min gamla 3G utan problem. Telefonen har fungerat klockrent ända sedan i fredags.
Citera
2010-08-05, 15:23
Medlem
Citat:
Då sprack min teori då.

Nej då. Du ska kunna återställa från din 3G/3GS. Jag återställde själv från min gamla 3G utan problem. Telefonen har fungerat klockrent ända sedan i fredags.

Har du breakat den ?
Citera
2010-08-05, 15:26
Medlem
Astraliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Har du breakat den ?
Självklart
Citera
2010-08-05, 15:26
Medlem
Citat:
Självklart

Härligt, jag breakar min en gång till och hoppas på bättre lycka denna gång
Citera
2010-08-05, 15:29
Medlem
Astraliss avatar
Till alla er som inte får AppSync att fungera; ni måste installera en gratisapp genom iTunes innan ni försöker installera era crackade apps!
Citera
2010-08-05, 16:07
Medlem
Någon som har nåra tips på schyssta Teman som fungerar till Iphone 4?

Testade mitt kära Illumine men det fungerar ju tyvärr inte till 4an
Citera
2010-08-05, 16:08
Medlem
Min jbade ip4 fick "no service" igår helt plötsligt..
Åkte till telia, fick ett nytt kort så funkade det. Men inget 3g. Dom sa att de var dålig
mottagning i butiken, men jag har fortfarande inget.
Nån som varit med om det?
Citera
2010-08-05, 16:34
Medlem
Stanowskis avatar
Om jag uppdaterar till OS4 och jailbreaker, försvinner mina mailkonton från mobilen då?
Hade lite problem att få in min Telia mail i min 3 mobil sist?
Citera
2010-08-05, 16:50
Medlem
ett tips på ett schysst tema till Iphone 4: SUAVE HD

från http://macthemes.net/forum/viewtopic.php?id=16804800&p=1

Hämta det här:
http://www.mediafire.com/?wliwn357l56itcg

Ladda ner och lägg in i Library\themes
och glöm inte bort "mask" filerna så att alla ikoner blir likadana!

Put the Mask shadow and overlay at System\Library\PrivateFramework\MobileIcons.framew ork
DONT FORGET TO BACKUP THE ORIGINALFILES
Citera
2010-08-05, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnUnderbarDag
Min jbade ip4 fick "no service" igår helt plötsligt..
Åkte till telia, fick ett nytt kort så funkade det. Men inget 3g. Dom sa att de var dålig
mottagning i butiken, men jag har fortfarande inget.
Nån som varit med om det?

Fixad med restore. Jb´ts fel antar jag.
Citera
2010-08-05, 18:09
Medlem
Citat:
Till alla er som inte får AppSync att fungera; ni måste installera en gratisapp genom iTunes innan ni försöker installera era crackade apps!

Alltså jag laddade ner "Mobile Me" genom iTunes och kopplade sedan ihop telefonen och datorn och försökte synka men det gick ju inte heller denna gången.

Går jag in på min iPhone och väljer Apps så kan man ju välja att synka apps och där i kan jag bocka för den .ipa jag har laddat ner men det känns som att det inte är rätt tillvägagångssätt?

Man vill ju bara ansluta telefonen så skall den syncas automatiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in