2011-02-04, 14:49
Medlem
Det går nu att ladda ner filen från greenpois0n (windows) . Men den går inte att öppna sen när man fått ner den :s

står: Unexpected end of archive
Citera
2011-02-04, 14:52
Medlem
Bagheeeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melkizz
Det går nu att ladda ner filen från greenpois0n (windows) . Men den går inte att öppna sen när man fått ner den :s

När jag går in på greenposion och väljer Windows så kommer rc4 upp inte rc5.

De har alltså inte släppt win versionen än...
Citera
2011-02-04, 14:53
Medlem
Citat:

Men herregud, läs tråden istället. Gå tillbaks 5-6 sidor och börja läsa framåt.

greenpois0n är nere, även om deras hemsida är uppe så finns det ingen jailbreak för 4.2.1 just nu.
Som du ser står det "rc4" och inte rc5 när du laddar ner, alltså är det inte för 4.2.1

Vänta typ 7-8 timmar till så kommer de upp, enligt chronic dev team på twitter så kommer de upp till morgonen .. alltså amerikansk morgon, med andra ord, om 7-8 timmar.

För Mac användare så finns rc5an ute på en hemsida, 1-2 sidor bak på forumet finner man adressen, och nej, Mac och Windows är inte samma sak, så de funkar fortfarande inte på Windows-datorer.
Citera
2011-02-04, 14:55
Medlem
Kaask1s avatar
Citat:

Jag kommer endast till något offline läge av sidan och där finns det gamla filerna lagrade. Alltså kan jag endast tanka rc4 till windows och det är ju fel. Är du säker på att du har rc5:an?
Citera
2011-02-04, 14:59
Medlem
Fick precis samma error som speckis, precis när jag försökte jailbreaka.

Det blev:

Unable to find gBdevList
Unable to find fs_mount
Unable to find fs_unmount
Unable to find fs_unload_file
Greenpois0n initialized

Nu måste jag lösa detta.

Citat:
Ursprungligen postat av speckis
Någon som kan slänga upp OS X versionen någonstans då greenpois0n.com är nere och versionen på TPB inte verkar inte funka(?).

Edit: google is my friend. Hittade: http://www.mediafire.com/?1kdf96u59b12zte

Läste nyss att länken du skickade är fel. Det är något som är fel med den filen, ska försöka hitta den andra versionen som funkar för oss med Mac. Kommer tillbaks med länk om jag hittar något.

Windows filen finns inte, så för er är det bara att vänta några timmar innan den släpps.
Samma sak gäller Mac användare också, men å andra sidan finns en fungerande rc5 ute nånstans.

speckis: Första posten på denna sida, om du går lite längre ner så ser du att samma problem som oss dyker upp. http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1090231&page=13

Vissa säger att man ska byta usb port, andra säger att man ska hålla inne home.knappen mer...
Ska läsa vidare där och se vad som löser problemet, något för dig att läsa och testa också
Citera
2011-02-04, 15:18
Medlem
speckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Fick precis samma error som speckis, precis när jag försökte jailbreaka.

Det blev:

Unable to find gBdevList
Unable to find fs_mount
Unable to find fs_unmount
Unable to find fs_unload_file
Greenpois0n initialized

Nu måste jag lösa detta.

Läste nyss att länken du skickade är fel. Det är något som är fel med den filen, ska försöka hitta den andra versionen som funkar för oss med Mac. Kommer tillbaks med länk om jag hittar något.

Windows filen finns inte, så för er är det bara att vänta några timmar innan den släpps.
Samma sak gäller Mac användare också, men å andra sidan finns en fungerande rc5 ute nånstans.

speckis: Första posten på denna sida, om du går lite längre ner så ser du att samma problem som oss dyker upp. http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1090231&page=13

Vissa säger att man ska byta usb port, andra säger att man ska hålla inne home.knappen mer...
Ska läsa vidare där och se vad som löser problemet, något för dig att läsa och testa också

Känner mig dålig som inte hittade det där. Dock saknas fortfarande den fungerande JBn. Vart är den?!

Ska i väg på lite ärenden nu, så det blir till att testa igen när jag kommer hem! Hojta om du hittar en lösning!
Citera
2011-02-04, 15:22
Medlem
Kaask1s avatar
Citat:
Känner mig dålig som inte hittade det där. Dock saknas fortfarande den fungerande JBn. Vart är den?!
Här: http://217.79.189.205/greenpois0n-osx_rc5_2.zip
Det är Pod2g som har jobbat fram en bättre och denna ska fungera enligt iPhonepyssel.se.
Lycka till och skriv resultatet!
Citera
2011-02-04, 15:22
Medlem
Sitter på min 3GS 3.1.3 Jailbreakad.
Har inte hängt med så mycket i iphone träsket.
Rykten var väl att uppdaterade sin 3GS så skulle den ha blivit segare med det nya operativsystemet.

Nu när iOS 4.2.1 har kommit. hur blir telefonen då?
Funkar det smärtfritt?
Såg nu oxå att det har kommit ett nytt jailbreakverktyget Greenpois0n.
Så jag funderar på att få det nya typsnittet och jailbreaka den direkt.

Ni med 3GS, hur har ni gjort?
Citera
2011-02-04, 15:23
Medlem
Citat:

Ska i väg på lite ärenden nu, så det blir till att testa igen när jag kommer hem! Hojta om du hittar en lösning!

Får ångra mig. Det är inte fel på Mac-filen, eller så är det fel på den men inte på de sättet.
På länken jag länkade sa någon att de byte usb port å de funkade.
Jag testade det, de funkade inte.
En annan sa håll inne homebutton tills texten försvinner, höll inne i 5 minuter eller nått, så jag sket i det. På andra sidan, Sida 15 står det att man ska öppna Terminal och köra greenpois0n genom Terminalen. Vågar man köra det? Jag ska testa det, få se hur de blir, några försökte några gånger och lyckades.. hmm ..ska läsa vidare ...
Citera
2011-02-04, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaask1
Här: http://217.79.189.205/greenpois0n-osx_rc5_2.zip
Det är Pod2g som har jobbat fram en bättre och denna ska fungera enligt iPhonepyssel.se.
Lycka till och skriv resultatet!

programet går inte ens att starta :/ står att det måste avslutats etc..
Citera
2011-02-04, 15:27
Medlem
Kaask1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjSmurfish
programet går inte ens att starta :/ står att det måste avslutats etc..
Du sitter på en mac va?
Citera
2011-02-04, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaask1
Du sitter på en mac va?
absolut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto