2014-01-23, 20:10
Medlem
Tobbelarsens avatar
Hejsan! Jag har precis jailbreakat min iphone 5s gold edition och allt gick bra! Men nu när jag stoppar i mitt sim kort så står det '' sim kortet som sitter i denna iphone kommer från en operatör som inte stöds enligt den aktiveringspolicy som för närvarande har tilldelats av aktiveringsservern. '' jag vet inte hur jag ska lösa det.
Skulle uppskatta hjälp.
Citera
2014-01-23, 20:13
Medlem
Aleopas avatar
Ingen annan som märker att telfonen fylls efter JB?
Hänt var gång med Evasion nu att det tar några dagar sen är minnet fullt. Otroligt störigt. Något annat JB att rekommendera?
Citera
2014-01-24, 00:03
Medlem
Jag söker en funktion via JB som gör att jag kan få upp en ruta på min dator där jag ser min iDevice.. Jag vet att det finns en sådan men kommer inte ihåg vad den heter. Någon som vet?
Citera
2014-01-24, 00:07
Medlem
Går det att ställa tillbaka iOS 6.1.3 på en iPhone 4, som nu har 7.0.4 (senaste) ?

Jag har försökt ta reda på det men det är svårt. Måste man jailbreaka enheten i så fall? Även om jag bara vill återställa och inte jailbreaka?

Tack på förhand
Citera
2014-01-24, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Ingen annan som märker att telfonen fylls efter JB?
Hänt var gång med Evasion nu att det tar några dagar sen är minnet fullt. Otroligt störigt. Något annat JB att rekommendera?

Finns inget annat JB. Kör en restore och testa igen, aldrig haft/läst om problemet du har.

Citat:
Ursprungligen postat av zladri
Jag söker en funktion via JB som gör att jag kan få upp en ruta på min dator där jag ser min iDevice.. Jag vet att det finns en sådan men kommer inte ihåg vad den heter. Någon som vet?

Vad menar du ens? Vad för ruta?

Citat:
Ursprungligen postat av vote
Går det att ställa tillbaka iOS 6.1.3 på en iPhone 4, som nu har 7.0.4 (senaste) ?

Jag har försökt ta reda på det men det är svårt. Måste man jailbreaka enheten i så fall? Även om jag bara vill återställa och inte jailbreaka?

Tack på förhand

Har du sparat SHSH blobs för 6.1.3 går det, annars inte.
Citera
2014-01-24, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungmelvins
Finns inget annat JB. Kör en restore och testa igen, aldrig haft/läst om problemet du har.

Vad menar du ens? Vad för ruta?

Jag menar kort o gott att jag kan styra min iphone ifrån min PC.
Citera
2014-01-24, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zladri
Jag menar kort o gott att jag kan styra min iphone ifrån min PC.

Veency heter det, oklart om det funkar med iOS 7 än.
Citera
2014-01-24, 12:43
Medlem
Citat:
Veency heter det, oklart om det funkar med iOS 7 än.

Tack, ska testa det
Citera
2014-01-26, 13:31
Medlem
Citat:

Vad är det? Kan man inte ladda hem dessa?

Jag har en ännu äldre iPhone med iOS 6.1 på. Kan man använda denna på nåt sätt till att spara dessa blobs?
Senast redigerad av vote 2014-01-26 kl. 13:34.
Citera
2014-01-26, 18:03
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Vad är det? Kan man inte ladda hem dessa?

Jag har en ännu äldre iPhone med iOS 6.1 på. Kan man använda denna på nåt sätt till att spara dessa blobs?

Nej du kan inte ladda hem blobs, dom är specifika för just din unika iDevice. På samma vis kan du inte använda blobs från någon annan device än just den som du vill använda. Så med andra ord kan du aldrig gå bakåt i versioner om du inte har sparat blobben för just den devicen.
Citera
2014-01-26, 18:27
Medlem
Aleopas avatar
Citat:

Testat flera gånger...
Citera
2014-01-26, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Testat flera gånger...

Googlat problemet?
Kör iCleaner och kolla om det är skit du kan ta bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in