2011-02-11, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Då har du tittat på gamla videor, för att från en vecka tillbaks så finns det nu ett jailbreak som möjliggör att man slipper använda sig av en dator när man ska starta sin enhet. Här är en länk till en guide som beskriver hur du ska göra för att jailbreaka din iPhone.

EDIT:Var lite sen.
På flashback är man sällan först
Citera
2011-02-11, 18:14
Medlem
Mikessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
http://img228.imageshack.us/i/bild001.png/

fräsht, va är detta för kul du använder så de ser ut så?
Citera
2011-02-11, 18:18
Medlem
jag har nu köpt en ihpone 4. kan någon ge mig en rimmlig förklaring till varför jag ska jailbreaka min telefon? för att undangå Apples begränsade program? eller lättare sagt, varför har du jailbreakat din telefon? vad kan du göra som jag inte kan? finns det någon risk att t.ex tele2 eller apple märker detta och spärrar min telefon?
Citera
2011-02-11, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alardee
jag har nu köpt en ihpone 4. kan någon ge mig en rimmlig förklaring till varför jag ska jailbreaka min telefon? för att undangå Apples begränsade program? eller lättare sagt, varför har du jailbreakat din telefon? vad kan du göra som jag inte kan? finns det någon risk att t.ex tele2 eller apple märker detta och spärrar min telefon?
därför att du får tillgång i stort sett allting gratis som annars kostar på appstore, finns massa annat kul.
Tele2 kommer ej kunna märka det men om du däremot ska lämna in din telefon för tex. lagning så får du återställa så att dem inte märker att du har jailbreakat. Annars är det omöjligt för dem att se det.

Jag ge dig ett tips, gör det bara! du har ingenting att förlora på det. Är du inte nöjd med den är det bara att ta bort
Citera
2011-02-11, 18:23
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
jag har nu köpt en ihpone 4. kan någon ge mig en rimmlig förklaring till varför jag ska jailbreaka min telefon? för att undangå Apples begränsade program? eller lättare sagt, varför har du jailbreakat din telefon? vad kan du göra som jag inte kan?

De flesta som jailbreakar gör det för att undgå Apples instängdhet och att man får tillgång till crackade versioner av de appar som finns i App Store, man kan även ändra teman, ha fler appar i en mapp, ha fler appar i docken, ändra hur låsskärmen ska se ut och så vidare.

Citat:
finns det någon risk att t.ex tele2 eller apple märker detta och spärrar min telefon?
Risken är absolut noll, du behöver inte vara orolig, dom kan inte se om du har jailbreakat och kan absolut inte spärra din telefon av den anledningen att du har jailbreakat, det är inte olagligt.
Citera
2011-02-11, 18:26
Medlem
krallebob89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Hej alla glada

Jag skulle vilja ha hjälp hur man jailbreakar min 3gs 4.2.1 .. Har kikat lite på youtube men där säger dom att man måste ha tillgång till dator för att boota mobilen om den stängs av, är det sant?

skulle vilja ha lite direkt hjälp här så allt blir rätt om nån känner sig lite snäll å rar ! Hur man ska göra och om man måste ha datorn till hjälp för att starta och även vilka program man ska tanka.... tack så mycket på förhand

Green poison Jailbreakade jag med det fungerade
Citera
2011-02-11, 18:46
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koolashin
http://iphoneguiden.se/guide-hur-du-untethered-jailbreakar-iphone-3gs4-med-ios-4-2-1/
jag fixade min igår. lycka till berätta sen om du lyckats

Tack! den är installerad Nu =)

Men det står file missmatch när ja ska installera senaste updaten
Citera
2011-02-11, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krallebob89
Green poison Jailbreakade jag med det fungerade
finns det olika slags jailbreak program, vad är skillnaden? vilken ska jag välja? är det svårt?
Citera
2011-02-11, 18:52
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
finns det olika slags jailbreak program, vad är skillnaden? vilken ska jag välja? är det svårt?

Beroende på vilken version av iOS du har så finns det olika versioner av jailbreakprogram.
För tillfället är det bara Greenpois0n som har ett untethered jailbreak till version 4.2.1, alltså ett jailbreak som gör att du slipper använda dig av en dator om du ska starta om din iPhone. Om du vill jailbreaka din iEnhet och du har version 4.2.1 så ska du välja Greenpois0n eftersom det är det jailbreaket som gör att du slipper använda dig av en dator när du ska starta enheten. Nej, det är inte svårt. Följ bara den här guiden om du har version 4.2.1 så kommer det att fungera utan några som helst problem.
Citera
2011-02-11, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikesson
fräsht, va är detta för kul du använder så de ser ut så?

tema: MP2-Ipone4
Iconoclasm
Fakeoperator
Infinidock
iWeather Widget

Typ..
Citera
2011-02-11, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Tack! den är installerad Nu =)

Men det står file missmatch när ja ska installera senaste updaten
lugnt. det där har jag ingen aning om. Vart kommer det upp?
Citera
2011-02-11, 21:21
Medlem
mrrandom14s avatar
När jag öppnar installous så står det " installous has been released..." Måste jag installera om det då el?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in