Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-27, 21:50
  #13
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skumrask
Män och kvinnor ser biologiskt olika ut men det är mäns eventuella preferenser eller icke preferenser som skall sätta reglerna för hur kvinnor skall vara klädda. Ej heller en löjlig regel.

Jag tycker det är värre med en smällfet gubbe med bitchtits än ett kvinnobröst.
Skillnaden är väl att kvinnobröst är sexuellt laddade, och bör inte visas bara offentligt hur som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Att kalla ditt socialbidrag för en kamp för brödfödan är väl lite väl patetiskt?
Jag går inte på socialbidrag, var har du fått det ifrån? Blev du lite sur när jag sa att du måste välja? Antingen sexuell makt eller avsexualiseras, inte båda på samma gång? Buhu.
Citera
2012-02-27, 21:52
  #14
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Och så skulle dom såklart sura om nån kille på badhuset ställer sig och glor på deras tuttar och kallar honom för sexistiskt svin, även om dom säger motsatsen.
Kvinnor vet fan inte ens själva vad dom vill.
Varför går dom inte topless på somrarna för?
__________________
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2012-02-27 kl. 21:54.
Citera
2012-02-27, 21:58
  #15
Medlem
skumrasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Skillnaden är väl att kvinnobröst är sexuellt laddade, och bör inte visas bara offentligt hur som helst.

Vem bestämmer det? Och ett badhus är inte "offentligt hursomhelst" utan en badinrättning där folk till 90% är nakna ändå.

Och hävdar du att t.ex en manlig bröstkorg inte skulle kunna vara sexuellt laddat för en kvinna? Du förfäktar idén att kvinnor skulle kunna bära sk burkini med samma intensitet som att kvinnor inte skall få bada barbröstade? Hur går det ihop?
Citera
2012-02-27, 21:59
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Skillnaden är väl att kvinnobröst är sexuellt laddade, och bör inte visas bara offentligt hur som helst.

Till skillnad från deras lår, höfter, svank, midja o.s.v.?
Citera
2012-02-27, 22:01
  #17
Medlem
SciOques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Skillnaden är väl att kvinnobröst är sexuellt laddade, och bör inte visas bara offentligt hur som helst.

Jag går inte på socialbidrag, var har du fått det ifrån? Blev du lite sur när jag sa att du måste välja? Antingen sexuell makt eller avsexualiseras, inte båda på samma gång? Buhu.

Förr täckte ju männen brösten. Både män och kvinnor hade på sig baddräkter. I alla fall har jag för mig att det finns en massa svartvita bilder som visar män i baddräkter, känns väl inte mer konstigt att kvinnor går barbröstade än att män gör det. Nu är ju även mankinin på ingång som komplicerar allting ytterligare om jag får vara helt ärlig hade det varit rätt grymt att gå omkring i en mankini. Framförallt Sean Connery's klassiker, så det är möjligt att kvinnor går barbröstade i framtiden och männen täcker för brösten, who knows?

http://ianundercover.com/wp-content/...an-connery.jpg
Citera
2012-02-27, 22:02
  #18
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skumrask
Vem bestämmer det? Och ett badhus är inte offentligt hursomhelst.

Och hävdar du att t.ex en manlig bröstkorg inte skulle kunna vara sexuellt laddat för en kvinna? Du förfäktar idén att kvinnor skulle kunna bära sk burkini med samma intensitet som att kvinnor inte skall få bada barbröstade? Hur går det ihop?
Jämför hur kåt en kvinna blir på en mans bara överkropp, och hur kåt en man blir av en kvinnas bara överkropp. Du kommer att märka att mannen blir mycket mer upphetsad än vad kvinnan blir, tror du mig inte så ska du nog tänka över din sexualitet en gång extra.
Citat:
Ursprungligen postat av DarthAkesson
Till skillnad från deras lår, höfter, svank, midja o.s.v.?
Fast brösten är mer sexuellt laddade.
Citera
2012-02-27, 22:04
  #19
Moderator
Strix m/94s avatar
Jo, det har varit uppe förr: https://www.flashback.org/t547480

Den gången anförde jag det feministiska problem som yttrar sig så här:

Är det mest feministiskt att i likhetsanda kräva att få slippa överdel, eftersom männen slipper det, eller är det mest feministiskt att framhärda i överdelsbärandet för att markera den speciellt kvinnliga behoven?

Denna feministiska internproblematik, inte helt skild från frågan om bärandet av BH eller inte, bleknar emellertid inför ett annat modernt PK-problem - heltäckande klädsel.

På sina håll har motsatsen till toplessbadande rönt framgångar, kvinnor som har fått sig tilldelade särskilda badtider då de kan bada i heltäckande klädsel, t ex dylik: http://www.google.se/imgres?q=burkin...1t:429,r:7,s:0

Monstret från Svarta lagunen?

Så vad får då detta för konsekvenser? En kväll i veckan för heltäckande klädsel, en kväll för traditionell västerländsk badklädsel och en kväll för toplessbadande? Kanske någon kväll för män också? En för barn och en för tonåringar? Det hade nog varit bra med fler kvällar i veckan. Fast de i heltäckande klädsel har kanske tid att gå dit dagtid...

Ja, vi får ett allt mer uppdelat samhälle. Nya tider, nya seder.
Citera
2012-02-27, 22:04
  #20
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Det roliga är ju också att dessa feminister hade aldrig gjort detta förutom på just denna dagen.
Dom hade aldrig själva gått dit och visat upp tuttarna för hela badhuset.
Jävla kompisbekträftelse.
Citera
2012-02-27, 22:06
  #21
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Jämför hur kåt en kvinna blir på en mans bara överkropp, och hur kåt en man blir av en kvinnas bara överkropp. Du kommer att märka att mannen blir mycket mer upphetsad än vad kvinnan blir, tror du mig inte så ska du nog tänka över din sexualitet en gång extra.

Fast brösten är mer sexuellt laddade.

Det är ju rätt enkelt egentligen. Hur mycket intresse finns det för nakna kvinnobröst på internet, respektive hur mycket intresse för mansbröst finns det? Däri ligger förklaringen och problemet. Kvinnobröst är förknippade med kvinnlighet, sex och moderskap. Mansbröst är förknippade med... ingenting.
Citera
2012-02-27, 22:08
  #22
Medlem
gottmospahedens avatar
Helt rätt! Frigör er från förtryk kvinnor.
Den kvinnliga kroppen behöver avmytiseras.

Tråkigt nog kommer massvis med män och kvinnor enbart se det som sexuellt.
Citera
2012-02-27, 22:09
  #23
Medlem
skumrasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Jämför hur kåt en kvinna blir på en mans bara överkropp, och hur kåt en man blir av en kvinnas bara överkropp. Du kommer att märka att mannen blir mycket mer upphetsad än vad kvinnan blir, tror du mig inte så ska du nog tänka över din sexualitet en gång extra.

Åsynen av ett naket kvinnobröst i en helt avsexualiserad situation gör inte mig särskilt kåt, och gör det det är det väl inte hela världen? Verkar snarare vara du som har problem med att hantera din egen sexualitet i så fall.
Citera
2012-02-27, 22:10
  #24
Medlem
SciOques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det är ju rätt enkelt egentligen. Hur mycket intresse finns det för nakna kvinnobröst på internet, respektive hur mycket intresse för mansbröst finns det? Däri ligger förklaringen och problemet. Kvinnobröst är förknippade med kvinnlighet, sex och moderskap. Mansbröst är förknippade med... ingenting.

En bringa är väl åtminstone förknippat med manlighet?

http://media.egotvonline.com/wp-cont...cconaughey.jpg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback